تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):امّتم همواره در خير و خوبى اند تا وقتى كه يكديگر را دوست بدارند، نماز را برپا دارند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820650747




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نخبگان جوان مي توانند نقش بسيار مهمي در توسعه و آباداني كشور داشته باشند


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: نخبگان جوان مي توانند نقش بسيار مهمي در توسعه و آباداني كشور داشته باشند
معاون اول رئيس جمهور با اشاره به ضرورت داشتن نگاه باز و هوشيارى در مسير تحقق سند چشم انداز بيست ساله گفت: در اين زمينه دانش آموزان امروز وارثان و علم داران اهداف سند چشم انداز بيست ساله هستند.


پرويز داودي در همايش بين المللى دانش آموزى «ترويج و فرهنگ سازى سند چشم انداز 20ساله نظام»، تصريح كرد:‌ جوانان و نخبگان جوان ودانش آموزان كشور مي توانند نقش بسيار مهمي در توسعه و آباداني كشور داشته باشند.

وى سال 1404 را سال شكوفايى و به بار نشستن تحولات صورت گرفته در ميان دانش آموزان امروز خواند و افزود: هوشيارى و آگاهى شما مديريت و اقدامات ما را اصلاح مى كند.

معاون اول رييس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به نقش انقلاب اسلامي در بيداري ملت هاي آزاده جهان اظهار داشت:‌ انقلاب اسلامي ايران يك پيام روح بخش و الهام بخش براي انسان هايي است كه داراي فطرت پاك و عدالت خواه هستند.

وي خاطر نشان كرد :‌ انقلاب اسلامي پيام اسلام ناب را به گوش همه ملت هاي آزاده جهان رساند.

وي در ادامه گفت: دنياي سلطه از انقلاب اسلامي احساس خطر مي كند به همين دليل تمام توان و تلاش خود را براي جلوگيري و فروپاشي انقلاب اسلامي به كار گرفت اما به لطف مقاومت مردم بزرگ ايران و رهبري پيامبر گونه امام راحل و درايت رهبر فرزانه، اين انقلاب بالنده تر از گذشته در جهت تحقق اهداف خود به پيش مي رود.

معاون اول رييس جمهوري با اشاره به موفقيت دانشمندان كشورمان در عرصه هاي مختلف به رغم تحريم ها و فشارهاي بدخواهان نظام ، تصريح كرد:‌ در طول سه سال گذشته بارها دشمنان در خصوص موضوع هسته اي ما را به حمله نظامي تهديد كردند و انواع تحريم هاي غير قانوني را به تصويب رساندند اما جوانان اين مرز و بوم با توكل بر خدا و ايستادگي ملت، توانستند در موضوع هسته اي به پيشرفت هاي قابل قبولي دست يابند. وي همچنين با اشاره به پرتاب موفقيت آميز ماهواره اميد،‌ اظهار داشت : ماهواره اميد نشان از توان و دانش جوانان كشورمان در علوم پيچيده و پيشرفته است و نويد بخش پيشرفت دانشمندان جوان كشورمان در اين علوم در آينده نزديك است.

وزير آموزش و پرورش هم در اين همايش گفت براي دستيابي به جايگاه برتر در ايران 1404 نيازمند تربيت نيروي انساني توانمند و متناسب با اين برنامه در نظام تعليم و تربيت هستيم .

عليرضا علي احمدي با تاكيد بر اينكه براي دستيابي به جايگاه اول علمي ، فني واقتصادي در افق ايران 1404 در آسياي جنوب غربي گفت: نيازمنديم كه نظام تعليم و تربيت ، انسان هايي تربيت كند كه آن ها بتواند جامعه را به گونه اي اداره كنند كه به اهداف افق 1404 دست پيدا كنيم .وي افزود : براي تربيت انسانهاي متناسب با اين جريان نيازمند برنامه هايي در اين زمينه هستيم .

وي دست يافتن به جايگاه اول منطقه را مستلزم وجود مدرسه مطلوب ، دانشگاه مطلوب ، دانش آموخته تراز جمهوري اسلامي ، معلم ، كتاب درسي ، رسانه پاسخگو و محيط فرهنگي كه بتواند نيروي توانمند تربيت كند دانست .

علي احمدي با بيان اينكه در جامعه اي زندگي مي كنيم كه عوامل موثر در تعليم و تربيت دگرگون شده است،افزود : در صحنه تعليم و تربيت مولفه هاي جديدي پيدا شده كه اگر آن ها را در نظر نگيريم نمي توانيم به اهداف چشم انداز برسيم .

وزير آموزش و پرورش گفت : تعامل ميان خانه و مدرسه ، اوليا و مربيان و عوامل محيطي بايد همه جانبه باشد چرا كه عوامل پيرامون تعيلم و تربيت به شدت غير قابل كنترل شده است .

وي با اشاره به اينكه امروز در صحنه تعليم و تربيت براي خانه و مدرسه رقباي جدي پيدا شده است تصريح كرد : در شرايطي قرار داريم كه اينترنت ، ماهواره ، بلوتوث و صدا وسيما رقيب جدي معلم و آموزش و پرورش هستند .

علي احمدي در ادامه گفت : امروز فعاليت هاي تعليم و تربيتي ما بايد آن قدر جاذبه داشته باشند كه بتواند متربي ما را متوجه خود كند

وي تصريح كرد : امروز چه بخواهيم و چه نخواهيم ، معلم تنها گرو ه مرجع در نظام تعليم و تربيت تلقي نمي شود ، زيرا ورزشكار ، هنرمند ، انيميشن ، فيلم و سريال ، سياستمدار ، مولتي مديا و همه رقيب معلم شده اند

ايشان با بيان اينكه فناوري رسانه اي، مدرسه و كلاس درس را زير و رو خواهد كرد و كلاس درس را متفاوت از آن چيزي كه هست خواهد كرد افزود : در اين حالت بايد نظام تعليم و تربيت خود را تطبيق دهد معلم بايد بتواند پاسخگوي چنين فضايي باشد وي در ادامه افزود : نظام آموزش و پرورش ، سه محور اساسي را بايد همزمان تعقيب كند كه شامل محور ارزشي كردن آموزش و پرورش ، محور به روز و مدرن كردن آموزش و پرورش و محور پاسخگويي به نيازهاي حال و آينده دانش آموزان توسط آموزش و پرورش است.

وزير آموزش و پرورش در اين همايش گفت : دانش آموزان ما بايد تراز جمهوري اسلامي براي توليد علم ، براي گسترش فرهنگي و اقتصاد دانش بنيان و توسعه عدالت محور را داشته باشد .

قائم مقام نماينده ولي فقيه در اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانش آموزان هم گفت : بايد هويت دانش آموز مسلمان را در 20 سال آينده ترسيم كنيم .

حجةالاسلام والمسلمين حميد آقايي ادامه داد: براي تحقق سند چشم‌انداز بيست ساله نظام دو كار مي‌توانيم انجام دهيم كه شامل رسمي‌سازي و فرهنگ‌سازي است.

وي ادامه داد: رسمي سازي به اين معني است كه دستوراتي ابلاغ شود و تحكمي براي اجرا وجود داشته باشد و فرهنگ سازي به معني دغدغه‌مندي است.

ايشان خطاب به دانش آموزان گفت: شما مي‌توانيد در تحقق كامل چشم‌انداز با برداشتن گام‌هاي بلندتري پيش رويد.

وي با بيان اينكه بايد هويت دانش آموز مسلمان را در 20 سال آينده ترسيم كنيم گفت: هويت معنوي ميراث، نگاه تاريخي، يك نگاه روانشناختي و يك نگاه هويت ديني است و بايد پيشرفتها و فناوريها را با هويت اسلامي و انقلابي بخوانيم.

جمعه|ا|2|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 207]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن