تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله هرگاه ميهمان داشتند، با او غذا مى‏خوردند و دست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805524006




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

درگزارش جديد خود خطاب به كشورهاي عضو شوراي حكام البرادعي خواستار اجازه ارائه اصل اسناد مطالعات ادعايي به ايران شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: درگزارش جديد خود خطاب به كشورهاي عضو شوراي حكام البرادعي خواستار اجازه ارائه اصل اسناد مطالعات ادعايي به ايران شد
محمد البرادعي در گزارش اخير خود آورده است كه آژانس قادر بوده است به راستي آزمايي عدم انحراف مواد هسته اي اعلام شده در ايران ادامه دهد. وي در عين حال از كشورهاي عضو شوراي حكام خواسته است كه موافقت كنند تا آژانس رونوشت هايي از اسناد مطالعات ادعايي را در اختيار ايران قرار دهد.
محمد البرادعي مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي در گزارش خود كه روز پنجشنبه به طور غيررسمي ميان 35 عضو شوراي حكام به گردش درآمد آورده است كه آژانس قادر بوده به راستي آزمايي عدم انحراف مواد هسته اي اعلام شده در ايران ادامه دهد.
گزارش البرادعي طبق معمول تكراري و دوپهلوست و داراي هيچ نكته جديدي نيست .
آژانس ارزيابي از نتايج فهرست فيزيكي راستي آزمايي انجام شده در كارخانه غني سازي سوخت در 24 تا 26 نوامبر 2008 را نهايي كرده و نتيجه گرفته است كه اين فهرست همانطور كه ايران اعلام كرده با نتايج راستي آزمايي انجام گرفته مطابقت دارد.
البرادعي افزود : آژانس همچنين در تاريخ 17 نوامبر 2008 اين موضوع را راستي آزمايي كرده است كه 9956 كيلوگرم هگزافلورايد اورانيوم از فوريه 2007 تاكنون به آبشارها تزريق شده است و 839 كيلوگرم اورانيوم كم غني شده توليد شده است . اين نتيجه همچنين نشان مي دهد كه سطح غني سازي اين محصول هگزافلورايد اورانيوم كم غني شده كه مورد راستي آزمايي آژانس قرار گرفته است برابر با 3 49 درصد در اورانيوم 235 است .
هم چنين در گزارش البرادعي آمده است كه مواد هسته اي در تاسيسات غني سازي سوخت از جمله تزريق و توليد و نيز نصب آبشارها همچنان تحت نظارت و محدوديت هاي آژانس است .
بنابراين بين 29 اكتبر 2008 و 15 ژانويه 2009 ايران به طور كلي نزديك به 50 كيلوگرم هگزا فلورايد اورانيوم را به آبشار 20 زتزريق كرده است . مواد هسته اي در كارخانه IR 3 و IR 1 IR 2 و تك سانتريفيوژهاي IR 2 يك آبشار ده دستگاهي IR 1 پيلوت غني سازي سوخت و نيز در حوزه آبشارها هم چنان تحت نظارت و محدوديت هاي آژانس است .
البرادعي در اين گزارش همچنين آورده است : از مارس 2007 تاكنون بازرسي هاي اعلام نشده اي در كارخانه غني سازي سوخت انجام گرفته است . آژانس به نظارت براستفاده و ساخت سلول هاي داغ در راكتور تحقيقاتي تهران ادامه داده است و هيچ گونه نشانه اي از انجام فعاليت هاي بازفرآوري در آن تاسيسات مشاهده نشده است .
اين گزارش مي افزايد : آژانس با استفاده از تصاوير ماهواره اي به نظارت بر وضعيت كارخانه توليد آب سنگين كه به نظر مي رسد در وضعيتي فعال به سر مي برد نظارت داشته است . از 9 فوريه 2009 نزديك به 42 تن اورانيوم به شكل هگزا فلورايد در تاسيسات فرآوري توليد شده است . اين امر ميزان كلي اورانيوم توليد شده در اين تاسيسات از مارس 2004 تاكنون به 357 تن مي رساند كه UCF اورانيوم همگي تحت نظارت و محدوديت هاي آژانس قرار دارد.
همچنين درخصوص نيروگاه بوشهر در اين گزارش آمده است كه ايران به آژانس اطلاع داده است وارد كردن سوخت به اين راكتور براي چهار ماهه دوم سال 2009 ميلادي برنامه ريزي شده است .
در اين گزارش آمده است كه از زمان ارايه گزارش پيشين البرادعي تا گزارش جديد ايران هگزافلورايد اورانيوم را به واحد 3000 در كارخانه غني سازي سوخت تزريق كرده است . هم چنين بنا بر اين گزارش 9 آبشار A 62 و شش آبشار واحد A 42 واحد IR -1 دستگاهي نصب شده است و تحت خلا قرار دارد . نصب سه آبشار باقيمانده در اين واحد ادامه دارد . فعاليت نصب در A 62 ديگر در از جمله نصب لوله ها و كابل ها ادامه دارد . A 82 و A 52 A 72 واحدهاي
البرادعي همچنين آورده است : ايران متن اصلاح شده بخش كلي ترتيبات فرعي كد 3 1 را كه به ارائه سريع اطلاعات طرح مربوط ادامه داده IR -04 مي شود را به اجرا در نياورده است و به خودداري از دادن اجازه به آژانس براي انجام راستي آزمايي اطلاعات طرح در است .
وي افزوده است كه برخلاف درخواست شوراي حكام و شوراي امنيت ايران پروتكل الحاقي را كه پيش نيازي براي ارايه تضمين معتبر از سوي آژانس در خصوص ماهيت مواد و فعاليت هاي هسته اي اعلام نشده در ايران است به اجرا در نياورده است . ايران همچنين با درخواست آژانس مبني بر اين كه در كنار ديگر موارد به عنوان اقدامي شفاف ساز دسترسي به اماكن بيشتر مربوطه به ساخت سانتريفيوژها تحقيق و توسعه در خصوص غني سازي اورانيوم و فعاليت هاي معدني و كندوكاو اورانيوم را همانطور كه شوراي امنيت نيز درخواست كرده فراهم ساز موافقت نكرده است .
مديركل آژانس همچنين در گزارش خود نسبت به آنچه « تداوم نقص همكاري ايران در رابطه با مسايل باقي مانده اي كه باعث نگراني هاي در خصوص ابعاد احتمالي نظامي در برنامه هسته اي ايران شده است » خواند ابراز تاسف كرده و گفته كه آژانس هيچ گونه پيشرفت اساسي را در خصوص اين مسايل حاصل نكرده است .
البرادعي بدون اشاره به اين كه آژانس اصل اسناد مطالعات ادعايي را به ايران تحويل نداده مانند گذشته گفته است : همانطور كه در گزارشات پيشين دبيركل اشاره شده است براي اين كه آژانس بتواند چنين پيشرفتي را حاصل كند ايران بايد اطلاعاتي اساسي را ارايه دهد و دسترسي به اسناد اماكن و افراد مربوطه در رابطه با همه مسايل باقي مانده را فراهم سازد. به ويژه در رابطه با مطالعات نسبت داده شده اولين گام مهم اين است كه ايران مشخص كند تا چه اندازه دامنه اطلاعاتي كه در اسنادي لحاظ شده است كه به ايران نشان داده شده و فرصت داده شده تا بررسي كند واقعا صحيح است و در كجا از نظر آن چنين اطلاعاتي ممكن است تحريف شده و يا به اهداف غير هسته اي مربوط باشد.
وي افزود : تا زماني كه ايران معيارهاي شفاف ساز اشاره شده در بالا و پروتكل الحاقي را آنگونه كه شوراي امنيت درخواست كرده است به اجرا در نياورد آژانس در موقعيتي نخواهد بود كه تضميني معتبر را در خصوص ماهيت مواد و فعاليت هاي اعلام نشده درايران ارايه دهد.
مديركل آژانس همچنان از ايران خواسته تمامي معيارهاي مورد نياز براي اعتمادسازي به ماهيت منحصرا صلح آميز برنامه هسته اي خود را در سريعترين زمان ممكن به اجرا درآورد.
وي در عين حال از كشورهاي عضو كه چنين اسنادي را به آژانس ارايه داده اند مي خواهد موافقت كنند تا آژانس رونوشت هايي از آن را در اختيار ايران قرار دهد.
البرادعي در اين گزارش همچنين گفته است كه برخلاف تصميمات شوراي امنيت ايران فعاليت هاي مربوط به غني سازي يا فعاليتش و توليد سوخت براي آن راكتور را IR - `04 در خصوص پروژه هاي مربوط به آب سنگين از جمله ساخت راكتور تحقيقاتي آب سنگين تعليق نكرده است .
كوشنر : قطعنامه جديدي عليه ايران صادر نمي شود
وزير امور خارجه فرانسه با تاكيد بر اينكه پاريس از دستيابي ايران به فناوري هسته اي صلح آميز حمايت مي كند گفت : « قطعنامه جديد و تحريم هاي جديد عليه ايران اعمال نمي شود و آمريكايي ها نيز بر اين باورند كه به دنبال گفت وگوي مستقيم با ايرانيان هستند » .
« برنار كوشنر » در گفت وگو با روزنامه « الشرق الاوسط » چاپ لندن درباره اين مساله كه آيا اختلافي بين فرانسه با واشنگتن و حتي « محمد البرادعي » مدير كل بين المللي آژانس اتمي درباره برنامه هسته اي ايران وجود دارد يا خير گفت : گمان نمي كنم كه تفاوتي در ديدگاه ما وجود داشته باشد چون هيچكدام از ما نمي دانيم كه آيا ايراني ها به دنبال ساخت بمب اتم هستند اما مساله قابل تاييد اين است كه ايران به دنبال دستيابي به فناوري و توانمندي هسته اي براي رسيدن به حد و مرز برنامه هسته اي است .
لاوروف : تشديد تحريم ها عليه ايران را قاطعانه رد مي كنيم
وزير خارجه روسيه نيز با ابراز خرسندي از اعلام آمادگي آمريكا براي گفتگو با ايران امكان تشديد تحريمها بر ضد تهران را رد كرد.
به گزارش خبرگزاري « اينترفكس » « سرگئي لاوروف » در مصاحبه اي با مجله آلماني « اشپيگل » اعلام كرد كه كشورش از اينكه آمريكا براي گفتگو با ايران اعلام آمادگي كرده خوشحال است .
وزير خارجه روسيه گفت : » اين مسئله باعث خوشحالي است كه « باراك اوباما » و تيم وي از ضرورت تجديد نظر در وضعيت ديدگاههاي جديد سخن مي گويند. آنها اعلام كرده اند كه دولت جديد آمريكا به دنبال امكانات تازه براي گفتگوي مستقيم با ايران است . اين همان چيزي است كه روسيه طي 4 سال گذشته همواره بر آن تاكيد داشته است .
لاوروف در عين حال تصميم گيري در خصوص اعمال تحريمهاي شديدتر بر ضد ايران درباره برنامه هسته اي اين كشور را تكذيب كرد.
وي اظهار داشت : « تحريمهاي شديدتر بر ضد ايران به منظور محاصره اقتصادي اين كشور كمكي به روند مذاكرات نخواهد كرد.
لاوروف افزود : « ما قاطعانه چنين مسئله اي را تكذيب مي كنيم » .
سلطانيه : گزارش البرادعي حاوي نكات جديدي نيست
در حاليكه علي اصغر سلطانيه تاكيد كرد كه گزارش جديد آژانس بين المللي انرژي اتمي حاوي نكات جديدي نيست ; محمد البرادعي گفت كه افزايش نيافتن تعداد سانتريفيوژهاي ايران يك تصميم سياسي نيست .
علي اصغر سلطانيه نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي در خصوص ادعاهايي كه در رسانه هاي غرب به نقل از برخي تحليلگران در خصوص كاهش ميزان كيك زرد در ايران مطرح شده بود بلافاصله پس از انتشار گزارش جديد محمد البرادعي مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي گفت : حتي اگر ذخاير كيك زرد به پايان برسد ما قادر خواهيم بود كيك زرد توليد شده در ايران را با استفاده از معادن اورانيوم خودمان به كار بگيريم .
وي افزود : معادن اورانيوم ما كار مي كنند و ما قادر خواهيم بود كيك زرد خودمان را هم توليد كنيم .
موسسه ي علوم و امنيت بين المللي مستقر در واشنگتن هفته گذشته با انتشار گزارشي مدعي شد كه به نظر نمي رسد ايران مقادير چشمگيري از كيك زرد را پس از تهيه 600 تن كيك زرد از آفريقاي جنوبي در دهه 70 ميلادي بدست آورده باشد .
يك ديپلماتيك نزديك به آژانس به خبرگزاري رويتر گفت كه متوجه شده است مواد خريداري شده از آفريقاي جنوبي به اتمام رسيده است .
در حالي كه گزارش اخير آژانس مي گويد ايران توسعه كارخانه غني سازي اورانيوم را به آهستگي انجام داده است يك مقام آژانس بين المللي انرژي اتمي و آگاه از بازرسي ها گفت كه اين مساله ربطي به كاهش احتمالي ذخاير كيك زرد ندارد.
وي گفت : من هيچ ربطي ميان آنها نمي بينم . همچنان به قدر كافي مواد براي كارخانه غني سازي وجود دارد.
) مصرف كرده و آن را به هگزفلورايد USF وي افزود : درست است كه آنها بيشتر كيك زرد را در مركز فرآوري اورانيوم اصفهان ( اورانيوم تبديل كرده اند اما هنوز مقدار فراواني از هگزافلورايد بايد غني سازي شود. در حال حاضر آنها مقادير بسيار اندكي از كيك زردي را كه فرآوري كرده اند غني سازي كرده اند.
براساس گزارش خبرگزاري فرانسه علي اصغر سلطانيه تاكيد كرد كه گزارش اخير آژانس شامل هيچ مساله جديدي نيست .

شنبه|ا|3|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 252]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن