تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. براى ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812774804




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در آستانه انتخاب رئيس جديد دانشگاه آزاد صورت گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در آستانه انتخاب رئيس جديد دانشگاه آزاد صورت گرفت
خبرگزاري فارس: رئيس دانشگاه آزاد در آستانه انتخاب رئيس جديد اين دانشگاه، به پرسنل و اعضاي هيئت علمي خود وعده افزايش حقوق داد.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاري فارس، دومين ساختمان آموزشي دانشگاه آزاد واحد تهران شمال و سومين پروژه پرديس دانشگاهي اين واحد با حضور عبدالله جعفرعلي جاسبي رئيس دانشگاه آزاد، جمعي ازمعاونان و مديران ارشد دانشگاه آزاد، نمايندگان مجلس، جمعي از مسئولان و مديران نهادهاي دولتي و غيردولتي و با حضور استادان، كاركنان و دانشجويان افتتاح و به بهره‌برداري رسيد.

جاسبي در اين مراسم طي سخناني با ترسيم دورنماي بالندگي دانشگاه آزاد، آينده اين مؤسسه عظيم علمي فرهنگي را بسيار باشكوه و مطلوب عنوان و اظهار اميدواري كرد ظرف چند سال آينده سايت بزرگ واحد تهران شمال همه دانشجويان اين واحد را در آغوش خود خواهد گرفت و هم براي دانشگاه آزاد كه واقعاً خوب درخشيده است و هم براي واحد تهران شمال آينده‌اي بسيار روشن پيش‌بيني كرد.

وي به تشريح برنامه‌هاي استراتژيك دانشگاه آزاد در طي 30 سال گذشته پرداخت و افزود: 20 استراتژي مهم در فرايند شكل‌گيري دانشگاه آزاد نقش داشته است.

جاسبي در تشريح اين موارد گفت: نخست استراتژي توسعه جغرافيايي و فراگير بود.

رئيس دانشگاه آزاد در تبيين اين استراتژي تصريح كرد: فراموش نكنيم روزي را كه توسعه دانشگاه آزاد در500 شهر كشور باعث تحول عظيم فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي، سياسي در سراسر كشور به وجود آورده و يكي از آثار پر بركت آن، بومي كردن آموزش عالي و توسعه آن در شهرها بوده است.

وي با اشاره به مراجعه مردم و خانواده‌ها به شهرها و مراكز استان و همچنين تهران براي تحصيل افزود: تأسيس واحدهاي دانشگاه آزاد در سراسر كشور موجب شده تا از مهاجرت آنها جلوگيري و در خيلي از شهرها روند مهاجرت را معكوس كرده است.

جاسبي در تبيين استراتژي دوم دانشگاه آزاد با اشاره به مقاطع تحصيلات تكميلي گفت: موقعي كه ما دوره دكتري را شروع كرديم اصلاً غوغايي شد در مملكت در مخالفت با آن و اين طور جا افتاده بود كه فقط دكتري را بايد در خارج از كشور خواند، آن زمان به تعداد كمتر از انگشتان دست، دانشجوي دكتراي رشته علوم‌انساني در چند دانشگاه تدريس مي‌شد، خوشبختانه ما شروع كرديم و مقابل آن فضاسازي‌ها و غوغاسالاري‌ها ايستاديم، كار به جايي كشيد كه از استادان دانشگاه‌هاي دولتي استفاده كرديم و آنها آمدند و شروع كردند و دست به دست هم داديم.

وي افزود: امروز خوشبختانه چيزي نزديك به 30 هزار دانشجوي دكتراي تخصصي داريم. اين خيلي كار عظيمي است و خيلي كار مهمي است. حالا البته شايد 60 درصدش در دانشگاه‌هاي دولتي و 40 درصدش در دانشگاه آزاد باشد واقعاً كار عظيمي در مملكت است.

جاسبي ورود به رشته‌هاي گروه پزشكي را بخش ديگري از سخنان خود در تبيين اين استراتژي قرار داد و افزود: ما موقعي كه مي خواستيم وارد رشته‌هاي پزشكي شويم، باز هم جنجال سراسري عليه ما به راه افتاد، آن موقعي كه هنوز پزشكان بنگلادشي در ايران موج مي‌زدند، ما هم از اين سوژه استفاده كرديم و پاسخ داديم. هر چند رشته‌هاي پزشكي پرهزينه و سخت و پيچيده هستند بالاخره وارد اين حوزه شديم. امروز شما ببينيد 13 يا 14 تا دانشكده پزشكي داريم غير دانشكده‌هاي پرستاري، مامايي، پيراپزشكي و غيره و حدود 12 تا بيمارستان واقعاً غوغايي شد در رشته‌هاي علوم‌پزشكي دانشگاه آزاد نقش مهمي را به عهده دارد و خوشبختانه اين قدر هم خوش درخشيدند، فارغ‌التحصيلان ما كه بيشترين قبولي را در دوره‌هاي تخصصي دانشگاه‌هاي دولتي به خودشان اختصاص دادند و در بعضي جاها مثل واحد خوراسگان، دندانپزشكي ما 10-12 سال است كه هر سال مقام اول را در كل كشور در امتحان جامع علوم پايه به دست مي آورد.

وي در تبيين چهارمين استراتژي دانشگاه آزاد ضمن تشريح فرايند ساخت و ساز گسترده و فراگير اظهار داشت: زماني كه ما كار را از چند مدرسه و مسجد شروع كرديم، اصلاً جا نداشيم. امروز دانشگاه آزاد 21 ميليون متر مربع فضاي آموزشي و رفاهي در سراسر كشور ساخته است و شما محاسبه كنيد همه شهريه‌اي كه ما گرفتيم اگر روي هم بريزيم فقط پول اين همه ساختمان هم نمي‌شود. من همه اينها را به حساب خدا مي‌گذارم. شما ببينيد تقريباً در همه شهرها يا در اكثر قريب به اتفاق شهرها، فضاي آموزشي دانشگاه آزاد از فضاي آموزشي دانشگاه‌هاي دولتي پيشي گرفته است.

وي با اشاره به روند ساخت و راه‌اندازي سايت‌هاي واحد علوم تحقيقات، واحد تهران شمال، تهران مركز، تهران غرب، واحد پزشكي، اسلامشهر، شهرري، رودهن افزود: اين سازندگي همچنان ادامه داشته و عليرغم گراني‌ها و مشكلات ما يك روز هم اين سازندگي را نه متوقف و نه روند آن را كند خواهيم كرد.

جاسبي تصريح كرد: ساخت و تجهيز آزمايشگاه‌ها، كلاس‌ها، كارگاه‌ها، درمانگاه‌ها، مزارع، بيمارستان‌ها پنجمين استراتژي مورد اشاره رئيس دانشگاه آزاد بود.

وي با تصريح عظمت اين امر اظهار داشت: امروزه ما در دانشگاه آزاد آزمايشگاه‌هايي داريم كه در ايران نمونه‌اش نيست و يك امر منحصر به فرد است.

جاسبي در تشريح استراتژي ششم با اشاره به جذب انبوه و گسترده هيئت علمي اظهار داشت: يك زماني ما يك فوق‌ليسانس مي خواستيم در تهران جذب كنيم برايمان مشكل بود. امروزه بيش از 31 هزار عضو هيئت علمي تمام وقت داريم. اگر بخواهيم آمار حق‌التدريس و نيمه‌وقت را به آن اضافه كنيم اين رقم دو برابر مي‌شود و سي و چند هزار پرسنل داريم. يعني 100 هزار نيروي انساني در دانشگاه آزاد تلاش مي‌كنند و زحمت مي‌كشند و امرار معاش مي‌كنند، اين يك كار عظيم و بزرگي است.

وي اظهار داشت: من با اطمينان مي‌توانم بگويم ظرف چند سال آِينده هم نسبت هيئت علمي دانشگاه آزاد و هم هرم هيئت علمي از دانشگاه‌هاي دولتي پيشي خواهد گرفت. از طرفي نيز 30 هزار دانشجوي دكتراي تخصصي و صدها هزار دانشجوي فوق‌ليسانس در سال‌هاي آينده فارغ‌التحصيل شده و ما مشكل جذب نخواهيم داشت.

رئيس دانشگاه آزاد به تبيين هفتمين استراتژي دانشگاه پرداخت و با اشاره به تدوين اساسنامه، آئين‌نامه، دستورالعمل و ضوابط دانشگاه تصريح كرد: تمام برنامه‌هاي دانشگاه آزاد ضابطه‌مند است و قليل بودن مشكلات در اين دانشگاه، به جهت وجود آئين‌نامه‌ها و دستورالعمل هاي جامع است و اين فعاليت بي‌حساب و كتاب نيست.

وي روند ايجاد اساسنامه، فرايند تصويب قانوني و اجراي آن را به عنوان مجموعه‌اي ارزشمند و نرم‌افزارهاي گران‌قيمتي برشمرد كه ميليون‌ها ساعت فكر به كار رفته و در اختيار دانشگاه آزاد است كه اگر چاپ شود 10 يا 20 جلد كتاب مي‌شود كه البته نبايد ناديده گرفته شود.

راه‌اندازي مجوعه سما مورد بحث ديگر جاسبي در آئين افتتاح دومين ساختمان آموزشي واحد تهران شمال بود كه اين‌گونه عنوان شد: در حدود 30 سال پيش تأسيس دانشگاه آزاد و 20 سال قبل روند تأسيس مدارس سما شروع شده است. امروزه 600 مدرسه سما، پنجاه و چند هزار دانش‌آموز و بيش از يك ميليون متر مربع فضاي آموزشي و رفاهي ، يكصد آموزشكده و يكصد هزار دانشجوي كارداني پيوسته در مدارس و آموزشكده‌هاي سما در حال تحصيل هستند كه به واقع كار عظيمي بوده و كمك بزرگي به آموزش و پرورش كرده و بار سنگيني را از دوش آموزش و پرورش برداشته است. اين در حالي است شهريه‌اي كه از دانش‌آموزان سما دريافت مي‌شود نصف هزينه‌اي است كه دولت براي دانش‌آموزان مدارس دولتي پرداخت مي‌كند.

جاسبي در تبيين استراتژي بعدي دانشگاه آزاد با اشاره به راه‌اندازي هيئت امناي استاني دانشگاه اظهار داشت: ما ساختار دانشگاه آزاد را تغيير داديم. ابتدا اين مجموعه به صورت متمركز اداره مي‌شد بعد مجموعه به يك سيستم غيرمتمركز و فدراتيو تبديل شده است و اين كار بزرگي است كه در ظرف چند سال اخير انجام شده است. به طوري كه الان دانشگاه آزاد داراي 17 منطقه مي‌باشد و هيئت امناي استاني نيز در حال فعاليت هستند.

راه‌اندازي مركز فناوري‌هاي نو مورد بعدي سخنان رئيس دانشگاه آزاد بود.

وي با بيان اينكه در 3-4 سال قبل شوراي راهبردي براي دو هدف اساسي تشكيل شده است از روند راه‌اندازي و تكميل رشته‌هاي جديد فناوري‌هاي نو را كه امروزه مورد نياز است مثل IT و ICT فيزيك هسته اي، فيزيك پلاسما، آب شيرين‌كن، پيل سوختي، بايوتكنولوژي و نانو تكنولوژي سخن گفت و از حمايت دانشگاه در خصوص هيئت علمي و سرمايه‌گذاري در اين راستا خبر داد و رويكرد دوم از راه‌اندازي مركز فناوري‌هاي نو را بحث تجاري‌سازي پروژه‌هاي تحقيقاتي عنوان كرد.

جاسبي اظهار داشت: خوشبختانه در سال 1390 شوراي مركزي فناوري‌هاي نو را در همه استان‌ها تأسيس كرديم و الان همه استان‌هاي ما داراي شعبه‌اي از مركز فناوري‌هاي نو هستند و لازمه استقبال از رشته‌هاي جديد و فناوري‌هاي نو مي‌باشد.

رئيس دانشگاه آزاد در تبيين استراتژي راه‌اندازي باشگاه پژوهشگران جوان گفت: براي اينكه استعدادهاي درخشان و دانشجويان ممتاز و نخبه بتوانند مورد تشويق قرار گرفته و به منصه ظهور برسند، باشگاه پژوهشگران جوان در دانشگاه آزاد تشكيل شده و امروزه حدود ده هزار عضو دارد و دانشگاه آزاد از اين استعدادها حمايت مي‌كند.

تعامل با دانشگاه‌هاي خارج از كشور و تأسيس شعب دانشگاه خارجي بخش ديگري از سخنان رئيس دانشگاه آزاد بود.

جاسبي با اشاره به موفقيت‌هاي دانشگاه آزاد در حوزه‌هاي بين‌المللي و جهاني تصريح كرد: واحدهاي افغانستان، امارت، انگلستان، لبنان و اخيراً مالزي جزو واحدهاي خارج از كشور دانشگاه آزاد در حال فعاليت مي‌باشند و با اشاره به روند تأسيس ساير واحدهاي خارج از كشور از عضويت دانشگاه آزاد در اتحاديه دانشگاه‌هاي جهان اسلام و انجمن بين‌المللي دانشگاه‌ها سخن گفت و آن را نقطه عطفي در تعاملات دانشگاه آزاد با خارج از كشور برشمرد.

جاسبي تعامل با مجلس شوراي اسلامي و ساير نهادها را محور ديگر سخنان خود قرار داد و تصريح كرد: ارتباط صميمانه‌اي كه دانشگاه آزاد با مجلس شوراي اسلامي داشته است و چه در اين دوره و چه دوره‌هاي قبل وقتي كه 200 تا 250 امضا از نمايندگان جمع مي‌شوند و اكثريت قريب به اتفاق مجلس شوراي اسلامي از دستاوردهاي دانشگاه آزاد حمايت مي‌كنند، اين نشانه تعامل مثبت و سازنده‌اي است بين اين نهاد قانون‌گذار و دانشگاه آزاد.

وي آموزش كاركنان دولت، قوه قضائيه و قوه مقننه را بخش ديگري از سخنان خود قرار داد و افزود: بخشي از پرسنل دولت، قوه قضائيه، نمايندگان مجلس و كاركنان مجلس در دانشگاه درس خوانده‌اند و مدرك گرفته‌اند و الان تعداد كثيري از نمايندگان مجلس، فارغ‌التحصيلان دانشگاه آزاد هستند و تعداد بيشتري از خانواده‌هاي آنها نيز دانشجويان اين دانشگاه هستند.

جاسبي ايجاد شبكه واحد علوم و تحقيقات و تربيت نيروي‌انساني را بخش ديگري از استراتژي دانشگاه آزاد قلمداد كرد و اظهار داشت: الان 41 شعبه داريم و در هر استان يك شعبه و اين براي پاسخ‌گويي به موج عظيمي از داوطلبان تحصيلات تكميلي است كه اگر براي آنها كاري نكنيم راهي خارج از كشور خواهند شد.

آمار مقالات، ابتكارات و اختراعات بخش ديگري از سخنان رئيس دانشگاه آزاد را به خود اختصاص داده بود.

وي گفت: چند سال پيش ما جايگاه مطلوبي در روند توليد مقالات نداشتيم ولي امروزه دانشگاه آزاد مقام اول را در رديف مقالات ISI دارد و الان به تمام واحدها دستورالمعل ابلاغ شده است كه بتوانند با دانشگاه‌هاي دولتي در اين موضوع به رقابت بپردازند.

جاسبي با اشاره به كارايي نيروي انساني چه اعضاي هيئت علمي و چه كاركنان در دانشگاه آزاد گفت: ما با آمار يك پنجم در رشته‌هاي غير پزشكي و يك هشتم در رشته‌هاي علوم‌پزشكي اين دانشگاه را اداره مي‌كنيم به طوري كه دانشگاه‌هاي دولتي در گروه غيرپزشكي 5 برابر دانشگاه آزاد و در گروه پزشكي 8 برابر به ازاي هر دانشجو بودجه از خزانه مملكت دريافت مي‌كنند اين يعني 8 برابر شهريه‌اي كه ما دريافت مي‌كنيم. اين همان بحث كارايي است. پرسنل و هيئت علمي اين دانشگاه تلاش و انضباط بيشتري دارند و انشاالله با همين شهريه يك پنجم و يك هشتم كاري خواهيم كرد كه حقوق پرسنل و اعضاي هيئت علمي‌مان از آنها بيشتر باشد البته الان هم عقب نيستيم و در آينده از آنها هم بيشتر خواهد شد.

رئيس دانشگاه آزاد با بيان اين نكته كه توسعه و تكامل دانشگاه آزاد قله‌هاي علوم و تكنولوژي را يكي بعد از ديگري تصرف خواهد كرد و قدر مسلم كيفيت از دورن كميت ترواش مي‌شود، دهه چهارم فعاليت دانشگاه آزاد را، دهه عظمت و رقابت با دانشگاه‌هاي جهان عنوان كرد و افزود: دانشگاه آزاد با عشق و ايمان و با درايت به اينجا رسيده است و چيزي كه در آن عشق و ايمان و درايت نباشد، نمي‌تواند عظمت پيدا كند.
انتهاي پيام/

سه|ا|شنبه|ا|20|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 222]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن