تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چیزى زکاتى است و زکات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805635078




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معرفي هيات انتخاب آثار نگارگري و خوشنويسي جشنواره‌ي تجسمي فجر


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: معرفي هيات انتخاب آثار نگارگري و خوشنويسي جشنواره‌ي تجسمي فجر


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - هنرهاي تجسمي

هيات انتخاب آثار نگارگري و خوشنويسي چهارمين جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي فجر معرفي شدند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)،مجيد مهرگان،عباس جمال‌پور و محمد باقر آقا ميري از هنرمندان پيشكسوت رشته نگارگري ، آثار اين بخش جشنواره فجر را انتخاب مي‌كنند.

انتخاب اوليه آثار رشته نگارگري امروز ـ 20 دي‌ماه ـ انجام مي‌شود و هيات انتخاب از ميان 901 اثر رسيده به دبيرخانه،آثاري را انتخاب خواهند كرد.

همچنين هيات انتخاب رشته خوشنويسي چهارمين جشنواره بين‌المللي هنرهاي فجر را چهره‌هايي چون نصرالله افجه‌اي، صداقت جباري، احمد عبدالرضايي، مجتبي ملك‌زاده، عبدالصمد صمدي، محمد حيدري، جمشيد ياري و محمد جوادزاده تشكيل مي‌دهند.

انتخاب آثار خوشنويسي چهارمين جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي فجر در گرايش‌هاي نستعليق،شكسته نستعليق،ثلث و نسخ و نقاشي خط انجام مي‌شود.

انتخاب اوليه آثار خوشنويسي چهارمين جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي فجر روز چهارشنبه ـ 21 دي‌ماه ـ انجام مي‌شود و هيات انتخاب از بين هزار و 113 اثر خوشنويسي رسيده به دبير خانه، آثاري را انتخاب مي‌كند.

هنرمندان براي ارسال آثار در رشته كاريكاتور نيز تا 25 دي‌ماه، در بخش ويژه بيداري اسلامي و عدالت‌خواهي جهاني و همايش تا 30 دي‌ماه و دربخش فيلم‌هاي مستند هنرهاي تجسمي تا 5 بهمن‌ماه فرصت دارند تا آثار خود را ارسال كنند.

*****

رييس انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ايران معتقد است: برگزاري به موقع هر دوره و تعيين جوايز ويژه، از زمينه‌هاي جذب هنرمندان براي شركت در يك حشنواره است.

منصور آذري گفت: هر جشنواره‌اي تاثيرات مثبت و منفي مي‌تواند داشته باشد ،اما بايد ميزان تاثيرگذاري هر يك از بخش‌ها به طور دقيق بررسي شود.

عضو شوراي سياست‌گذاري جشنواره ادامه داد: تاكنون تنها سه دوره از جشنواره هنرهاي تجسمي فجر برگزار شده است و براي همين هنوز با ايده‌آل‌ها و رسيدن به نقطه مطلوب فاصله داريم، اما اين نكته را هم بايد درنظر داشت كه تاچه حد توانسته‌ايم جامعه هنري را با اين جريان همسو كنيم و ضرورت دارد طيف بيشتري از جامعه هنري با اين رويداد همراه شوند.

رييس انجمن مجسمه‌سازان سپس برگزاري منظم جشنواره‌ها را موجب اعتبار آن دانست و افزود: يكي‌ از معيارهايي كه باعث مي‌شود هنرمندان درباره يك جشنواره دغدغه داشته باشند و براي شركت در آن ترغيب شوند، برگزاري منظم و مرتب در يك دوره زماني ثابت است و جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي فجر با برگزاري منظم در بهمن‌ماه هر سال اعتبار و جايگاهي را در بين هنرمندان به دست آورده است.

اين هنرمند مجسمه‌ساز همچنين جوايز ويژه را از ديگر ملاك‌هاي اعتبار بخشيدن به يك جشنواره برشمرد و افزود: براي اين دوره جوايز ويژه‌اي در نظر گرفته شده است كه موجب مي‌شود هنرمندان بيشتري در جشنواره شركت كنند.

آذري با بيان اينكه سخت‌گيري و حساسيت براي انتخاب آثار مناسب يكي از دغدغه‌هاي شوراي سياست‌گذاري جشنواره بوده است، عنوان كرد: رشته مجسمه‌سازي هميشه از دغدغه‌هاي جدي بنده است،زيرا تا حدودي با ديگر رشته‌هاي هنرهاي تجسمي متفاوت است و علاوه بر اينكه خلق يك اثر بايد در آن لحاظ شود، بخش عمده‌اي از آن به اجرا و فراهم بودن امكانات صنعتي برمي‌گردد.

او ادامه داد: اجراي يك مجسمه نيازمند هزينه‌اي است كه شايد گران‌تر از ديگر رشته‌ها باشد و معمولا اين هزينه‌ها براي خيلي از هنرمندان مقدور نيست. براي همين در اولين دوره برگزاري جشنواره پيشنهاد كردم كه براي هر اثر راه يافته به بخش مسابقه مبلغي درنظر گرفته شود كه اين پيشنهاد پذيرفته شد و در اين دوره نيز اين پيشنهاد را براي رشته مجسمه سازي ارائه كردم كه اميدوارم مورد موافقت قرار گيرد.

چهارمين جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي فجر در رشته‌هاي نقاشي، خوشنويسي، نگارگري، پوستر، عكاسي، سفال و سراميك، مجسمه‌سازي، تصوير سازي، كاريكاتور، فيلم‌هاي مستند هنرهاي تجسمي و همايش 10 بهمن تا 14 اسفندماه امسال برگزار مي‌شود.

انتهاي پيام

سه|ا|شنبه|ا|20|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 145]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن