تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم گنج بزرگی است که با خرج کردن تمام نمی شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820681405




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كارگردان هاي تئاتر به نمايشگاه آثار برگزيده مسابقه پوستر سر بزنند


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: كارگردان هاي تئاتر به نمايشگاه آثار برگزيده مسابقه پوستر سر بزنند


خبرگزاري آريا- يكي از داوران مسابقه پوستر سي امين جشنواره بين المللي تئاتر فجر، از اهالي تئاتر خواست براي انتخاب ميان طراحان پوستر تئاتر، از آثار به نمايش در آمده از برگزيدگان اين دوره ديدن كنند.
به گزارش خبرگزاري آريا، آرش تنهايي گرافيست با سابقه مشكل اصلي برگزاري نمايشگاه از آثار برگزيده طراحي پوستر تئاتر را عدم استقبال از سوي كارگردان ها ي تئاتر دانست و گفت: «متاسفانه كارگردان هاي تئاتر هنوز آن قد جستجوگر نيستند كه در نمايشگاهي نظير نمايشگاه طراحي پوستر جشنواره تئاتر فجر شركت كنند.»
وي ابراز اميدواري كرد برپايي بخش مسابقه پوستر، موجب ايجاد توجه و جنبش در اين حوزه در ميان اهالي تئاتر شود و ادامه داد: «اگر اهالي تئاتر به كتاب هاي پوستر و نمايشگاه هاي طراحي سر بزنند، مي توانند به راحتي استعدادهاي تازه در اين زمينه را كشف كرده و به گروه خود دعوت نمايند.»
تنهايي تصريح كرد: «يك گروه حرفه اي تئاتر، گروهي است كه طراح خاص داشته باشد تا تعامل لازم براي طراحي صحيح در دراز مدت ميان انديشه هاي او با گروه فراهم شود. گمان نمي كنم در كشور ما هنوز گروهي نمايشي طراح ويژه داشته باشد.»
او يكي از مشكلات قابل مشاهده در پوستر هاي رسيده به دبيرخانه سي امين جشنواره تئاتر فجر را شتابزدگي آن ها دانست و گفت: «پوستر تئاتر، بايد به مرور و حين تمرين و آماده سازي نمايش توليد شود تا بتواند بازتاب دهنده انديشه نمايش باشد.»
اين گرافيست توضيح داد:«بسياري از طراحان پوستر ايران، كار براي تئاتر را علي رغم مزد كم، به كارهاي تجاري با درآمد بالا ترجيح مي دهند. شايسته است كه نام اين افراد در سال هاي آينده در ميان شركت كنندگان در بخش پوستر جشنواره ديده شود.»
داور ماسبقه پوستر جشنواره تئاتر فجر، پوسترهاي امسال را از لحاظ بيان محتوا بهتر از سال هاي گذشته اعلام كرد و گفت: نسبت به ساير پوسترهايي كه اين روزها براي رويداد هاي فرهنگي طراحي مي شود، خوشبختانه پوسترهاي تئاتر كمابيش گويا هستند.»
آرش تنهايي در پايان برگزاري چند دوره مسابقه را براي حرفه اي شدن طراحي پوستر تئاتر كافي ندانست و گفت:«نيازمند نگاه زيربنايي در اين مورد هستيم. اولين گام نيز تصويب تعرفه لازم براي حاصل زحمات طراحان است. در حالت كلي، پيشرفت در طراحي پوستر، تابع پيشرفت تئاتر و رويكرد حرفه اي در اين زمينه است. بدون شك ارتقاي سطح كيفي تئاتر به ارتقاي جنبه هاي هنري پوستر آن نيز ياري خواهد رساند.»
يادآوري مي شود سي‌امين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر از تاريخ 5 تا 22 بهمن سال جاري به دبيري رحمت اميني برگزار مي‌شود.

دوشنبه|ا|19|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن