تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من پيامبر نشده ام كه لعن و نفرين كنم، بلكه مبعوث شده ام تا مايه رحمت باشم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820663452




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديركل فرودگاه امام خميني(ره:)مشكل اساسي فرودگاه كمبود نيروي انساني متخصص است


واضح آرشیو وب فارسی:سياست روز: مديركل فرودگاه امام خميني(ره:)مشكل اساسي فرودگاه كمبود نيروي انساني متخصص است


مديركل فرودگاه امام خميني(ره) گفت: چهارطرح سوخت رساني،‌CNG، مجموعه سرويس بهداشتي و نمازخانه و دپوي تاكسي‌‌راني توسط وزير راه و ترابري شنبه آينده افتتاح خواهد شد.
به گزارش ايلنا، رضا قديمي در بازديد خبرنگاران از پروژه‌‌هاي در دست اجرا در فرودگاه امام (ره) افزود: از 15 شهريوركه به اين فرودگاه آمدم استراتژي خودرا بر اتمام پروژه‌‌هاي دردست اجراي اين فرودگاه گذاشتم و خوشحالم كه تا 20 اسفند تمام برنامه ميان مدت و كوتاه مدت ارائه شده‌‌ام به وزير به اتمام مي‌‌رسد.
وي اظهارداشت: من در شرايط نا مساعدي مديريت فرودگاه امام را تحويل گرفتم و تمام توانم را براي يكپارچه كردن فرودگاه به كار گرفتم. وي ادامه داد: با وجود تمام محدوديت‌‌ها و مشكلا‌ت فرودگاه سعي كرديم اين مسائل را رفع كنيم تا مردم با آسايش بيشتري در اين فرودگاه تردد داشته باشند.
قديمي با اشاره به اين كه كمبود نيروي انساني متخصص از مشكلا‌ت اساسي اين فرودگاه است گفت: براي رفع اين نقيصه ساعات فعاليت كارمندان متخصص فرودگاه را افزايش داديم تا حداكثر استفاده را از گيت‌‌هاي عبوري و چك هاي مراقبتي حين پرواز داشته باشيم.
مديركل فرودگاه امام خميني(ره) افزود: شروع فعاليت‌‌هاي عمراني از ديگر اقداماتي بود كه دراين فرودگاه انجام دادم چرا كه به علت برخي از مشكلا‌ت اين پروژه‌‌ها متوقف شده بودند. قديمي با اشاره به تاخيرات و زمان طولا‌ني ايستايي مسافران در اين فرودگاه تصريح كرد: بخش قابل توجهي از تاخيرات قابل پيش بيني نيست اما مي‌‌توان اين تعداد را كاهش داد بنابراين تاخيرات را آناليز كرديم و با برنامه‌‌ريزي صحيحي اين مسائل را مرتفع كرديم لذا از امكانات موجود استفاده بهينه كرديم تا تاخيرات را كاهش دهيم.
قديمي وجود مشكلا‌ت در سطوح پروازي (اير سايت) را از ديگر مسائل اين فرودگاه عنوان كرد و گفت: اين مسائل با كمك بخش عمليات پروازي رفع شد ؛ به عنوان نمونه بحث لا‌ستيك زدايي تا زماني كه به فرودگاه آمدم انجام نشد ولي امروز لا‌ستيك زدايي، درزگيري، خط كشي باندها انجام شده و طي چند ماه آينده رسما افتتاح خواهد شد.
مديركل فرودگاه امام خميني(ره) درباره مشكل تك بانده بودن فرودگاه اظهارداشت: در يك اقدام ضروري توانستيم باند اضطراري اين فرودگاه را آماده كنيم و در 20 اسفند اين باند قابل بهره‌‌برداري است چرا كه فرودگاه يك بانده با مشكلا‌ت بسياري رو به رو است.
وي با بيان اين كه فرودگاه از كمبود محل پارك هواپيما رنج مي‌‌برد گفت: پيش از اين به دليل نبودن محل پارك هواپيما‌‌ها را در تاكسي وير پارك مي‌‌كرديم كه با احداث پاركينگ اين مشكل حل شد.
قديمي با بيان اين كه كليه امكانات فرودگاه امام براي 1/4 ميليون مسافر پيش بيني شده است گفت: اين در حالي است كه بررسي‌‌هاي ما نشان مي‌‌دهد، در سال 88 تقاضاي جابه جايي مسافر به 6 ميليون مسافر خواهد رسيد البته 80 درصد ازدحام جمعيت در فرودگاه تنها در 12 ساعت شبانه روز انجام مي‌‌گيرد. قديمي افزود: اين مسائل سبب شد صف‌‌هاي طولا‌ني در فرودگاه به وجود آيد كه ما نيز سعي كرديم تا با كار بيشتر اين نارسايي‌‌هاي را رفع كنيم.
وي از اقدامات ويژه براي پروازهاي نوروزي خبر دادو گفت: براي پاسخ‌‌گويي به نياز پاركينگ اتومبيل در فرودگاه و جلوگيري از تكرار سابقه ازدحام ماشين‌‌ها در اطراف فرودگاه پاركينگي براي 1500 قطعه ماشين پيش بيني و احداث شد كه از 25 اسفند پاسخ‌‌گوي مسافران است.
قديمي تصريح كرد: يكي از مشكلا‌ت ما ارائه سرويس مناسب در تاكسي‌‌راني‌‌ها براي جابه‌‌جايي مسافران از فرودگاه بودچرا كه آنها به شكل بدي به مسافران سرويس مي‌‌‌‌‌‌دادند و اين مسله مشكلا‌ت زيادي را در فرودگاه ايجاد كرده بودكه پس از آمدنم به فرودگاه اين موضوع نيز ساماندهي شد. مدير كل فرودگاه امام خميني(ره) از 36 پروژه نيمه تمام نام برد كه تا شهريور 88 به اتمام خواهد رسيد.
وي درپاسخ به سوال خبرنگاري كه پرسيد " شما عنوان مي‌‌كنيد تمام اين فعاليت‌‌ها از زماني كه مديريت فرودگاه را قبول كرده‌‌ايد آغاز شده است پس با اين حساب مديران قبلي فعاليتي در جهت فرودگاه امام انجام نشده بود گفت: آنها نيز كارهاي بزرگي انجام دادند چرا كه انتقال پروازها از فرودگاه مهرآباد به اين فرودگاه كار بسيار بزرگي بود كه مديريت قبلي توانست اين كار را انجام دهد اما از سال 84 تا كنون يك سري اقدامات در جهت توسعه فرودگاه بايد انجام مي‌‌شد كه با آمدن من تسريع شد.
مدير كل فرودگاه امام خميني(ره)با ابراز اين كه رشد پروازها در فرودگاه امام ما را غافل‌‌گيركرده است گفت: در زمينه جابه جايي مسافر در سال 84 از يك ميليون مسافر و 8200 پرواز به 5ميليون مسافر و 30 هزار پرواز در سال 87 رسيديم كه اين نشان از رشد پروازها در طي 4 سال دارد. قديمي درباره فاز دوم فرودگاه نيز اظهارداشت: مجري فاز دوم توسط وزير راه معرفي شد كه بر اين اساس با احداث باند جنوبي و ترمينال دوم ظرفيت اين فرودگاه به 26 ميليون مسافر در سال مي‌‌رسد كه طي فازهاي 3 و 4 ظرفيت فرودگاه به 50 ميليون و سپس به 90 ميليون مسافر خواهد رسيد.
وي با بيان اين كه 60 ميليارد تومان هزينه صرف نگهداري فرودگاه كرديم فت: امسال نيز 70 ميليارد تومان اعتبار براي اتمام پروژه‌‌هاي نيمه تمام اختصاص يافته كه اگر در سال آينده 50 ميلياردتومان ديگر نيز اعتبار بگيريم فاز 1 تكميل خواهد شد.
قديمي درباره بحث‌‌هاي مطرح شده و تناقض‌‌هاي موجود بر سر احداث باند دوم فرودگاه امام خميني گفت: احداث باند جديد مستلزم مطالعات و بررسي‌‌هاي دقيق است چراكه باند مجموعه‌‌اي از امكانات مانند ترمينال و سيستم‌‌هاي پيشرفته ناوبري نياز دارد و ما نيز جاده نمي‌‌سازيم بلكه باندي را احداث خواهيم كرد كه از پيچيده‌‌ترين پروژه‌‌هاي فرودگاهي است كه اگر دقتي در احداث آن انجام نگيرد ديگر نمي‌‌توان مشكلا‌ت پيش آمده را جبران كرد.
وي گفت: در حال حاضر مطالعات باند دوم تكميل شده و بالغ بر 100 ميليارد تومان اعتبار مي‌‌خواند اگر مطالعات دقيق انجام نگيرد شروع كردن آن عبث است.
مدير كل فرودگاه امام خميني(ره) درباره برخوردهاي نا مناسب پرسنل فرودگاه با مسافران گفت: از ابتدا عنوان كردم كه فرودگاه را در وضعيت بحراني تحويل گرفتم و در آن زمان مقداري بد اخلا‌قي در فرودگاه حاكم بود اما در كوتاه مدت توانستيم اين مسائل را رفع كنيم و در حال حاضر 80 درصد اين مشكلا‌ت حل شده است. وي درباره سرمايه گذاري بخش خصوصي در فرودگاه امام گفت: با توجه به اين كه فرودگاه امام بزرگترين فرودگاه كشور است به اين مسله خوش بين هستم و هر چه قدر ما توسعه و سرمايه‌‌گذاري در فرودگاه را جدي بگيريم به همان ميزان بخش خصوصي استقبال خواهد كرد.
مدير كل فرودگاه امام خميني(ره) در پايان خاطر نشان كرد: 6 ايرلا‌ين داخلي و 22 شركت هوايي خارجي در اين فرودگاهها خدمات مي‌‌دهند كه ميانگين تاخيرات 30 دقيق در ماه است و اين آمار خوبي است چرا كه از 120 دقيقه به اين عدد رسيديم و اميدواريم به ميانگين تاخيرات در دنيا كه 18 دقيقه برسيم.

يکشنبه|ا|4|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سياست روز]
[مشاهده در: www.siasatrooz.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن