تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشنود گر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820454387




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خسارت استفاده از لوله هاي چيني در ساخت و سازهاي ايراني


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: خسارت استفاده از لوله هاي چيني در ساخت و سازهاي ايراني
اصفهان -ايران در سالهاي اخير توانسته در توليد لوله و كانال هاي آب موفقيت چشمگيري داشته باشد بطوريكه"علي رضا مقصودي"مديرعامل شركت لوله و ماشين سازي گفته است: ايران اولين توليدكننده لوله آب و لوله هاي با قطر هزار تا دوهزار ميليمتر چدني و ضدزلزله در خاورميانه است.


اين در حالي است كه محصولات ايران با سابقه 54 ساله در توليد لوله،اتصالات و شيرآلات چدن نشكن در خطوط آبرساني شهري و بين شهري هنوز مورد كم توجهي بسياري از مسئولان براي استفاده در پروژه ها است .

"سعيد چهارباغي"كه در پنجمين نمايشگاه بين‌المللي صنعت آب و تأسيسات آب و فاضلاب اصفهان شركت كرده است،گفت:توليد لوله در ايران طبق استانداردهاي بين المللي است و حجم صادرات نشانگر كيفيت اين توليدات است زيرا كشورهاي منطقه مي توانند مشابه توليدات ايراني را با بالاترين استاندارد از نظر كيفيت خريداري كنند، اما بدليل بالابودن كيفيت محصولات ايراني، توليدات كشورمان مورد استقبال قرار مي گيرد.

وي افزود:اين افتخارات درحالي است كه در كشور خودمان اين توليدات كمتر مورد استفاده قرار مي گيرد.

وي بااشاره به اينكه دربسياري از مزايده ها و مناقصه ها شركت هاي ايراني حذف مي شوند،گفت:در برخي موارد درخواست اين شركت ها درگير بروكراسي اداري مي شود كه درنهايت سر موعد مقرر به مزايده و يا مناقصه نمي رسند.

وي گفت:لوله هاي ايران مانند لوله‌هاي انتقال آب از قطرهاي پايين تا چهارمتر و لوله‌هاي فشار قوي تصفيه اسمز معكوس از توليدات كشورهايي همچون چين و هند مرغوبتر است و طبق استاندارد اروپا توليد مي شود اما اكثر پيمانكاران ايراني با شركت هاي چيني قرارداد منعقد و از آنها خريد مي كنند.

وي دليل اين امر را دادن پاداش مالي و معنوي چين به خريداران محصولات خود عنوان كردو افزود:شركت هاي ايراني در ازاي خريد محصولات چيني از كاهش عوارض گمركي،سفر به كشورهاي خارجي و حضور در نمايشگاه ها براي انجام معاملات به نفع طرف چيني و خودشان به شكل رايگان بهره مند مي شوند.

وي گفت:وجود اين تسهيلات باعث شده است كه پيمانكاران پروژه هاي دولتي و خصوصي به خريد از شركت هاي چيني راغب تر شوند.

"حسين احمديان"ديگر غرفه دار حاضر در اين نمايشگاه گفت:نم كشيدن ساختمانها،ترك خوردن آسفالت و نيز تركيدن لوله از پيامدهاي استفاده از محصولات چيني است.

وي گفت:محصولات چيني از كيفيت و مقاومت خوبي در مقابل گرما و سرما و كاربري درساخت وساز برخوردار نيست و پيمانكار براي ارزان تمام شدن پروژه از نظرات و تجهيزات كارشناسي ايراني استفاده نمي كند.

وي گفت:در حوادث بارها مشاهده شده است كه يكي از دلايل فروريختن ساختمان و يا ترك خوردن شاهراه آبي، استفاده از لوله هاي بي كيفيت بوده است.

" عباس نوروزي"ديگر كارشناس تاسيسات آب و فاضلاب حاضر در پنجمين نمايشگاه بين‌المللي صنعت آب و تأسيسات آب و فاضلاب اصفهان نيز گفت:بسياري از ساختمان سازها بيش از اينكه به فكر امينت ساخت و ساز و كيفيت محصولات باشند به ارزان تمام شدن كار توجه دارند كه ارزانترين آنها نيز محصولات چيني است.

وي كه كارشناس دادگستري در موضوع حوادث است، افزود:بارها مشاهده شده است كه استفاده نكردن از يك لوله مناسب در ساختمان، خسارت مالي و جاني بسياري به همراه داشته است.

وي بااشاره به اينكه در انتخاب لوله، پارامترهاي بسياري بايد مورد توجه قرار بگيرد،گفت: قطر لوله، مقاومت مكانيكي،نوع اتصال، مسايل تعميراتي و نگهداري، عمر مفيد، تجربه كاربردي، از پارامترهايي است كه مورد توجه قرار نمي گيرد و پيمانكاران تنها مي خواهند به هر قيمتي كه شده، پروژه خود را به پايان برسانند.

وي كه در موضوع توسعه كاربردهاي فناوري نانو در بخش صنعت آب و فاضلاب در اين نمايشگاه حضور دارد، افزود: هنگام زلزله خسارت زيادي به سيستم خط لوله وارد مي شود و در برخي مناطق الزاما ممكن است لوله هاي آب ازنواحي داراي گسل عبور كند لذا مطالعه بهسازي خطوط لوله در نواحي داراي گسل‌ از اهميت خاصي برخوردار است كه دراين موضوع تعداد كارشناسان داخلي محدود و بعضا نسبت به نظر آنها نيز توجهي نمي شود.

وي مانند ديگر كارشناسان گفت: بهتر است به توليدات ايراني اعتماد و فرصت بيشتري براي نشان دادن توانمندي آنها داده شود و تنها به ارزان تمام شدن كار توجه نشود بلكه امنيت بنا، اولين معيار در انتخاب هر ساخت و ساز باشد.

پنجمين نمايشگاه بين‌المللي صنعت آب و تأسيسات آب و فاضلاب اصفهان از 14دي ماه آغاز شد و تا شب گذشته در محل نمايشگاه‌هاي بين‌الملل استان اصفهان ادامه داشت.

به گزارش ايرنا،در اين نمايشگاه 90 موسسه و شركت معتبر در عرصه صنعت آب و تاسيسات آبفا، گرد هم ‌آمده بودند.

شركت نمايشگاه‌هاي بين‌ا‌لمللي استان اصفهان ميزبان شركتهايي از استانهاي تهران، اصفهان، البرز، قم، فارس و نمايندگاني از كشورهاي آلمان و سوريه بود.

شركت‌هاي حاضر در اين نمايشگاه در زمينه‌هاي لوله و اتصالات چدني، فلزي و پلي اتيلن، سيستم‌ تصفيه آب و فاضلاب، آب شيرين‌كن و مواد شيميايي مرتبط، مشاوره و پيمانكاري پروژه‌هاي سد و نيروگاه‌هاي برق آبي، تونل‌هاي آبرساني، سيستم‌هاي پمپاژ، ‌انتقال و آبرساني و شبكه‌هاي توزيع فعاليت دارند.

7133/1042

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30755260

يکشنبه|ا|18|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2039]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن