تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):خدا با ما است و نيازمند ديگرى نيستيم، و حق با ما است و باكى نداريم كه كسى از...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814263743




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دستاورد ثبت ايجاد امنيت اجتماعي در كشور است


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: دستاورد ثبت ايجاد امنيت اجتماعي در كشور است
حجت الاسلام والمسلمين رئيسي، معاون اول قوه قضائيه در مراسم افتتاح پروژه مكانيـزه مديريت يكپارچه ثبت ملك ( ميثم ) گفت: يكي از دستاوردهاي ثبت، ايجاد امنيت اجتماعي در كشور است.


به گزارش سرويس اجتماعي برنا و به نقل از اداره كل روابط عمومي سازمان ثبت، معاون اول قوه قضائيه در اين مراسم با اشاره به اهميت اطمينان بخشي به مردم در راستاي صيانت و حفظ اسنادشان افزود: صدور سند مالكيت و حفظ و نگهداري از آن از جمله وظايف سازمان ثبت اسناد و املاك كشور است كه اكنون اين سازمان با استفاده از فناوري هاي روز توانسته با ايجاد اطمينان در جهت تثبيت مالكيت و احقاق حق قانوني در بين شهروندان باعث ارتقاء امنيت اجتماعي و اقتصادي شود.
حجت الاسلام والمسلمين ابراهيم رئيسي به پروژه مديريت يكپارچه ثبت ملك ( ميثم ) اشاره كرد و تصريح كرد: استفاده از فناوري اطلاعات در ثبت نيازي اجتناب ناپذير بود و مسئولين كنوني سازمان ثبت توانسته اند به منظور كمك به توسعه كشور و ايجاد ثبت نوين اين فناوري را در ثبت ايجاد كنند.

وي با اشاره به اينكه پيش از اين نبود ثبت الكترونيكي يكي از دغدغه ها در توسعه كشور بود تصريح كرد: در حال حاضر سازمان ثبت در جهت سامان دادن به طرح ملي كاداستر، نگهداري اسناد به صورت الكترونيكي و افزايش دقت و سرعت در ثبت املاك پيشرفت هاي مشهودي داشته است.

وي در ادامه با اشاره به اقدامات سازمان ثبت در كاهش جعل اسناد بيان كرد: تسريع در امور مردم و پاسخ به استعلامات ثبتي در جلوگيري از جعل بسيار تاثير گذار است.

معاون اول قوه قضائيه با اشاره به نامگذاري امسال به عنوان سال نوآوري و شكوفايي از سوي مقام معظم رهبري اظهار داشت: كار نويني كه اكنون شاهد آن هستيم حاصل تلاش مسئولين سازمان ثبت اسناد و املاك كشور و محصول مطالعات كارشناسان ثبتي است.

رئيسي تصريح كرد: ايجاد امنيت اجتماعي در كشور خواست همه مسئولان در نظام است و اقدامات سازمان ثبت در اين خصوص قابل تقدير است.

ايشان ثبت مكانيزه را پشتيبان توسعه پايدار دانست و با تاكيد بر مكانيزه شدن فرآيندها در ثبت گفت: سازمان ثبت به تحول عظيمي نياز داشت و با اين نگاه جديد و ايجاد انگيزه در تمام لايه هاي اين سازمان، تحقق آرمان تحول دست يافتني است.

وي در ادامه با اشاره به چهار دوره پس از انقلاب اظهار داشت: در دوره چهارم بحران اين است كه كساني مي خواهند كشور ما از لحاظ توليد علم و جنبش علمي و تحقيقاتي متوقف شود و معتقد هستند كه ما نبايد به دانش روز دست پيدا كنيم.

حجت الاسلام والمسلمين رئيسي در خصوص توسعه كشور ادامه داد: با توجه فرمايشات رهبر معظم انقلاب دو شعار مهم دهه چهارم، عدالت و پيشرفت است و ما بايد نشان دهيم كه اراده توسعه و پيشرفت كشور را داريم و اين در چشم انداز 20 ساله كشور نمايان و مشهود است.

وي با اشاره به توسعه در غرب افزود: تفاوت توسعه كشور ما با كشورهاي غرب در اين است كه توسعه در ايران همراه با عدالت است.

در اين مراسم حسينعلي اميري، معاون اول قوه قضائيه و رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور با تاكيد بر تحول در نيروي انساني و بازسازي آن، اجراي كاداستر و برنامه مكانيزاسيون فرايندهاي ثبتي، گفت: از پائيز سال 1383 برنامه 5 ساله توسعه سازمان با همكاري كارشناسان ثبتي، اساتيد دانشگاهي و تمامي كساني كه در خصوص ثبت صاحب نظر بودند و به آن ارتباط پيدا مي كردند شروع بكار كرد و برنامه تهيه و سپس به تصويب رياست قوه قضائيه حضرت آيت الله شاهرودي و تاييد سازمان مديريت و برنامه ريزي رسيد.

اميري ضمن بيان اين موضوع كه برنامه هايي كه امروز شاهد افتتاح آنها هستيم حاصل همين كارها و زحمات است، افزود: معتقدم برنامه بايد از ابتدا بر اساس تحقيق و مطالعه نوشته شود زيرا در غير اين صورت با مشكل مواجه خواهد شد.

وي در ادامه با اشاره به اين موضوع كه تنها راه برون رفت از ثبت سنتي و رسيدن به ثبت نوين راهي است كه هم اكنون در سازمان پيش گرفته شده و كار بر اساس مطالعه و برنامه ريزي در حال حركت است، خاطر نشان كرد: براي كليه فرآيندهاي ثبتي نرم افزار آن تهيه شده و هيچ وظيفه اي در سازمان ثبت اسناد نيست كه براي آن نرم افزار تخصصي نوشته نشده باشد.

اميري با اشاره به تعدادي از نرم افزارهاي در حال استفاده سازمان تصريح كرد: با بهره برداري از سيستم مكانيزه يكپارچه ثبت ملك تقاضاي دقيق انجام مي شود كه منجر به جلوگيري از جعل، تردد كمتر مردم و تسريع امور ارباب رجوع خواهد شد.

وي ايجاد ثبت نوين را در اجراي منويات و دستورات رياست محترم قوه قضائيه دانست.

همچنين در ابتداي اين مراسم محمد حسن بكائيان، معاون امور املاك سازمان ثبت اسناد و املاك و حميد رضا آدابي، مدير كل ثبت اسناد و املاك استان تهران به تشريح و نقش اين طرح در تسريع و تسهيل امور ثبتي پرداختند.

در اين مراسم حجت الاسلام والمسلمين سيد ابراهيم رييسي ، معاون اول قوه قضائيه، حسينعلي اميري، رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور، حجت الاسلام دعاگو، امام جمعه شميرانات، تمدن، استاندار تهران، آوايي، رييس كل دادگستري استان تهران، جهانگير، رييس مركز حفاظت و اطلاعات قوه قضائيه، جهانگرد، رئيس كل بانك مركزي، مهندس قائمي، معاون فناوري اطلاعات شهرداري تهران و آدابي، مدير كل ثبت استان تهران حضور داشتند.

يکشنبه|ا|4|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن