تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819796079




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دانشجو:شهرداري تهران پيگير وصول سهم 800 ميلياردي دولت براي مترو باشد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: دانشجو:شهرداري تهران پيگير وصول سهم 800 ميلياردي دولت براي مترو باشد
سخنگوي شوراي شهر تهران با بيان اينكه بودجه سال آينده مترو 800 ميليارد تومان در نظر گرفته شده گفت: با توجه به اينكه دولت هم بايد به ميزان شهرداري در مترو سرمايه‌گذاري كند، ما شهرداري تهران را موظف كرديم براي وصول سهم 800 ميلياردي دولت پيگيري كند.

به گزارش خبرگزاري مهر، خسرو دانشجو پس از پايان جلسه يكصد و هفتاد و سوم شوراي اسلامي شهر كه به صورت غير علني برگزار شد در جمع خبرنگاران با بيان اين مطالب گفت: طبق برنامه جامع حمل و نقل و ترافيك شهر تهران ساليانه بايد 22 كيلومتر خط مترو به خطوط متروي تهران افزوده شود و در 5 سال اين رقم بايد به 110 كيلومتر برسد.

سخنگوي شوراي شهر ادامه داد: با محاسبه هزينه هاي احداث هر كيلومتر مترو نياز به سرمايه گذاري حدود 880 ميليارد تومان براي هر سال داريم. براي سال آينده نيز 800 ميليارد تومان اعتبار براي بحث مترو در نظر گرفته ايم كه اين رقم با سهم دولت در مجموع به 1600 ميليارد مي رسد.

دانشجو با بيان اينكه رقم مذكور نشان از توجه ويژه به حمل و نقل عمومي و بحث مترو دارد، خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه مترو در يكسال نمي تواند همه كارها از قبيل حفر تونل، احداث خط و... را انجام دهد، در بعضي سالها حجم سرمايه گذاري بيشتر مي شود كه براي سال آينده ما بيش از آن رقم 880 ميلياردي كه بر اساس محاسبات هر ساله نياز داريم ، در نظر گرفته ايم.

وي بودجه اختصاصي به مترو و اتوبوسراني را در مجموع يكهزار و 250 ميليارد تومان بيان كرد و گفت: بودجه كل شهرداري تهران در سال 82 حدود 800 ميليارد تومان بوده يعني امسال ما يك و نيم برابر بودجه كل شهرداري در سال 82 و همچنين يك پنجم بودجه كل شهرداري در سال آينده را به اين بحث اختصاص داديم. اين نهايت توان شهرداري است و دولت نيز بايد كمك كند. بر اساس قانون دولت بايد 83 درصد هزينه خريد هر دستگاه اتوبوس و همچنين 50 درصد هزينه هاي مترو را بپردازد.

اين عضو شوراي اسلامي شهر تهران در ادامه با اشاره به بخشهاي تاكسيراني و ميني بوسراني افزود: در تبصره هاي بودجه اعتبار 5 ميليارد براي كمك به ساماندهي تاكسيراني و 5 ميليارد هم براي كمك به ساماندهي ميني بوسراني در نظر گرفته ايم.

وي ادامه داد: درست است كه تاكسيهاي شهر تهران متعلق به افراد و گاهي شركتهاي خصوصي هستند اما نظارت بر عملكرد آنها امكاناتي مي خواهد كه نياز به صرف هزينه دارد. هم اكنون امكاناتي در تاكسيراني وجود دارد كه متعلق به 8 سال پيش است.

دانشجو در ادامه گفت : معتقدم ما در ارتباط با دولت و كمك گرفتن از آن به بن بست نرسيده ايم و حتما نقطه نظرات و صحبتهاي مثبتي مي شنويم و مي بينيم. سهمها هم مشخص است و حتما پيگيري مي كنيم كه همه را ببينيم.

وي افزود: اينكه انتظار داشته باشيم كه هر ساله تا پايان سال 22 كيلومتر افتتاح شود نه درست و منطقي و علمي است و نه شدني است . هنگامي كه سراغ پروژه هاي عمراني مي رويم ابتدا بحثهاي عمراني است. در سالهاي بعد بحث تجهيزات و خريدها انجام مي شود و بعد از 5 سال بايد 110 كيلومتر مترو را بخواهند. ما توانسته ايم در چند سال گذشته سرفاصله هاي مترو را كم كنيم. الان هم اگر به مترو پول بدهيم در حالت خوشبينانه 5 سال ديگر مي توانيم تجهيزات آن را تحويل بگيريم.

سخنگوي شوراي شهر در ادامه گفت: همواره گفته ايم در حوزه حمل و نقل عمومي بهتر است مردم از وسايل حمل و نقل عمومي استفاده كنند در حالي كه امكانات حمل و نقل عمومي ما امروزه در حد پاسخگويي استاندارد و قابل قبولي نيست. اميدواريم با كمكهايي كه به اتوبوسراني ، تاكسيراني و مترو مي كنيم بتوانيم در بازه زماني معقولي امكانات مناسبي در شهر دااشته باشم.

وي در پاسخ به اين سوال كه تعيين تكليف سازمانها و شركتهاي شهرداري در تصويب بودجه رعايت شده است يا خير اظهار داشت: بخش عمده اي از بحث ادغام و انحلال سازمان ها در بودجه اي كه امروز به تصويب رسيد لحاظ شده است اما اين مبحث در برخي موارد نيازمند فرصت و بررسي است. مصوبه انحلال و ادغام شركت ها به طور حتم در سال 88 رعايت خواهد شد.

سخنگوي شوراي شهر سر جمع بودجه شركتهاي شهرداري را كه تعداد آنها به 17 مورد رسيده را حدود 240 ميليارد تومان اعلام كرد و گفت: كاهش بودجه پيام رسا نيز با نظر دوستان در شورا بوده است . با توجه به اينكه بودجه اين شركت در سال گذشته 35 ميليارد بوده امسال 15 درصد رشد داشته و رقم 45 ميليارد تصويب شده است و آن را يكباره 2 برابر نكرديم.

دانشجو همچنين سر جمع بودجه سازمان هاي شهرداري را 3 هزار ميليارد تومان ذكر كرد و گفت : همه منابع درآمدي و هزينه هاي سازمانها و شركتها در بودجه مي آيد، هزينه ها در جاي خود و درآمدها نيز در جاي خود مي نشينند.

وي تاكيد كرد: بودجه سازمانها و شركتها با بودجه كل شهرداري، فصل مشترك دارند، اينگونه نيست كه مجموع بودجه سازمانها با شهرداري ، كل بودجه را نشان دهد بلكه سازمانها متعلق به معاونتها هستند كه در زيرمجموعه شهرداري فعاليت مي كنند.

سخنگوي شوراي شهر در ادامه از بررسي نرخ سال 88 تاكسيها در كميسيون عمران شورا در جلسه عصر بعد از ظهر امروز خبر داد و گفت: تاكسيراني در اين خصوص پيشنهاد افزايش 25 درصدي نرخ كرايه تاكسي ها را داده كه به نظر من رقم بالايي است. نظر شورا بر اين است كه با در نظر گرفتن حقوق رانندگان تاكسي حداقل افزايش را داشته باشيم.

وي گفت: در جلسه يكصد و هفتاد و سوم شوراي شهر به بررسي بودجه شركت ها و سازمان هاي تابعه شهرداري پرداخته شد كه اميدواريم تا پايان فردا اين بحث به اتمام برسد. در جلسه امروز همچنين 26 تبصره از تبصره هاي 40 گانه پيشنهادي شهرداري مورد بررسي قرار گرفت و به تصويب رسيد و 14 تبصره ديگر فردا به تصويب خواهد رسيد.

يکشنبه|ا|4|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 186]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن