تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر در عُمرت دو روز مهلت داده شدى ، يك روز آن را براى ادب خود قرار ده تا از آن بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812703029




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كفاشيان: همه بايد در مقابل اتفاق‌هاي فوتبال پاسخگو باشند سعيدلو گفت شركت كني، من راي نمي‌آورم!


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: كفاشيان: همه بايد در مقابل اتفاق‌هاي فوتبال پاسخگو باشند سعيدلو گفت شركت كني، من راي نمي‌آورم!
ايران ورزشي – مجمع انتخاباتي فدراسيون فوتبال فضاي فوتبال را به سمتي برده كه حالا بيش از قبل صحبت‌هايي كه از زبان اهالي فوتبال به ويژه مديران فدراسيون شنيده مي‌شود، اهميت پيدا مي‌كند.
براي همين هم هست كه وقتي علي كفاشيان، رييس فدراسيون فوتبال بعد از مجمع فوق‌العاده فدراسيون فوتبال در يك برنامه تلويزيوني حاضر مي‌شود حرف‌هايش اهميت پيدا مي‌كند به خصوص زماني‌كه قدري به گذشته بر مي‌گردد و از روزهايي مي‌گويد كه فدراسيون فوتبال صندلي‌اش را در هيات اجرايي كنفدراسيون فوتبال آسيا از دست داد آن‌هم تنها به اين خاطر كه علي سعيدلو مي‌خواست او نايب رييس AFC باشد ...

4 سال پيش اساسنامه فدراسيون فوتبال توسط كميته انتقالي تدوين شد و در اين چهار سال بر اساس اين اساسنامه كار كرديم. البته اين اساسنامه به اصلاحاتي نياز داشت كه در طول كار مشخص شد. به همين بهانه از سال گذشته اين بحث در مجمع مطرح شد كه درباره بعضي از بندهاي آن كميته فني و توسعه بازنگري‌هاي لازم را انجام دهد.
چند بار اساسنامه را بررسي كرديم، سپس به مجمع برديم و اعضاي مجمع نظرات‌شان را دادند تا اينكه امسال طرح را براي تصويب به مجمع فرستاديم. در مجمع به دليل اينكه اختلافاتي وجود داشت و براي اينكه اعتراض‌ها برطرف شود، گروه 13 نفره‌اي تشكيل شد تا اساسنامه را بررسي كنند، اين گروه 13 نفره شامل اعضاي هيات فوتبال، مديران باشگاه‌ها، معاونت وزارت ورزش، سه نفر از اعضاي فدراسيون فوتبال و همچنين يك عضو از نيروهاي مسلح بود. اين اساسنامه توسط گروه 13 نفره بررسي شد و فقط بحث اينكه نايب رييس فدراسيون مستقيما كانديدا شود و راي بياورد يا اينكه پس از پيشنهاد رييس فدراسيون براي انتخاب نايب رييس راي‌گيري شود، مورد اختلاف بود كه براي آن مجمع تشكيل شد.

يك گروه بايد فدراسيون را
اداره كند
در فدراسيون فوتبال اختلافي وجود ندارد ولي وقتي كه فردي انتخاب مي‌شود، هميشه زمينه اختلافات فراهم است، مگر اينكه يك گروه از قبل هماهنگ باشند. فدراسيون فوتبال را بايد گروه اداره كند.

دنبال ضوابطي هستيم تا هر كسي مدير عامل نشود
در مجمع فدراسيون تركيبي از 75 عضو وجود دارد كه از بين اين 75 نفر، رييس فدراسيون، نايب رييس و اعضاي هيات رييسه حق راي ندارند. در ساير تركيب مجمع، روساي هيات‌هاي استان‌ها حق راي دارند كه توسط اعضاي فوتبالي استان انتخاب مي‌شوند و مديران باشگاه‌ها هم هستند كه انتصابي‌اند. البته دنبال ضوابطي هستيم تا هر كسي نتواند مديرعامل باشگاه شود و بايد از فيلتري عبور كند. بايد كساني بيايند كه با مديريت باشگاه‌ها آشنا باشند. بنابراين با توجه به اين موضوع‌ها نمي‌توان گفت كه اعضاي مجمع فوتبالي نيستند. آنها افرادي هستند كه راي آنها بر اساس علم و آگاهي است و بايد به راي ‌شان احترام گذاشت.

من را با كسي كه زمين آب مي‌دهد، مقايسه كنيد
شخص فوتبالي يعني چه؟ مي‌خواهم بگويم من كه رييس فدراسيون هستم را با كسي كه زمين چمن آب مي‌دهد مقايسه كنيد. آيا اين فرد بايد فوتبالي باشد؟ كسي كه كار خدماتي مي‌كند بايد فوتبالي باشد؟ رييس فدراسيون بايد سابقه مديريتي داشته باشد و به مسائل سياسي، اجتماعي و اقتصادي، آشنايي داشته باشد. در ضمن طبق اساسنامه، رييس فدراسيون بايد 10 سال سابقه ورزشي داشته باشد ولي اعضاي هيات رييسه بايد 5 سال سابقه داشته باشند كه اين سابقه حتما بايد فوتبالي باشد.

مي‌خواستم دنبال كار و زندگي‌ام بروم، نگذاشتند
زماني كه دبيركل كميته ملي المپيك بودم، در آنجا كارم را انجام مي‌دادم و از من خواستند كه با تجربيات ورزشي كه دارم كنار علي‌آبادي براي انتخابات فدراسيون كانديدا شوم. قرار بود او كانديدا شود اما پس از اينكه مقرر شد انتخابات انجام شود، گفتند كه حضور علي‌آبادي مغاير با اساسنامه است و او رفت. من و شهنازي باقي مانديم و من خواستم كه زمان انتخابات تجديد شود تا به سراغ كار و زندگي‌ام بروم اما گفتند كه نمي‌شود چون اين كار باعث مي‌شود فوتبال ما دوباره تعليق شود. شهنازي زرنگ‌تر بود و كنار كشيد و فقط من ماندم كه البته آن زمان رييس كميته انتقالي بايد راي‌گيري كتبي انجام مي‌داد ولي چون مي‌خواستند كه انتخابات زود انجام شود، من را انتخاب كردند و نزديك به 8 ـ 7 ماه در دو پست كار مي‌كردم.

اين 4 سال تمرين خوبي بود
اختلاف نظر اعضاي فدراسيون طبيعي است. گاهي مي‌گويند كه اختلاف نظر باعث رشد كار مي‌شود. من هم موافقم. بايد اين مساله را ياد بگيريم. البته اساسنامه فدراسيون همين را به ما آموزش مي‌دهد. هيات رييسه براي اين است كه نظرات مختلف را با هم جمع كنيم. خيلي اوقات كاري انجام شده است كه مخالف نظرمن بوده اما به نفع فوتبال بوده است. در ابتدا، چنين كاري سخت است و بايد با هم تعامل داشته باشيم. در اين 4 سال روي اين مساله كار كرديم و فكر مي‌كنم تمرين خوبي بود. رسالت اصلي ما اين بود كه اساسنامه را پياده كنيم. به هر حال اين فرهنگ به فوتبال ما آمده و نبايد نام آن را اختلاف بگذاريم و اگر هم اختلافي هست، نبايد بگوييم كه باعث جزيره‌اي شدن فوتبال ما شده است.

كار هنوز براي من تمام نشده
من هنوز به اين نتيجه نرسيده‌ام كه كارم تمام شده است اما مجمع بايد بررسي كند و ببيند كه كسي بهتر از من وجود دارد يا خير. به هر حال من هنوز تصميم نهايي را براي حضورم نگرفته‌ام.

فقط ما پاسخگو نيستيم
ما در فدراسيون استقلال داريم. با اين حال فقط ما نيستيم كه بايد تصميم بگيريم بلكه بايد با قوانين مملكت، نظرات مجلس و دولت و مسوولان ورزش هماهنگي داشته باشيم. فقط ما پاسخگو نيستيم بلكه آنها هم بايد پاسخ بدهند.
سعيدلو مطرح كرده بود كه به‌عنوان نايب رييس به AFC بروم و من هم عضوي از هيات رييسه شوم. صحبت‌هاي زيادي در اين باره شد. آن زمان بن‌همام به ايران آمد و گفت كه چندان راغب نيست مسوولان در اين پست‌ها حضور پيدا كنند. او خواست من به جاي سعيدلو بيايم. صحبت‌هاي زيادي در اين باره انجام شد و با مسوولان قطري در اين مورد صحبت كرديم. باور من اين بود كه همه پست‌ها را من نبايد بگيرم. هر كسي كه بتواند در AFC و فيفا حضور پيدا كند و نفوذ داشته باشد، بايد از او حمايت شود چون ايراني است.
سعيدلو گفته بود كه اگر من باشم، او راي نمي‌آورد و به همين دليل كنار كشيدم، در حالي كه از اين موضوع رضايت نداشتم. به هر حال او هم توانست راي خوبي بياورد. در هر صورت من سه چهار سال است با هيات رييسه و AFC ارتباط دارم و از هم شناخت داريم اما اين تصميم مديريتي بود كه گرفته شد. يكي از تصميم‌هاي ديگر كه باعث شد ضربه بخوريم همين تيم اميد بود كه با سليقه‌هاي مختلف چند مربي‌اش عوض شد و سرپرست تيم نيز تغيير كرد كه همين مساله باعث حذف تيم اميد شد. اينجا بود كه از اين مساله ضربه خورديم چون يك سر تيم را كميته ملي المپيك مي‌كشيد، سر ديگرش را هم ما مي‌گرفتيم و طرف ديگر آن را هم يك نفر ديگر مي‌گرفت، در حالي‌كه بايد افرادي كه مي‌آيند را حمايت كنيم و به فكر تعويض نباشيم.

بايد از همه توانم براي فوتبال استفاده كنم
اگر تيم ملي به جام جهاني نرفته است بايد رييس فدراسيون را كنار بگذاريم؟ بايد براي بررسي عملكرد رييس فدراسيون فاكتورهاي مختلفي را كنار هم قرار دهيم. فاكتورهايي مانند مسائل ساختاري، آموزشي و پايه‌اي هستند كه بايد اينها را در كنار هم جمع كنيم، بايد تلاش كنيم كه در آينده تيم ملي باثباتي داشته باشيم تا به صورت شانسي به جام جهاني نرويم. اگر مردم ببينند تيم خوب بازي مي‌كند و شكست مي‌خورد ناراحت نمي‌شوند، بلكه زماني كه با يك بازي بد شكست مي‌خوريم ناراحت مي‌شوند. بايد در فوتبال ما ثبات باشد و من هم اين آمادگي را دارم كه اگر در دوره بعدي فدراسيون نبودم، تمام توانم را به كار بگيرم تا به رييس بعدي فدراسيون كمك كنم. اعتقادم اين است كه اگر در اين بخش آمده‌ام بايد از همه توانم استفاده كنم تا فوتبال نتيجه بگيرد.

شايد طبق اساسنامه قبلي
انتخابات برگزار شود
براساس همان اساسنامه‌اي كه مورد تاييد دولت قرار گرفته است، اين اختيار داده شده كه هر گونه اصلاح اساسنامه توسط مجمع انجام گيرد و ديگر نيازي به مصوبه دولت نيست. اگر هم اساسنامه‌اي كه براي فيفا فرستاديم، تاييد شود، طبق آن انتخابات را انجام مي‌دهيم اما اگر اين اتفاق نيفتد طبق همان بند اساسنامه قبلي انتخابات را برگزار مي‌كنيم.

اعضاي مجمع به هر كسي
راي نمي‌دهند
نگراني‌ براي پيشنهاد نواب رييس توسط رييس فدراسيون وجود دارد اما من فكر مي‌كنم اين تصميم به نفع فوتبال است. رييس جمهور نيز حقش است كه وزيرانش را انتخاب كند اما مجلس بايد آنها را بررسي كند. همين اتفاق در مجمع فدراسيون نيز مي‌افتد. به هر حال راي مجمع مهم است و بايد به آن احترام بگذاريم زيرا اعضاي مجمع به هر كسي راي نمي‌دهند. اكثر اعضاي اين مجمع مانند عابديني، افرادي مستقل و تحصيلكرده هستند و مي‌دانند كه چه كسي را بايد انتخاب كنند.

شنبه|ا|17|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 148]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن