تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا هنگام نشستن، بيشتر رو به قبله مى نشست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803866265




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انقلاب بر روي شانه‌هاي شهدا بنا شده است؛ گزارش ايسنا از تشييع شهيدان گمنام دفاع مقدس در چند نقطه كشور


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: انقلاب بر روي شانه‌هاي شهدا بنا شده است؛ گزارش ايسنا از تشييع شهيدان گمنام دفاع مقدس در چند نقطه كشور
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و حماسه

هم‌زمان با دهه آخر ماه صفر و در روزهاي پنجم، ششم و هشتم اسفند، پيكرهاي پاك تعدادي از شهيدان گمنام دفاع مقدس در چند نقطه كشور، تشييع و به خاك سپرده شدند.

به گزارش سرويس «فرهنگ و حماسه» خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اين شهدا مربوط به عمليات‌هاي محرم، والفجر 8، كربلاي 5، خيبر،بدر،عاشوراي 1،درگيري‌هاي اوايل جنگ و درگيري‌هاي كردستان هستند كه به ترتيب در مناطق عملياتي شرهاني، فاو،جزيره مجنون،شرق رودخانه دجله، ميمك، جاده خرمشهر و دوپازا«ي» سردشت كشف شده‌اند. از اين شهيدان، تعداد 10 شهيد، شناسايي شده و در اوطان خود در شهرهاي تبريز، كرمانشاه، رزن و شيراز به خاك سپرده ‌شدند.

در اين راستا، پنج شهيد گمنام پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر از روبه‌روي دانشگاه تهران تشييع و طي مراسمي در دانشگاه صنعتي اميركبير به خاك سپرده شدند.

در اين مراسم،دكتر رهايي،رئيس دانشگاه صنعتي اميركبير گفت: ملت ما مديون شهدا هستند زيرا شهدا به ملت ما آزادي را هديه دادند. شهدا با جانفشاني، هويت را براي جامعه اسلامي فراهم كردند در واقع شرايطي را به وجود آوردند كه محققان، امروز بدون مانع به علم‌اندوزي بپردازند.

وي تصريح كرد: امروز فضاي دانشگاه اميركبير با حضور شهدا نوراني شده است.

رهايي با بيان اينكه شهداي ما مانند شمع درخشيده‌اند، گفت: همه ما خواستار خون شهدا هستيم.

وي ضمن خوش آمدگويي به دانشجويان و مردمي كه به استقبال اين شهدا آمده‌ بودند، براي ادامه راه شهدا ابراز اميدواري كرد.

دكتر كبكانيان، معاون پژوهشي وزارت علوم نيز گفت: مادران اين شهدا سال‌ها چشم‌انتظار بوده‌اند و اجر بالايي دارند.

در اين مراسم يكي از مادران شهيد نيز شعري را با مضمون وضعيت امروز جامعه خطاب به شهيدان قرائت كرد.

گفتني است: اين پنج شهيد در عمليات‌هاي والفجر 8، خيبر، درگيري‌هاي اوايل جنگ، محرم و كربلاي پنج در سنين 17، 18، 19، 23 و 24 سالگي به شهادت رسيده‌اند.

همچنين پيكر پاك پنج شهيد گمنام دوران دفاع‌مقدس با حضور جمع زيادي از دانشجويان،اساتيد و مردم از محل حسينيه ثارالله به سمت دانشگاه شهيدباهنر كرمان تشييع شدند.

دكتر خرمشاد، معاون وزير علوم، تحقيقات و فناوري در اين مراسم گفت: امروز دانشگاه شهيد باهنر ميزبان پنج ستاره پرفروغ آسمان عشق و معرفت است،شهدا در واقع پرچم عزت و شرافت و سفيران نور و هدايت هستند. آنان براي تقسيم خوبي‌هايشان به اين مكان آموزشي آمده‌اند.

وي افزود: شهدا در بلندترين قله معرفت و عشق در ميدان جنگ و جهاد به دانشگاه عرفان راه يافتند و مشق جوانمردي و ايثارگري را به نحو احسن نوشتند. از آنجايي كه شهيد در بلندي و اوج به پرواز درمي‌آيد، امروز مراسم تدفين اين بزرگواران در بلندترين نقطه معرفت و دانش جامعه اسلامي كه همان دانشگاه است انجام مي‌شود تا الگوي معرفت،عشق و ايثار براي نسل سوم كه جنگ و جبهه را نديده‌اند، باشند.

دكتر خرمشاد تصريح كرد: عبور از گلستان شهدا در مكان دانشگاه اين مساله را يادآوري كرد كه علم و جهاد با هم بوده و جدايي ناپذيرند و شما دانشجويان بايد حافظ نظام و ارزش‌هاي اسلامي با الگو گرفتن از خط و مشي از شهدا باشيد.

معاون وزير علوم تأكيد كرد: دانشجو بايد بداند چقدر هزينه شده تا ما روي پاي خود و در كمال استقلال و در اوج اقتدار آرامش به سر ببريم، اينها همه نتيجه خون شهدا است.

وي يادآور شد: شهدا فداي حق شدند، شهيد آمده كه آن معارف علوم با نور حقيقت شهدا ممزوج شود، همچنين نبايد از ماموريت اصلي‌مان كه همان بندگي خداست، عقب بمانيم چرا كه شهدا به اين وظيفه اصلي و خطيرشان عمل كردند.

دكتر خرمشاد بيان كرد: علت تعظيم و تسليم ما در مقابل شهدا به دو نكته اساسي برمي‌گردد. تا اسم شهيد مي‌آيد از خود بي‌خود مي‌شويم. نكته اينجاست كه ما در مقابل شهدا به دليل اينكه آنان در زندگي خود كارهاي خيلي بزرگي مانند گذشت، ايثار،از خودگذشتگي و دفاع از مرز و بوم اسلامي را به نحو شايسته و تحسين برانگيز انجام دادند كم آورديم، تعجب كرديم، در واقع براي معرفت و درك بالاي شهدا كم آورده‌ايم و همين باعث تكريم ما در برابر عظمت و دلاورمردي‌هاي آنان است.

وي خاطرنشان كرد: ملت ما در باورهاي خود قرآن را نمونه معرفت الهي مي‌شناسد. همچنين خون شهدا بقاي نظام، انقلاب و سبب پايداري حكومت اسلامي است. در يك كلام انقلاب بر روي شانه‌هاي اين شهدا بنا شده است.

همچنين همزمان با سالروز ارتحال رسول اكرم(ص)، پيكر پاك سه شهيد گمنام دفاع مقدس در مسجد بزرگ دانشگاه آزاد اسلامي واحد شوشتر به خاك سپرده ‌شد.

پيكر پاك اين شهيدان گرانقدر، 28 ماه صفر(ششم اسفند)، از ميدان جانباز به طرف دانشگاه آزاد اسلامي تشييع و پس از برگزاري مراسمي ويژه، به خاك سپرده ‌شدند.

همزمان با سالروز ارتحال نبي‌مكرم اسلام حضرت محمد(ص) و شهادت امام حسن مجتبي(ع) نيز، پيكر پاك پنج شهيد دوران دفاع مقدس به نام‌هاي زلفعلي عمويي، ابراهيم غفاري، داوود پياده خلجاني، حميد كاظمي و ناصرالدين فيضي آذرشربياني در شهر تبريز تشييع ‌شد.

پيكر اين شهدا كه در مناطق عملياتي چنگوله، شلمچه و فاو در سال‌هاي 65 و 67 به فيض شهادت نائل آمده بودند با حضور گسترده مردم از ميدان شهداي تبريز به سمت گلزار شهداي وادي‌رحت تشييع شدند.

قبل از مراسم تشييع اين شهيدان مردم و مقامات استان به مناسبت سالروز رحلت نبي‌اكرم(ص) به عزاداري و سينه‌زني پرداختند.

جانشين سپاه عاشورا در اين مراسم گفت: شهداي هشت سال دفاع مقدس با نثار خون خود، ايران را از اوج ذلت به اوج عزت رساندند.

سردار علي‌اكبر پورجمشيديان افزود: آسايش و آرامش و امنيت امروز ملت ايران مديون خون شهدايي است كه با از جان‌گذشتگي خود اجازه ندادند يك وجب از خاك كشور به دست بيگانگان بيافتد.

وي اظهار داشت: با توجه به احترام و عظمت خون شهدا،هم‌اكنون وظيفه آحاد مختلف مردم است تا با صيانت از خون آنان، انقلاب اسلامي را به سرمنزل مقصود رسانده و به هيچ عنوان اين فداكاري‌ها را فراموش نكنند.

پورجمشيديان با تأكيد بر نقش بي‌بديل و بسيار محوري شهداي انقلاب اسلامي و دوران هشت سال دفاع‌مقدس در تثبيت نظام جمهوري اسلامي، تصريح كرد: به بركت انقلاب اسلامي، ايران از يوغ استكبار آزاد شد.

جانشين سپاه عاشورا اضافه كرد: با انقلاب اسلامي و نفس قدسي امام راحل(ره)، ايران به كشوري افتخارآفرين براي جهان اسلام و نمونه كشورداري در ميان مسلمانان شد كه دست‌يابي به فناوري‌هاي نوين و پيشرفت‌هاي عظيم در عرصه‌هاي مختلف، نمونه بارز اين موفقيت‌ها است.

در اين راستا و همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) پيكر پاك سه شهيد گمنام در روستاي كمال الملك كاشان به خاك سپرده شدند.

همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) نيز، پيكر پاك سه شهيد گمنام دوران جنگ تحميلي در شهرستان سرپل ذهاب تشييع و در ارتفاعات منطقه شمالي اين شهر به خاك سپرده شدند.

سن اين شهدا در زمان شهادت 19 ساله، 25 ساله و 23 ساله بود.

برگزاري مراسم زيارت عاشورا و سينه‌زني در جوار مزار اين شهدا از جمله برنامه‌هاي اجرا شده در اين مراسم بود.

انتهاي پيام

جمعه|ا|9|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن