تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819762074




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/رويدادهاي مهم انرژي/ از شايعه ارزان فروشي نفت تا تغييرات در شركت ملي گاز


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /رويدادهاي مهم انرژي/ از شايعه ارزان فروشي نفت تا تغييرات در شركت ملي گاز
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: انرژي

نشست مطبوعاتي مديرعامل شركت ملي نفت، تلاش تركيه براي معافيت از تحريم‌هاي آمريكا عليه ايران و بحث درباره گراني آب و برق از جمله اخبار مهم حوزه انرژي در اين هفته به شمار مي روند.

به گزارش خبرنگار ايسنا، در آخرين روزهاي اين هفته- چهارشنبه - مديرعامل شركت ملي نفت در نشستي براي پاسخگويي به سئوالات خبرنگاران حاضر شد كه البته در اين نشست وي سعي كرد از پاسخ دادن درست به بسياري سئوالات طفره رفته و در نهايت پاسخ برخي از سئوالات را به معاونان خود واگذار كند.

وي در اين نشست حتي ميزان توليد نفت كشور را هم اعلام نكرد و تنها به ذكر اين نكته كه در سال جاري 20 هزار بشكه كمتر از سال قبل توليد داشته ايم، بسنده كرد.

معاون وزير نفت همچنين تاكيد كرد كه هنوز تحريمي در ارتباط با نفت ايران صورت نگرفته و اينكه عده اي مي گويند در حال ارزان فروشي نفت هستيم، شايعه اي بيش نيست.

تغييرات در شركت ملي گاز

در اين هفته معاون مدير عامل شركت ملي گاز ايران هم از ايجاد تغييراتي در اين شركت و تاسيس هولدينگ شركت‌هاي گاز استاني و تبديل سه شركت زير مجموعه شركت گاز به مديريت خبر داد.

افزايش نرخ سود اوراق پارس جنوبي قطعي نيست

وزير نفت هم در اين هفته از امضاي دو قرار‌داد در راستاي «شناسايي لايه‌هاي نفتي ميدان پارس جنوبي» و «تدوين الگوي مديريت پوياي مخزن» اين ميدان خبر داد.

وي همچنين زمان بهره‌برداري از فاز 15 و 16 پارس جنوبي را سال 1391 اعلام و در زمينه اوراق مشاركت پارس جنوبي تاكيد كرد:افزايش نرخ سود اوراق پارس جنوبي هنوز قطعي نيست.

مذاكره با هندي ها براي توسعه "فرزاد ب"

از ديگر اخبار نفتي مهم اين هفته مي توان به صحبت هاي مدير عامل شركت نفت و گاز فلات قاره اشاره كرد كه در قالب آن محمود زيركچيان زاده توسعه ميدان گازي "فرزاد ب" را منتظر نهايي شدن مذاكرات شركت ملي نفت ايران با يك كنسرسيوم هندي دانسته بود.

20درصد افزايش آب بها

در اين هفته‌ مديرعامل شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور اعلام كرد كه قيمت آب در مرحله دوم هدفمندي يارانه حداقل 20 درصد افزايش خواهد يافت.

اين مقام مسوول افزود: پيشنهاد ما براي افزايش قيمت آب در فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها همان‌طور كه وزير نيرو نيز اعلام كرده، افزايش حداقل 20 درصدي قيمت آب است، ولي هنوز ستاد هدفمندي يارانه‌ها در اين زمينه چيزي را ابلاغ نكرده و جلسات تصميم‌گيري براي تعيين قيمت آب ادامه دارد.

برق بيش از 20درصد گران نخواهد شد

اما از طرف ديگر موضوع افزايش قيمت برق هم مورد توجه قرار داشت و وزير نيرو درباره‌ي مرحله‌ي دوم هدفمندي و افزايش قيمت برق گفت: طبق قانون ما بيشتر از 20 درصد نمي‌توانيم بر قيمت برق بيافزاييم و در مرحله‌ي دوم هدفمندي يارانه‌ها نيز منتظريم تا جلسه‌ي هدفمندي تشكيل شود و در آنجا اين مساله مشخص خواهد شد.

آبرساني مسكن مهر حداقل 6‌ماه تا يك‌سال زمان مي‌برد

در اين هفته، معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا گفت: طرح و برنامه براي تامين آب پروژه‌هاي مسكن مهر شهر پرند آماده است و در حال حاضر امكان تامين آب براي حدود 30 تا 40 هزار واحد وجود دارد.

عطارزاده مدت‌زمان تامين كوتاه‌مدت آب مسكن مهر را حدود شش ماه تا يك سال دانست و گفت: اگر مسائل مربوط به تامين منابع مالي حل شود و طراحي منطقه شهر پرند به لحاظ بر وكف هم حل شود، ما آمادگي كامل براي انجام و تكميل طرح اجرايي داريم.

مرحله دوم آبگيري "گتوند" يك ماه ديگر آغاز مي‌شود

در اين هفته اعلام شد كه با برطرف شدن نسبي مشكلات مالي پروژه سد و نيروگاه گتوند، مرحله دوم آبگيري اين سد بزرگ از بهمن‌ماه آغاز مي‌شود.

درحالي كه پس از آبگيري گتوند به عنوان بلندترين سد خاكي كشور، مشكلات مالي روند پيشرفت امور در اين پروژه را به تعطيلي كشانده بود، اكنون با گذشت نزديك به شش‌ماه از آبگيري اوليه اين سد، مشكلات مالي نسبتا برطرف شده و به‌زودي مرحله دوم آبگيري گتوند آغاز مي‌شود.

افزايش واردات نفت كره جنوبي از ايران در سال 2012

اما در بخش بين الملل هم كره جنوبي اعلام كرد كه واردات نفت پالايشگاه‌هاي كره جنوبي از ايران در سال 2012 با افزايش نسبت به سال گذشته به حدود 10 درصد خواهد رسيد.

يك منبع دولتي در كره جنوبي گفت: پالايشگاههاي نفت در پنجمين كشور وارد كننده نفت جهان براي واردات روزانه 200 هزار بشكه نفت از ايران قراردادهاي سالانه امضا كرده‌اند.

اين در حاليست كه واردات نفت كره جنوبي از ايران در سال 2011 روزانه 190 هزار بشكه بود.

منابع دولت كره جنوبي مي‌گويند: سئول به دنبال معافيت قراردادهاي نفتي اين كشور با ايران از تحريمهاي آمريكا براي ادامه دادن به خريد نفت از ايران و پرداخت پول آن هستند.

تركيه به دنبال معافيت از تحريم‌هاي آمريكا عليه ايران

يك مقام تركيه‌اي هم در اين هفته گفت: تركيه در حال ارزيابي براي معافيت خود از تحريم‌هاي جديد آمريكا عليه ايران است.

وي با بيان اينكه هنوز زود است كه درباره درخواست تركيه براي معافيت صحبت كنيم اظهار كرد: ما در حال ارزيابي محتواي قانون جديد(آمريكا) هستيم.هرگاه آن را ارزيابي كرديم تصميم خواهيم گرفت.

تركيه به عنوان متحد آمريكا جزو عمده ترين خريداران نفت و گاز ايران محسوب مي‌شود. اين كشور 30 درصد نفت خود را از ايران تامين مي‌كند و شركت توپراس(بزرگترين وارد كننده نفت در تركيه) يكي از خريداران عمده نفت ايران است.

شركت توپراس، تنها پالايشگاه تركيه در سال 2010 ، هفت ميليون و 410 هزار تن نفت از ايران خريداري كرد كه تقريبا معادل 38 درصد از 19.6 ميليون تن نفت پالايش شده توسط اين پالايشگاه در آن سال است.

روسيه بزرگترين توليد كننده نفت جهان شد

متوسط توليد روزانه نفت روسيه در سال 2011 براي اولين بار طي 20 سال گذشته به 10 ميليون و 270 هزار بشكه رسيد.

به گزارش خبرگزاري ايتارتاس، روسيه از زمان سقوط شوروي سابق نتوانسته بود كه به چنين سطح توليدي برسد.

آمار نشان مي‌دهد كه روسيه در سال 2011 توانسته بزرگ‌ترين توليد كننده نفت جهان لقب بگيرد. آمار نهايي توليد نفت عربستان در سال 2011 محاسبه نشده ولي آمار توليد اين كشور در ماه نوامبر نشان مي‌دهد كه اين كشور روزانه متوسط 10 ميليون و 50 هزار بشكه را توليد كرده است.

انتهاي پيام

پنجشنبه|ا|15|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن