تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820417114




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تكيه بر پيام قيام عاشورا رمز ماندگاري نظام اسلامي است


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: تكيه بر پيام قيام عاشورا رمز ماندگاري نظام اسلامي است


خبرگزاري آريا- شهردار تبريز تأسي به راه و پيام امام حسين (ع) در قيام عاشورا را رمز ماندگاري اسلام و نظام مقدس اسلامي ايران برشمرد.
به گزارش خبرگزاري آريا از تبريز، مهندس نوين كه در جمع اعضاي هيات راهيان عاشوراي استان و جمعي از شهروندان تبريزي در مسجد كريم خان زند سخن مي گفت با اعلام اين مطلب افزود: امام حسين و ياران باوفايش در قيام عاشورا ، درس هاي بزرگي به همه جهانيان ، مخصوصا شيعيان جهان داد و ملت ايران بايد با تبعيت از ايشان براي عزت و سربلندي كشورمان تلاش كنند.
وي ادامه داد: زماني كه امام حسين (ع) نشانه‌هاي بروز انحراف در اسلام ناب محمدي (ص) را مشاهده كردند ، عملا براي احياي دين جدشان بر عليه يزيد قيام كردند و با نثار جان و مال خود و خاندان و يارانشان ، اسلام را زنده نگه‌داشتند و درست از همين رو بود كه امام خميني (ره) آْن رهبر بزرگ ايران و جهان اسلام نيز به تأسي از جد بزرگوار خود ، زماني كه احساس كرد رژيم ستم‌شاهي زمينه‌ را براي نابودي اسلام و ارزش‌هاي ديني در جامعه فراهم كرده ، بر عليه اين نظام قيام كرد و نهضت خويش را بر پايه نهضت هميشه ماندگار عاشورا بنا نهاد و با به پيروزي رساندن انقلاب اسلامي ايران ، عزت اسلامي و اقتدار و بزرگي را به مردم هديه داد.
شهردار تبريز در ادامه سخنان خود با اشاره به اين كه شرايط امروز كشور و انقلاب مشابه شرايط و فضاي نيم قرن اول صدر اسلام و دشمني برخي معاندان اسلام با امام حسين ( ع ) ، فرزند پيامبر اكرم ( ص ) است خواستار عبرت گيري از وقايع و اتفاقات عاشورا و حركت در مسير اسلام و ولايت فقيه شد.
مهندس نوين در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه قيام عاشورا همواره در بيداري ملت ها طي 100 سال اخير نقش زيادي داشته است، خاطر نشان كرد: ملت ايران همواره با تاسي از قيام امام حسين ( ع) و 72 تن از ياران باوفايش در برابر ظلم و جور مستبدان ايستادگي كرده است.
وي همچنين با اشاره به نقش انقلاب اسلامي ايران در بيداري مردمان ديگر كشورهاي جهان افزود: در يك سال گذشته شاهد قيام و پيروزي ملت هاي مسلمان كشورهاي ليبي، مصر و تونس بوديم و در ديگر كشورهاي عربي نيز شاهد تحولاتي هستيم.
وي با اشاره به بيداري ملت هاي كشورهاي غير مسلمان نيز گفت: جنبش بيداري در كشورهاي غير مسلمان نيز آغاز شده و اميدواريم به زودي شاهد فروپاشي نظام سرمايه داري باشيم.
شهردار تبريز موفقيت و بيداري ملت هاي جهان را در سايه تاسي به امام حسين (ع) و قيام عاشورا دانست و خاطرنشان كرد: امام حسين (ع) درس آزادگي عمومي را به همه جهانيان هديه داده و اميدواريم به زودي شاهد از بين رفتن ظلم و جور در جهان باشيم.
مهندس نوين همچنين با اشاره به بصيرت حضرت ابوالفضل العباس در واقعه عاشورا گفت: حضرت ابوالفضل با وفاداري به ولايت و اهل بيت و دشمن شناسي درس بزرگي را به همه مسلمانان جهان داد تا در سايه ولايت و رهبري ولي فقيه مي تواند به آزادگي دست يافت.
وي خاطر نشان كرد: در واقعه عاشورا از ميان هزاران نفري كه با امام حسين (ع) بيعت كردند تنها 72 نفر اهل بصيرت و بيداري بودند و عاشقانه جان مال خود را در راه اسلام هديه دادند.
شهردار تبريز در ادامه سخنان خود با اشاره به جريان فتنه عاشورا در 9 دي ماه 1388 و نيز هتك حرمت اين روز بزرگ و خونين توسط عده‌اي از عوامل شكست‌خورده جريان فتنه پس از انتخابات ، اين روز را يوم الله ديگري در تاريخ معاصر انقلاب و نظام اسلامي ايران دانست و خاطرنشان كرد: حمايت و همراهي آحاد مختلف مردم از آرمان‌ها و ارزش‌هاي ايراني ، اسلامي انقلاب و نظام در 9 دي‌ماه سال 1388 كه در پاسخ به حرمت‌شكني عاشوراي حسيني توسط عده‌اي فتنه‌گر و عوامل جريان نفاق به منصه ظهور رسيد ، نشان داد كه ملت ايران همچنان بر آرمان‌ها و راه امام راحل و اباعبدالله الحسين (ع) و نيز پيام عاشورا كه همانا ظلم‌ستيزي و ايستادگي در برابر زور است تأكيد دارد و از طريق ولايت هيچ‌گاه خارج نخواهد شد .
شهردار تبريز در بخش ديگري از سخنان خود تأكيد كرد: اگر فتنه‌گراني در عاشوراي سال1388 با جسارت تمام از عاشوراي حسيني هتك حرمت كردند ، ملت هميشه در صحنه ايران به تأسي از رهبر خود و در اقدامي سراسر هوشياري ، با تكيه بر بصيرت ملي و با حضور يكپارچه و ميليوني خود در خيابان‌ها ، پاسخ دندان‌شكني به فتنه‌گران دادند و ثابت كردند كه شور حسيني و پيام عاشورا هيچ‌گاه از دل آنان پاك نخواهد شد .
مهندس نوين با اشاره به راهپيمايي ملت ايران در محكوم كردن فتنه عاشوراي 1388 خاطر نشان كرد: حضور ميليوني ملت ايران نشانگرآن بود كه ملت ايران با بصيرت و آگاهي در برابر توهين كنندگان به ارزش ها و آرمان هاي انقلاب ايستاگي خواهند كرد.
شهردار تبريز خاطرنشان كرد: حضور ملت ايران در راهپيمايي هاي مختلف در دوران بعد از پيروزي انقلاب اسلامي موجبات شگفتي جهانيان شده است
مهندس نوين همچنين با اشاره به تلاش هميشه دشمنان انقلاب براي فروپاشي اين نظام از طريق طراحي و راه‌اندازي توطئه‌هاي متعدد طي دوران بعد از پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي خاطرنشان كرد: با وجود تمامي اين توطئه‌ها ، ايران اسلامي با هوشياري و حمايت مردم و بصيرت و همدلي ، در سايه تمسك به ولايت فقيه و تبعيت از منويات و فرامين رهبري استوار و پابرجا ايستاده و روز به روز به سمت فتح قله‌هاي پيشرفت و اقتدار پيش مي‌رود.
وي همچنين با اعلام اينكه امام خميني (ره)همواره در بيانات خود مي فرمودند كه پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا كشور آسيب نبيند، خاطر نشان كرد:ملت ما همواره نشان داده اند كه با هوشياري و بصيرت در برابر توطئه هاي دشمنان ايستادگي كرده و همواره در اين راه موفق بوده اند.
شهردار تبريز در بخش ديگري از سخنان خود بصيرت ، دشمن شناسي و تبعيت از خط امام ( ره ) ، رهبري و آرمان هاي شهدا را رمز موفقيت جوانان و جامعه كنوني ايران اسلامي دانست و با اعلام اين كه امروز دشمنان قسم خورده نظام با استفاده از شبيخون فرهنگي و حمله به مباني اعتقادي و ارزشي اسلام و انقلاب ، درصدد بي هويت‌كردن جوانان و ايجاد انحراف در باورهاي نسل جوان كشور هستند ، بر ضرورت حفظ هوشياري و بصيرت از سوي نسل سوم انقلاب و بازخواني و مرور دوباره و دقيق تاريخ بلند و سراسر افتخار و ايثار انقلاب و دفاع مقدس از سوي مردم و جوانان تأكيد كرد.
مهندس نوين در ادامه سخنان خود با تأكيد بر نقش رهبري مدبرانه مقام معظم رهبري در دوران پس از ارتحال حضرت امام ( ره ) در جلوگيري از انحرافات پيش روي انقلاب در آن دوران خاطرنشان كرد: اگر در آن مقطع ، درايت و بصيرت مقام معظم رهبري در جلوگيري از انحراف هاي احتمالي انقلاب نبود ، معلوم نبود با وجود تهاجم و توطئه هاي شديد دشمن چه سرنوشتي در انتظار نظام بود ، اما ايشان توانستند با درايت داهيانه خود انقلاب اسلامي را استوار و پابرجا به سرمنزل مقصود رهنمون شوند.
وي خاطر نشان كرد: تهديدهاي دشمنان قسم خورده ايران هيچ‌گاه پاياني نداشته و نخواهد داشت چراكه ايران اسلامي به كانون بيداري اسلامي در منطقه تبديل شده و علاوه بر آن وجود ذخاير و ثروت‌هاي زيرزميني در اين كشور و موقعيت ويژه ايران به عنوان پل ارتباطي اروپا همواره طمع دشمنان را به دنبال داشته است.
شهردار تبريز در بخش ديگري از سخنان خود با تأكيد بر ضرورت حاكميت روحيه و فضاي خدمت صادقانه در بين مسوولان كشور و ديگر قشرهاي مردم ، حركت در اين مسير را كمترين خدمت و پاسداشت آرمان هاي امام امت ( ره ) و شهيدان دانست و گفت: خوشبختانه طي 33 سال گذشته از عمر پربركت انقلاب ،
ايران اسلامي با تكيه بر همين روحيه ، راه پيشرفت ، عزت ، سربلندي و اقتدار را طي كرده و امروز به الگوي ديگر كشورهاي منطقه تبديل شده است.
مهندس نوين همچنين با اشاره به مسوليت سنگين جوانان و نخبگان كشور در شرايط كنوني ، تداوم راه امام ( ره ) و شهيدان ، بصيرت و هوشياري ، دشمن شناسي ، تبعيت از ولايت فقيه و رهبري ، تسلط بر علوم جديد و روز دنيا ، دين مداري و ترويج مباني ديني ، الگوگيري از بزرگان و اسطوره هاي ماندگار كشور ، رجوع به تاريخ بلند انقلاب و دفاع مقدس و ايثارگري هاي مبارزان آن دوران به عنوان ذخاير كشور ، حركت در مسير اخلاقيات و معنويات ، مراقبت از خود در مقابل انحرافات و هواي نفس و شناسايي زواياي انحراف ، پرهيز از غفلت هاي دنيوي ، تكيه بر عملگرايي و حضور فعالانه در صحنه هاي مختلف را از جمله مسوليت هاي ملي و ميهني اين قشر برشمرد.
وي در ادامه سخنان خود با اشاره به اينكه مقام معظم رهبري در فرمايشات خود به بحث بصيرت و دشمن شناسي تاكيد داشته اند، گفت: بايد با بصيرت در پيشبرد اهداف عاليه نظام حركت كرد زيرا بدون شناخت توطئه هاي دشمنان با مشكلات زيادي مواجه خواهيم شد.
شهردار تبريز در ادامه سخنان خود با اشاره به در پيش بودن انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: ملت بايد با بصيرت و آگاهي كامل در انتخابات شركت و افراد اصلح را به عنوان نماينده خود انتخاب كنند.
مهندس نوين در ادامه سخنان خود با اشاره به شرايط نمايندگان از ديدگاه مقام معظم رهبري تاكيد كرد: ايشان همواره سلامت نفس، بي باكي،جسارت و مردم داري را از مهمترين شاخص هاي نمايندگي مجلس اعلام كرده اند و مردم نيز بايد با توجه به فرمايشات ايشان افراد صالح را به عنوان نماينده خود معرفي كنند.
وي افزود: نمايندگان چه در دوران قبل از انتخابات و چه در دوران نمايندگي بايد همواره از كانون هاي قدرت و پول دوري كنند توجه به نيازها و مشكلات مردم را از مهم ترين وظايف نمايندگان مجلس برشمرد.
شهردار تبريز در عين حال از مردم نيز خواست به جاي توجه به برخي وعده هاي غيرواقعي برخي چهره هاي حاضر در انتخابات به ويژه در خصوص مسايل شهري ، مطالبات و خواسته هاي خود را از متوليان اصلي شهر كه همانا شهرداري است پي گيري كنند.
وي افزود: شهرداري تبريز به عنوان تنها نهاد خدماتي در خدمت مردم پيش و بيش از هر نهاد يا فردي به فكر رفع و حل مشكلات شهروندان و مسايل شهري است و مسايل شهروندان و شهر تنها از طريق خدمات اين مجموعه قابل حل است.
مهندس نوين در خاتمه خاطرنشان كرد: مردم آگاه و بصير ايران قطعا به كانديداهايي رأي خواهند داد كه در كنار مردم و در خط انقلاب و رهبري قرار دارند و به جاي وعده هاي غيرواقعي و واهي ، به دنبال حل مشكلات موجود كشور هستند.
وي در عين حال ابراز اميدواري كرد در سايه مشاركت حداكثري مردم در انتخابات مجلس ، قدرت و اقتدار نظام و ملت ايران بيش از گذشته به رخ جهانيان كشيده شود.

پنجشنبه|ا|15|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 369]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن