تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز دژ محكم خداوند رحمان و وسيله راندن شيطان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814222366




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه اقتصادي


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: اخبار كوتاه اقتصادي
حكم رياست داماد احمدي‌نژاد بر سازمان ملي استاندارد لغو شد
رئيس سازمان ملي استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران از دستور جديد رئيس‌جمهور براي بازگشت به كار خود در سمت رئيس اين سازمان خبرداد و گفت: آمدن فرد جديدي به عنوان رئيس سازمان ملي استاندارد منتفي شد.
"نظام‌الدين برزگري" در گفتگو با مهر گفت: دوشنبه شب رئيس‌جمهور به بنده اعلام كرد كه از فردا صبح (ديروز) مجدد به عنوان رئيس سازمان ملي استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران، به كار خود در اين سازمان ادامه دهم.
رئيس سازمان ملي استاندارد با بيان اينكه قرار بود جلسه توديع بنده و معارفه رئيس جديد سازمان ديروز برگزار شود، افزود: چندان در جريان عدم برگزاري جلسه توديع و معارفه نيستم، اما تماس رئيس‌جمهور حاكي از اين بود كه بايد از امروز (ديروز) مجدد در سمت قبلي مشغول به كار باشم.
وي تصريح كرد: در حال حاضر، همچنان رئيس سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران هستم و حكم بنده لغو نشده است.
انتصاب داماد محمود احمدي نژاد به سمت رياست سازمان ملي استاندارد در يك هفته اخير با واكنش شديد برخي نمايندگان مجلس و رسانه‌ها مواجه شده بود.
گوجه‌فرنگي گران مي‌خوريد، تقصير ما نيست
معاون وزير جهاد كشاورزي با تاكيد بر اين‌كه ميزان توليد سيب‌زميني، پياز و گوجه‌فرنگي مازاد مصرف كشور است و هيچ كمبودي در توليد نداريم، گفت: مصرف‌كنندگان گوجه‌فرنگي گران مي‌خورند تقصير ما نيست چراكه كشاورزان ارزان مي‌فروشند و وزارت تجارت متولي تنظيم بازار است.
"مجيد خليلي‌خشنود" در گفت‌وگو با ايسنا، درباره ابراز نگراني مسئولان سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان نسبت به "آشفتگي بازار سيب‌زميني، پياز، گوجه فرنگي و حبوبات كه امكان كاهش يا متعادل كردن قيمت اين محصولات ميسر نيست"، تصريح كرد: اين محصولات مازاد نياز كشور بوده است و در توليدشان هيچگونه كسري و كمبودي وجود ندارد.
وي درباره اين‌كه گوجه‌فرنگي در ميادين ميوه و تره‌بار كيلويي هزار و 800 تومان و در مغازه‌هاي سطح شهر كيلويي دو هزار و 500 تومان فروخته مي‌شود، گفت: مصرف‌كننده گران مي‌خورد، تقصير ما نيست؛ كشاورزان ارزان مي‌فروشند.
تسهيلات اصناف منتظر 25 ميليارد تومان سازمان هدفمندي است
رئيس مركز اصناف و بازرگانان گفت: براي آغاز تسهيلات دهي به صنوف انرژي‌بر، منتظر 25 ميليارد تومان سازمان هدفمندي براي سود تسهيلات 250 ميليارد تومان هستيم.
"حسن رادمرد" در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: براي ارائه تسهيلات و سوخت انرژي‌بر تفاهم‌نامه لازم با بانك ملي بسته شده است.
وي افزود: سود اين تسهيلات 4 تا 5 درصد بود به طوري كه 4 درصد براي تسهيلات دو ساله و 5درصد براي تسهيلات سه ساله است. رئيس مركز اصناف و بازرگانان گفت: ميزان تسهيلات يك تا 10 ميليون تومان است و 38 هزار واحد صنفي انرژي‌بر كه عمدتاً از صنوف توليدي هستند نيز براي اين تسهيلات ثبت‌نام كرده‌اند.
مرحله دوم آبگيري سد "گتوند" از بهمن
با برطرف شدن نسبي مشكلات مالي پروژه سد و نيروگاه گتوند، مرحله دوم آبگيري اين سد بزرگ از بهمن‌ماه آغاز مي‌شود.
به گزارش ايسنا، درحالي كه پس از آبگيري گتوند به عنوان بلندترين سد خاكي كشور، مشكلات مالي روند پيشرفت امور در اين پروژه را به تعطيلي كشانده بود، اكنون با گذشت نزديك به شش‌ماه از آبگيري اوليه اين سد، مشكلات مالي نسبتا برطرف شده و به‌زودي مرحله دوم آبگيري گتوند آغاز مي‌شود.
پيگيري‌ها از روند اجرايي اين طرح حاكي از آن است كه با تصميم جديد دولت، بخشي از بدهي‌هاي شركت‌هاي زيرمجموعه پيمانكاران پروژه گتوند با مطالبات دولت از آن‌ها تهاتر شده و اكنون مشكلات مالي اين طرح تاحدودي برطرف شده و در ماه آينده (بهمن) شاهد مرحله دوم آبگيري گتوند خواهيم بود.
اين درحالي است كه عمليات اجرايي در اين سد از اواسط مردادماه تقريبا متوقف شده و باتوجه به بدهي‌هاي سنگين به پيمانكاران و پرسنل اجرايي، كارگاه‌هاي گتوند عملا به حالت نيمه تعطيل درآمده بودند.
وجود 1371طرح نيمه تمام صنايع كشاورزي در كشور
مدير كل دفتر امور صنايع كشاورزي در دومين گردهمايي مديران صنايع كشاورزي سراسر كشور گفت: با طرح توسعه صنايع كشاورزي كشور 1371 طرح نيمه تمام تكميل و براي 27 هزار و 977 نفر شغل ايجاد مي‌شود.
به گزارش روابط عمومي معاونت آب و خاك و صنايع وزارت جهاد كشاورزي، سيد رحيم سجادي گفت: صنايع كشاورزي يكي از موضوعات مهم وزارت جهاد كشاورزي است و حمايت ويژه‌اي از آن مي‌شود.
معاون آب و خاك و صنايع وزارت جهاد كشاورزي با توصيه به مديران صنايع كشاورزي براي توسعه آن دسته از صنايع كه زمينه توليد و سودآوري در منطقه دارند، افزود: آموزش نيروي انساني در صنايع كشاورزي بايد مورد توجه ويژه مديران صنايع كشاورزي قرار گيرد.
قيمت نفت با كاهش ناگهاني توليد خاورميانه به 150 دلار مي‌رسد
كارشناسان انرژي هشدار دادند در صورت كاهش ناگهاني توليد نفت خاورميانه، قيمت جهاني نفت به بالاي 150 دلار مي‌رسد.
به گزارش خبرگزاري فارس، موسسه تحقيقات انرژي اگين كاپيتال افزود كاهش رشد اقتصادي جهان به خصوص ادامه بحران مالي منطقه يورو موجب كاهش رشد تقاضاي انرژي در سال 2012 ميلادي خواهد شد.
بر اساس اين گزارش، ميانگين قيمت جهاني نفت در سال 2011 ميلادي به بيش از 95.11 دلار رسيده است كه علت اصلي آن روند نزولي ارزش يورو در برابر دلار آمريكا بوده است.
آمريكا، دومين كشور بدهكار جهان
بلومبرگ طي گزارشي با اشاره به اين كه بدهي 11 قدرت اقتصادي جهان در ابتداي سال 2011 ميلادي به 7600 ميليارد دلار رسيده، آمريكا را با بدهي 2800 ميليارد دلاري پس از ژاپن در رتبه دوم از اين نظر قرار داد.
به گزارش فارس به نقل از بلومبرگ، با افزايش هزينه‌هاي استقراض، بدهي دولت‌هاي قدرتمند اقتصادي جهان امسال به بيش از 6/7 تريليون دلار رسيده است.
بر اساس اين گزارش، در ميان كشورهاي قدرتمند اقتصادي جهان، به ترتيب ژاپن با 3 تريليون دلار و آمريكا با 8/2 تريليون دلار بدهي، مقروض‌ترين كشورهاي جهان به شمار مي‌روند. اين در حالي است كه ميزان بدهي 7 كشور صنعتي جهان به علاوه برزيل، روسيه، هند و چين در زمان مشابه سال گذشته حدود 4/7 تريليون دلار بوده است. پيش بيني‌ها نشان مي‌دهد، بازده اوراق قرضه ده ساله حداقل براي 7 كشور تا پايان سال بيشتر خواهد شد.
بلومبرگ: تحريم ايران قيمت جهاني نفت و طلا را افزايش داد
بلومبرگ طي گزارشي اعلام كرد در اثر نگراني بازارهاي بين‌المللي از تحريم‌هاي جديد آمريكا عليه ايران قيمت نفت با افزايش 74/1 دلاري به بالاي 108 دلار در هر بشكه و قيمت طلا با افزايش 23 دلاري به مرز 1590 دلار در هر اونس رسيد.
به گزارش فارس به نقل از بلومبرگ، قيمت نفت در نخستين روزهاي معاملات سال 2012 ميلادي با رشد 8/1 درصدي روبرو شده است.
بر اساس اين گزارش، شاخص مديريت خريد در اقتصاد هند طي ماه دسامبر به بالاترين حد خود در شش ماه اخير رسيده است. توليدات صنعتي چين نيز طي ماه دسامبر 2011 ميلادي با افزايش روبرو شده است.

چهارشنبه|ا|14|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 186]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن