تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816605947




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با اهداي جوايز به برگزيدگان جشنواره شعر فجر امروز پايان مي‌يابد


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: با اهداي جوايز به برگزيدگان جشنواره شعر فجر امروز پايان مي‌يابد
جام جم آنلاين: سومين دوره جشنواره بين‌المللي شعر فجر، امروز بعدازظهر با اهداي جوايز برگزيدگان به كار خود پايان مي‌دهد. ارائه گزارش عملكرد جشنواره، پخش كليپ به منظور تجليل از شاعران درگذشته، تقدير از شاعران پيشكسوت، شعرخواني شاعران پيشكسوت و شاعران پارسي‌گوي بين‌الملل از جمله برنامه‌هاي اين مراسم‌است.


به گزارش خبرنگار ما، اين مراسم از ساعت 16 در تالار وحدت و با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، معاون فرهنگي وزارت ارشاد، شاعران، نويسندگان و پژوهشگران برگزار مي‌شود.

اين مراسم از طريق راديو اينترنتي صداي ايران، پخش جهاني و زنده خواهد شد. واحد سيار اين راديو با حضور چند نفر از عوامل فني و خبرنگاران آن راديو با حضور در محل برگزاري، اين برنامه را پوشش مي‌دهند.

اين گزارش حاكي است، يكي از برنامه‌هاي شبكه 4 صدا و سيماي جمهوري اسلامي نيز در مراسم حضور دارد و به ضبط برنامه و پخش آن در هفته آتي اقدام خواهد كرد.

همچنين، نمايندگاني از 30 رسانه مكتوب و الكترونيك كشور براي پوشش اين مراسم در برنامه حضور دارند.

اين در حالي است كه برگزيدگان سومين دوره جشنواره بين‌المللي شعر فجر در «همايش شاعران ايران و جهان» كه تابستان سال آينده برگزار خواهد شد، حضور خواهند داشت.

همايش شاعران ايران و جهان مردادماه سال آينده برگزار خواهد شد و شاعران برگزيده جشنواره شعر فجر سوم به تعامل و هم‌‌انديشي درباره شعر معاصر، تحولات ادبي كشورهاي مختلف جهان و جنبه‌هاي شعر انقلاب اسلامي خواهند پرداخت.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در آستانه برگزاري اختتاميه شعر فجر گفت: زبان شعر چون زبان احساس، دل و لطيف‌ترين زبان‌هاست، مناسب‌ترين زبان براي پيام نهفته در انقلاب است.

محمدحسين صفارهرندي در گفتگو با ستاد خبري اين جشنواره با بيان اين‌كه تاكنون پيام انقلاب اسلامي از طريق معبرهاي مختلف به گوش جهانيان رسيده، گفت: حقيقتا انقلاب و پيام آن به خوبي و به وسعت منتقل شده و بر بستر دل‌ها قرار گرفته است و شاعران انقلاب تاكنون قدم‌هاي بزرگي براي بازتاب دادن آرمان‌هاي امام و انقلاب اسلامي برداشته‌اند و اين انقلاب بزرگ بخشي از توسعه خود را مديون شعر شاعرن به ويژه شاعران نسل جديد انقلاب اسلامي است.

صفارهرندي در اشاره به بخش بين‌الملل جشنواره شعر فجر گفت: در بخش بين‌الملل شاعراني از كشورهاي همسايه به ويژه كشورهايي كه زبان فارسي در آنها داراي ارج و قرب بيشتر و پيشينه و سابقه طولاني است، حضور دارند، اما اميدواريم در دوره‌هاي بعد در بخش بين‌المللي شاهد رقابت ميان شاعراني كه در ايران امروز مستقر هستند و شاعراني كه در ايران تمدني پيشين، يعني ايران فرهنگي هستند، برگزار كنيم به اين ترتيب بهتر مي‌توان عنوان بين‌الملل را به آن اطلاق كرد.

وي در پايان گفت: بنابراين لازم است در مساحت داخلي و خارجي، جشنواره را بيشتر توسعه دهيم، در بخش خارجي با دادن فراخوان بيشتر، شاعراني را كه در بيرون از مرزهاي ما هستند و از غناي شعر فارسي برخوردارند، شناسايي و معرفي كنيم.

سيد‌علي موسوي گرمارودي نيز گفت: تعامل و گفتمان فرهنگي شاعران ايران با شاعران بين‌الملل از طريق جشنواره شعر فجر ميسر مي‌شود و اين از مهم‌ترين دستاوردهاي جشنواره شعر فجر است.

عضو شوراي سياست‌گذاري سومين دوره جشنواره بين‌المللي شعر فجر گفت: اعضاي شوراي سياست‌گذاري جشنواره تلاش دارند، تا آسيب‌هاي دير متولد شدن جشنواره و راهكارهاي شكوفايي بيشتر آن را در دوره‌هاي آينده‌ و دوره جاري بررسي و جشنواره را شاهد رونق‌هاي جدي كنند.

همچنين به اعتقاد مرتضي كاخي كه از داوران بخش كلاسيك سومين دوره‌ جشنواره بين‌المللي شعر فجر است، جشنواره براي شعر، هرچه باشد، حسن است؛ به شرطي كه در آن، شعر مطرح باشد؛ نه شاعر.

اين منتقد و پژوهشگر در گفتگو با ايسنا، تاكيد كرد: ما در داوري به شاعر نگاه نمي‌كنيم؛ معيار شعر است و شعريتش.

او در ادامه گفت: در بخش كلاسيك، 460 اثر آمده كه 25 عنوان آنها به مرحله نهايي رسيده و 6 اثر انتخاب شده‌اند. تعداد شركت‌كننده‌ها زياد است و اگر به موقع هم اطلاع‌رساني مي‌شد، بيشتر هم مي‌شدند.

او در ادامه از ضعف اطلاع‌رساني در جشنواره شعر فجر انتقاد كرد و گفت: برخي‌ اصلا خبر ندارند كه چنين جشنواره‌اي هست ؛ مثلا كساني بودند كه در جايزه پروين اعتصامي، جايزه گرفتند اما در اين جشنواره به علت اطلاع نداشتن، حضور ندارند.

شخصا كساني را مي‌شناسم كه حتي از برند‌گان اين مسابقه بهتر شعر مي‌سرايند اما به علت بي‌اطلاعي در مسابقه شركت نكردند و حيف! اگر تعداد آنها هم اضافه مي‌شد، شاعران و شعرهاي بهتري داشتيم.

شنبه|ا|10|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 227]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن