تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كم بخورد، سالم مى‏ماند و هر كس زياد بخورد تنش بيمار مى‏شود و قساوت قلب پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820544644




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تازه‌ترين برنامه‌هاي توسعه بازار سرمايه براي سال آينده


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: تازه‌ترين برنامه‌هاي توسعه بازار سرمايه براي سال آينده
اخبار‌ بورس- گروه بورس:
دومين نمايشگاه تخصصي بورس، بانك و خصوصي‌سازي‌ فعاليت خود را آغاز كرد

اين نمايشگاه تخصصي تا سيزدهم اسفند ماه در محل دائمي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي تهران در سالن‌هاي 31 و 38 برپا خواهد بود. در اين نمايشگاه 70 شركت فعال در بازار سرمايه، حضور دارند.

به گزارش همشهري، علي صالح‌آبادي رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار در مراسم گشايش اين نمايشگاه تازه‌ترين برنامه‌هاي توسعه بازار سرمايه را براي سال آينده اعلام كرد و گفت: سازمان بورس، در حال فراهم كردن زيرساخت‌هاي فني لازم براي راه‌اندازي بورس الكترونيك است.

هدف نهايي رسيدن به بورس الكترونيك است كه براي رسيدن به اين هدف نيازمند مشاركت تمامي فعالان بازار و مساعدت بازار پول هستيم. او از شركت‌هاي كارگزاري خواست تا گام‌هاي خود را به سمت الكترونيك شدن بردارند تا در آينده شاهد راه‌اندازي بورس الكترونيك باشيم.

صالح آبادي با اشاره به توسعه فعاليت بورس كالاي ايران، افزود: با توجه به افزايش معاملات فلزات در بورس كالاي ايران و با ورود محصولات پتروشيمي و فراورده‌هاي نفتي، حجم معاملات اين بورس رشد چشمگيري داشته است.

همچنين بازار معاملات آتي فعاليت خود را در بورس كالاي ايران آغاز كرده كه اميدواريم بازار معاملات آپشن به‌عنوان يك ابزار مالي جديد تا سال آينده راه‌اندازي شود.

رئيس سازمان بورس گفت: مراحل راه‌اندازي بازار فرابورس امسال انجام شده و اين بازار اوايل سال آينده فعاليت خود را آغاز مي‌كند. تدوين مقررات پذيرش و معاملات در بازار فرابورس تا پايان امسال به پايان خواهد رسيد.

تابلوهاي معاملات زيادي در بازار فرابورس طراحي شده كه اين امر فرصت‌هاي متنوعي را در اختيار سرمايه‌گذاران قرار خواهد داد. او اعلام كرد: در اين بازار تابلويي براي مزايده‌هاي سازمان خصوصي‌سازي در نظر گرفته شده تا درصورت امكان شركت‌هايي كه قرار است از طريق مزايده واگذار شوند، در اين تابلو قرار گيرند.

همچنين شركت‌هاي زيان‌دهي كه شرايط حضور در بورس را ندارند، معاملات آنها مي‌تواند در بازار فرابورس انجام شود. صالح آبادي همچنين از راه‌اندازي بازار صكوك اجاره و اوراق رهني در سال آينده خبر داد.

او با بيان اينكه براي توسعه بازار سرمايه بايد اصلاحاتي در قانون مالياتي صورت گيرد، افزود: لايحه توسعه ابزارها و نهادهاي مالي جديد به دولت ارائه شد كه اين لايحه به تصويب هيات دولت رسيد و تقديم مجلس شوراي اسلامي شده است كه اميدواريم تا پايان سال به تصويب برسد. با تصويب اين لايحه در مجلس، زمينه براي توسعه ابزارها و نهادهاي جديد در بازار سرمايه فراهم مي‌شود.

صالح آبادي با بيان اينكه در حوزه نهادهاي مالي جديد 2 نهاد مهم مالي در سال‌جاري تشكيل شده، تاكيد كرد: شركت‌هاي تامين سرمايه و صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري در اوراق بهادار راه‌اندازي شدند و نهادهايي مانند شركت‌هاي مشاوره سرمايه‌گذاري و رتبه‌بندي اوراق بهادار در حال تشكيل است كه به‌عنوان نهاد مالي جديد به بازار سرمايه اضافه مي‌شود.

او تصريح كرد: در حال حاضر در بازار سرمايه تنها سهام مورد معامله قرار مي‌گيرد كه در اين زمينه با مشكلاتي مواجه هستيم و نيازمنديم كه ابزارها توسعه پيدا كنند كه براي اين منظور به كمك بانك مركزي و مقامات بازار پول نيازمنديم تا سياست‌هاي كلي در حوزه نرخ‌ها اتفاق بيفتد و اوراق مشاركت تدوين شود كه با الزامات بازار سرمايه همگام باشد.

شنبه|ا|10|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 155]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن