تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداشناس ترين مردم پر درخواست ترين آنها از خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805519059




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برگزيدگان عمار معرفي شدند


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: برگزيدگان "عمار" معرفي شدند
دبير جشنواره مردمي فيلم عمار با بيان اينكه اميدوارم رسانه‌ها به اين جشنواره توجه داشته باشند، افزود: خيلي از فيلمسازان حاضر در اين جشنواره چون آويني كه مهندس آرشيتكت بود و به ضرورت وارد سينما شد، همان‌گونه وارد سينما شده‌اند و آنچه در اين جشنواره است همه از انقلاب است.
دومين جشنواره فيلم "عمار" عصر روزگذشته با اعطاي فانوس بلورين به برگزيدگان اين دوره از جشنواره و نيز تجليل از فعالان سينماي انقلاب، به كار خود پايان داد.

به گزارش خبرنگار مهر، در اين مراسم نادر طالب‌زاده بعنوان دبير جشنواره در سخناني با اشاره به تفاوت جشنواره عمار با ديگر جشنواره‌هاي سينمايي، گفت: علل اصلي اين تفاوت در جنس فيلم‌هاي حاضر در جشنواره و حضور بچه‌هاي حزب‌الهي در آن است. وي در ادامه "نقد دروني و خارجي" آثار را ديگر مشخصه‌هاي متمايز جشنواره عمار دانست.

طالب‌زاده، تاكيد كرد: آثار اضر در جشنواره عمار مي‌توانند صداي انقلاب را در خارج از كشور منعكس كنند و اين برخلاف آن آثاري است كه به نام سينماي ايران به جشنواره‌هاي قالي قرمز رفته‌ اما حرف انقلاب نبوده‌اند.

وي با اشاره به فيلم‌هاي بخش "بيداري اسلامي" گفت: زماني ما نمي‌توانستيم انقلاب خودمان را ثبت كنيم و ديگران اين كار مي‌كردند اما امروز بچه‌هاي ايران انقلاب‌هاي عربي را ثبت مي‌كنند.

دبير جشنواره مردمي فيلم عمار با بيان اينكه اميدوارم رسانه‌ها به اين جشنواره توجه داشته باشند، افزود: خيلي از فيلمسازان حاضر در اين جشنواره چون آويني كه مهندس آرشيتكت بود و به ضرورت وارد سينما شد، همان‌گونه وارد سينما شده‌اند و آنچه در اين جشنواره است همه از انقلاب است.

وي تعريف جشنواره "عمار" با جشنواره فجر را متفاوت دانست و تاكيد كرد: اين جشنواره محل مسابقه نيست. نادر طالب‌زاده با اشاره به اينكه بيشتر آثار دومين جشنواره عمار مستند بوده است، گفت: در ميان آن‌ها فيلم‌هاي خشن، منعطف و ... ديده مي‌شود كه برخي از آن‌ها را حتي در رسانه ملي پخش نمي‌كنند.

وي با بيان اينكه اميدواريم سال آينده اين جشنواره بين‌المللي شود، تاكيد كرد: اميدواريم كه بتوانيم با حضور سينماگران انقلابي منطقه راهمان را ادامه دهيم. دبير جشنواره عمار افزود: ما بايد در اين 30 سل گذشته فيلم از انقلاب به خارج مي‌فرستاديم كه اين كار را نكرده‌ايم.

در حق حاج‌بخشي اجحاف شد

در بخش ديگري از اختتاميه جشنواره "عمار" از حاج ذبيح‌الله بخشي كه صبح روزگذشته در كرج درگذشت، تقدير شد و علاوه‌بر پخش سخناني از شهيد آويني درباره حاجي بخشي و همچنين فيلمي از وي در دوران هشت سال دفاع مقدس و حضورش در نشريه «شلمچه» در 15 سال پيش، مسعود ده‌نمكي سخنراني كرد. وي با اشاره به رابطه جشنواره عمار و حاجي‌بخشي گفت: آن‌ها سوژه‌هاي ما مستندسازان هستند و شده است كه ما سوژه‌هاي مستندهاي خودمان را فراموش مي‌كنيم.

ده‌نمكي افزود: يادم هست آن زن قهرمان كرمانشاهي كه با يك تبر به جان دشمن افتاده بود يك لامپ براي روشن كردن خانه‌اش نداشت اما براي ساختن مجسمه‌اش چه هزينه‌اي كردند.

وي با بيان اينكه حاجي بخشي داراي بصيرت بود و يكي از شخصيت‌هايي است كه كمتر درباره او حرف مي‌زنند، گفت: از الان درباره او حرف‌ها بيشتر مي‌شود و او كسي بود كه حرف‌هاي ساده‌اي كه زماني مي‌زد امروز از برخي نمايندگان و... شنيده مي‌شود.

ده‌نمكي شخصيت حاجي بخشي را شخصيتي بين‌المللي دانست و گفت: خبرنگار ساينس مانيتورز روزي در دفتر شلمچه پيش من آمد و گفت كه يك آكادمي درباره جنگ ايران و عراق در آمريكا در حال كار است و من به جشنواره فجر مي‌آيم و مي‌بينم كه فيلم‌هاي ضد جنگ در آن ساخته شده است.

وي افزود: پترسون مي‌گفت امروز كه همه به اين نتيجه رسيده‌اند كه صدام متجاوز است شما داريد براي دلخوشي ما غربي‌ها فيلم‌هاي روشنفكرانه عليه جنگ مي‌سازيد.

ده‌نمكي با بيان اينكه پترسون مترجم فيلم‌هاي آويني بود، اظهار داشت: وي به من گفت كه سه عكس از جنگ ايران در اتاقم نصب كردم، يكي آويني است و دومي عكس حاجي بخشي در سه راه مرگ است.

اين كارگردان كشور افزود: همان عكس حاج بخشي كه در سه راه مرگ مورد اصابت واقع شده، راست مي‌گفت در عمليات كربلاي پنج جاده‌اي بود كه از ميان درياچه ماهي مي‌گذشت و انتهاي آن به سه راه مرگ مي‌رسيد. اين جاده چنان زير آتش توپ و خمپاره و تانك بود كه كمتر كسي سالم از سر جاده به ته جاده مي‌رسيد. صدها ماشين نظامي و آمبولانس و لودر و... انباشته از شهيد كه كسي توان حمل آن‌ها را به عقبه نداشت كنار‌ه‌هاي جاده تل‌انبار شده بودند.

وي ادامه داد: بعضي وقت‌ها بر اثر عبور تانك‌ها و نفر‌برها از روي پيكر شهدا جسم آن‌ها در زمين فرو رفته و جاده با پيكر شهدا سنگفرش شده بود. بوي خون و دود همه جا را گرفته بود. در ميان وحشت و انفجار صداي مارش عمليات از بوق بلندگوي حاج بخشي به گوش رسيد. در ميان انبوه آتش خمپاره‌ها به سمت سه راه مرگ مي‌آيد اما به ناگهان ماشين مورد اصابت گلوله توپ يك تانك قرار گرفت. حاج بخشي همان دقايق اول از ماشين به بيرون پرت شد اما دامادش كه جانباز بود در ماشين‌ گير كرد و آتش گرفت، حاجي مي‌خواست با پتو آتش را خاموش كند و او را نجات دهد اما شدني نبود. احسان رجبي از عكاسان جنگ خودش را به صحنه رساند و اين لحظه را ثبت كرد. پيتر‌سون همين عكس ر‌ا در اتاقش چسبانده بود.

"فانوس بلورين" به برگزيدگان رسيد

در ادامه آيين اختتاميه جشنواره عمار از برگزيدگان دومين دوره تجليل شد. برگزيدگان دومين جشنواره مردمي "فيلم عمار" در بخش‌هاي انيميشن، كليپ و فيلم معرفي شدند.

در بخش انيميشن؛ "پرواز تا بي نهايت" ساخته هادي محمديان، "شكار جاسوس" ساخته عليرضا آزادارمكي و "ناو وينسنس" ساخته مهدي حيدري برگزيده شدند. در بخش كليپ از الهام راد براي كليپ "بيداري"، صالح كاهاني براي "حي علي العزاء" و سيدمحمدحسين هاشمي براي كليپ "سهم كبوترانه" تجليل شد.

در بخش فيلم در پنج شاخه "تاريخ انقلاب اسلامي"، "نقد درون‌گفتماني"، "فتنه 88"، "بيداري اسلامي" و "جنگ نرم" برگزيدگان معرفي شدند.

در حوزه تاريخ انقلاب اسلامي سلمان ابوطالبي و محمدحسين قاسمي براي فيلم "در وطن خويش غريب" و سيامك مختاري براي فيلم "آذرخش" فانونس بلورين را از آن خود كردند و از محمدمهدي خالقي براي فيلم "آقا وحيد" تقدير شد.

در حوزه نقد درون‌گفتماني فانوس بلورين به احمد سليمان‌نيا براي فيلم "فراموشي"، محمد خلفي‌زاده براي فيلم "سه‌هزار ميليارد چندتا صفر داره؟" و ياسر عرب براي فيلم "كدام مسجد؟" اهدا شد. در اين بخش از حسين شمقدري براي فيلم "كمين" تقدير شد.

در حوزه فتنه 88 هم فانوس بلورين به مهدي نقويان براي فيلم "نگهبان آراء" و محمدتقي رحمتي براي فيلم "نماز جمعه تاريخي" اهدا وهمچنين از محمدرضا دهشيري براي فيلم "سنگر" تقدير شد.

بخش بيداري اسلامي با اهدا فانوس بلورين به محسن برمهاني براي فيلم "كريم"، علي محمدي از افغانستان براي فيلم "طبل دموكراسي"، سعيد فرجي براي فيلم "آسيايي‌ها به غزه مي‌روند" و داوود مراديان براي فيلم "بازي تمام شد" برگزيدگان خود را شناخت. در اين بخش از محمدحسين خوش‌بيان براي فيلم "بي‌قرارگاه" تقدير شد.

در حوزه جنگ نرم هم مصطفي رضواني براي مستند "مهارنشده" و شيركوه سالك براي "من مي‌توانم" فانوس بلورين را از آن خود كردند. مريم‌السادات مومن‌زاده براي "قصه هورا"، محمدرضا خردمندان براي "روايت نحل" و محمدصادق براي مستند "دوپينگي‌ها" ديگر برگزيدگان اين بخش بودند.

هيات داوران جايزه ويژه و فانوس بلورين اين جشنواره را به مهدي زمان‌پور كياسري براي فيلم "مشتي اسماعيل" اعطا كرد.

چهارشنبه|ا|14|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 316]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن