تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دوست ندارم كه در كودكى از دنيا مى رفتم و وارد بهشت مى شدم و بزرگ نمى شدم تا پروردگارم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806945286




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش فارس از


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از
خبرگزاري فارس: در سال ميلادي گذشته سازندگان گوشي هاي هوشمند تلفن همراه از جمله مهم ترين برندگان بازار فناوري اطلاعات بودند و سودهاي سرشاري به جيب زدند.


به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات فارس، البته اين بازار مانند گذشته تنها در اروپاي غربي و آمريكا پررونق نبود و در سالي كه گذشت، شهروندان آسيا و شمال آفريقا هم به جمع علاقمندان گوشي هاي هوشمند اضافه شدند.
در سال 2011 ميلادي اپل و سامسونگ كماكان به تسلط خود بر بازار گوشي هاي هوشمند ادامه دادند و HTC هم سال موفقي را در اين زمينه پشت سر گذاشت، به طوري كه ارزش آن از نوكيا كه روزگاري يكه‌تاز بازار تلفن همراه بود، بيشتر شد.
اپل در نيمه اول سال 2011 تمامي چشم ها را در بازار گوشي هاي هوشمند به خود معطوف كرد، اما اندك اندك ديگر شركت هاي فناوري هم به خود آمدند و تلاش كردند از اين بازار پرسود پولي به جيب بزنند.
برخي هم به طراحي برنامه براي سيستم عامل رقيب iOS اپل يعني آندرويد روي آوردند. در اين سال مايكروسافت هم ويندوز فون را عرضه كرد كه سيستم عاملي براي رقابت با نمونه هاي مشابه اپل و گوگل بود.

** دست و پا زدن‌هاي بي فايده نوكيا

نوكيا يكه‌تاز ده ساله بازار تلفن همراه، اين روزها قافيه را باخته و در حال بازنشسته كردن سيستم عامل سيمبين و نسخه هاي مختلف آن است. يكي از آخرين گوشي هاي هوشمند عرضه شده نوكيا به نام N8 هم كه با سروصداي فراوان در بازارهاي جهاني توزيع شد با استقبال سردي مواجه شد و لذا كارشناسان چنين نتيجه گرفتند كه نوكيا نبض بازار را از دست داده است.
نوكيا سپس در چرخشي 180 درجه اي قراردادي را با اينتل منعقد كرد تا سيستم عامل MeeGo را طراحي كند، اما در فوريه گذشته اعلام شد كه نوكيا به همكاري با مايكروسافت روي آورده و از سيستم عامل ويندوز فون در توليدات تازه اش بهره مي گيرد.
بسياري از تحليل گران اين اقدام را تحولي مثبت دانسته و برخي هم نسبت به امكان موفقيت آن اظهار ترديد كردند.
به هر حال در بازاري كه تنها دو قطب قدرتمند و تا حدي انحصارطلب يعني گوگل و اپل در آن فعال هستند، نقش آفريني يك بازيگر ثالث يعني نوكيا با همكاري ويندوز فون مايكروسافت مي تواند تا حدي به تلطيف شرايط، جلوگيري از انحصارطلبي و كمك به احقاق حقوق مشتريان كمك كند.
Lumia 800 كه در اواسط ماه نوامبر و يك ماه قبل از عرضه iPhone 4S اپل روانه بازار شد، از اولين گوشي هاي هوشمند مجهز به ويندوز فون بود و كارشناسان از عرضه آن استقبال كردند و نقدهاي مثبتي در موردش نوشتند. البته فروش اين گوشي بر طبق اخبار چندان دلگرم كننده نبود و بايد منتظر ماند و ديد در سال 2012 چه شرايطي براي اين گوشي و شركت نوكيا رقم مي خورد.

** به روزرساني هاي مايكروسافت

در سال 2011 مايكروسافت هم سيستم عامل ويندوز فون خود را به روز كرد و نسخه 7.5 مانگو را عرضه نمود. اين به روزرساني كه بعد از يك سال انجام شد بسيارپربار بود و مايكروسافت در جريان اين اقدام 500 ويژگي جديد را به سيستم عامل ويندوز فون اضافه كرد كه يكي از مهم ترين آنها امكان اجراي امور مختلف به طور همزمان بود.
استفاده از مرورگر IE9 و پشتيباني از HTML5 از جمله ديگر مزاياي ويندوز فون 7.5 است.

** آتش بازي سامسونگ

شركت سامسونگ سال 2011 را با موفقيت خوبي پشت سر گذارد و توانست با پشت سر گذاردن اپل براي اولين بار به برترين توليدكننده گوشي هاي هوشمند مبدل شود.
سامسونگ كه در سال گذشته ميلادي در دهها كشور جهان درگير منازعات حقوقي با اپل بر سر نقض حقوق مالكيت معنوي آن و تقليد از طراحي آيفون و آي پد در توليداتش بود، با عرضه Galaxy S II چشم ها را خيره كرد و با فروش ميليون ها واحد از اين گوشي آيفون رقيب تازه نفس ديگري پيدا كرد.
اين گوشي مجهز به سيستم عامل آندرويد از پردازنده دو هسته اي 1.2 گيگاهرتزي، دوربين ديجيتال 8 مگاپيكسلي، و يك نمايشگر بسيار خوب 4.3 اينچي موسوم به Super Amoled بهره مي گيرد. سامسونگ مدعي است تا پايان سال 2011 بيش از 300 ميليون گوشي را در سراسر جهان به فروش رسانده است.

** تداوم ركوردشكني آيفون

اپل با آيفونش توانست در سال 2011 هم موفقيت هاي قبلي را ادامه دهد. البته اين موفقيت ها به اندازه سال 2010 و 2009 چشمگير نبودند. در شرايطي كه در سال 2011 همه با عرضه آيفون 5 منتظر يك شگفتي ديگر از سوي اپل بودند اين شركت در عوض iPhone 4S را در دسترس علاقمندان گذاشت كه انتظارها را برآورده نكرد.
البته مي توان گفت درگذشت استيو جابز و جايگزيني تيم كوك به جاي وي كه فاقد كاريزماي شخصيتي مدير عامل سابق اپل است هم در اين زمينه تاثيرگذار بوده است.
در اين گوشي از ريزپردازنده A5 استفاده شده كه سرعت اين گوشي را دو برابر كرده است و همين طور نصب يك دوربين HD با دقت 8 مگاپيكسل هم تا حدي پاسخگوي انتظارات بوده است.
نصب سيستم عامل تازه iOS 5 و امكان شناسايي صداي كاربران از جمله ديگر امكانات اين سيستم عامل است. از اين گوشي بيش از 4 ميليون واحد در عرض سه روز به فروش رفت كه ركوردهاي قبلي را شكست و پتانسيل بالاي آيفون به عنوان يك نام مشهور و تثبيت شده را باز هم ثابت كرد. البته مشكل باتري اين گوشي تا حدي موجب اعتراض برخي كاربران شد.

** خبرساز شدن ساندويچ بستني

نسخه تازه سيستم عامل آندرويد با نام عجيب و غريب ساندويچ بستني، از سوي گوگل عرضه شد و اولين بار بر روي گالكسي نكسوس سامسونگ عرضه شد.
اين سيستم عامل يا همان آندرويد 4 تركيبي از سيستم عامل هاي قبلي گوگل يعني Gingerbread و Honeycomb محسوب مي شود اما از نظر امكانات و توانايي تقليدي از iOS5 دانسته شده است.
تغيير فونت ها و افزوده شدن قابليت تشخيص چهره و به اشتراك گذاري محتوا از طريق فناوري near-field communications يا (NFC)از جمله مزاياي اين سيستم عامل است.

انتهاي پيام/ح

چهارشنبه|ا|14|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 230]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن