تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس چيزى از حقّ برادر مسلمان خود را نگه دارد [و به او ندهد]، خداوند، بركت روزى ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820585168




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مسئول بسيج دانشجويي استان تهران: درس آشنايي با دفاع مقدس در تقويم درسي دانشگاه‌ها گنجانده مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: مسئول بسيج دانشجويي استان تهران: درس آشنايي با دفاع مقدس در تقويم درسي دانشگاه‌ها گنجانده مي‌شود
گروه سياسي: مسئول بسيج دانشجويي استان تهران، از تصويب گنجاندن دو واحد درسي آشنايي با دفاع مقدس براي تدريس در دانشگاه‌ها توسط شوراي عالي انقلاب فرهنگي خبر داد و افزود: اين درس شامل يك واحد نظري و يك واحد عملي است كه واحد عملي آن در قالب اردوهاي راهيان نور انجام مي‌گيرد.
فرهاد كاظميان‌فر مسئول بسيج دانشجويي استان تهران، عصر ديروز شنبه 10 اسفند در نشستي خبري گفت: اردوي راهيان نور و يادواره شهدا از مهمترين برنامه‌هاي بسيج دانشجويي است و اسفندماه در فصل فعاليت‌هاي فرهنگي اردوي راهيان نور ويژه دانشجويان برگزار مي‌شود.

وي با اشاره به حضور 3 هزار دانشجوي بسيجي استان تهران در اردوهاي راهيان نورخاطرنشان كرد: با تدبيري كه امسال با همكاري فرمانده سپاه استان تهران صورت گرفت، مسئولان استان تهران، نمايندگان مجلس و همچنين مسئولان نهادها و سازمان‌هاي استان تهران در قالب كارواني در روزهاي هشت و 9 دي به مسئوليت سپاه سيدالشهدا (ع) قبل از دانشجويان از مناطق جنگي جنوب كشور بازديد كردند.

مسئول بسيج دانشجويي استان تهران، به برپايي قرارگاه فرهنگي محرم در شلمچه اشاره كرد و افزود: سردار فضلي فرمانده سپاه سيدالشهدا و سردار عراقي فرمانده سپاه 27 محمد رسول‌الله به عنوان دبيران اين قرارگاه مشخص شدند و قرار شد كه تعداد بيشتري از دانشجويان نسبت به سال‌هاي گذشته به مناطق جنگي جنوب كشور اعزام شوند.

كاظميان‌فر مهمترين وظايف قرارگاه محرم را برشمرد و گفت: تأمين راوي، اسكان، تغذيه، ثبت‌نام و حمل و نقل از وظايف اين قرارگاه است كه تأمين راوي و اسكان به عهده بسيج دانشجويي استان تهران است و تلاش مي‌شود از كساني كه در جنگ حضور داشته‌اند استفاده شود، در اين زمينه افرادي چون سردار فضلي و سردار عراقي از فرماندهان راوي ما هستند.

وي اضافه كرد: هدف اين است كه بازديد دانشجويان به جبهه‌هاي جنوب محدود نشود و جبهه‌هاي مياني و غربي كشور نيز مورد توجه قرار گيرد.

مسئول بسيج دانشجويي استان تهران از اعزام 400 هزار زائر كربلاي جبهه‌ها توسط قرارگاه محرم در طي سال خبر داد و گفت: برنامه‌ريزي شده است كه از بهمن امسال تا بهمن سال آينده اين تعداد زائر از مناطق عملياتي بازديد كنند.

وي از تصويب گنجاندن دو واحد درسي آشنايي با دفاع مقدس جهت تدريس در دانشگاه‌ها توسط شوراي عالي انقلاب فرهنگي خبر داد و افزود: اين درس شامل يك واحد نظري و يك واحد عملي است كه واحد عملي آن در قالب اردوهاي راهيان نور انجام مي‌گيرد و مركز پژوهش‌هاي بنياد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس اساتيد اين درس را تأمين مي‌كند.

كاظميان‌فر به مناطق عملياتي در نظر گرفته شده جهت بازديد دانشجويان اشاره كرد و گفت: اروندكنار، خرمشهر، شلمچه، طلائيه، فكه، سوسنگرد، دهلاويه و دوكوهه مناطقي هستند كه در دوران دفاع مقدس شاهد دلاورمردي‌هاي رزمندگان ما بوده‌اند.

وي خاطرنشان كرد: اهداء بسته‌هاي فرهنگي، مسابقات، بيمه دانشجويان و ساير فعاليت‌هاي فرهنگي در طي برگزاري اردو تدارك ديده شده است. و 80 درصد از دانشجويان شركت‌كننده در اردوهاي راهيان نور براي اولين مرتبه از مناطق جنگي بازديد مي‌كنند.

كاظميان‌فر از برگزاري گردهمايي 100 هزار نفري شركت‌كنندگان در اردوهاي راهيان نور، در خرداد سال آينده خبر داد و تصريح كرد: اين گردهمايي با شركت خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان و دانشجويان شركت‌كننده در اردوي راهيان نور برگزار مي‌شود كه يك هفته قبل از اين گردهمايي نيز نمايشگاهي پيرامون اين مراسم برگزار خواهد شد و برخي اسناد جنگ، و خاطرات خانواده شهدا و خاطرات زائرين راهيان نور در اين نمايشگاه در معرض ديد قرار مي‌گيرد.

وي در ادامه با بيان اينكه در جنگ تحميلي نه عراق بلكه دنيايي با ما جنگيدند گفت: جمهوري اسلامي در جنگ از 18 مليت اسير گرفت و رزمندگان ما با ابتكار عمل در مقابل آنها ايستادند و امروز دانشجويان مي‌توانند با ايفاي نقش خود در دانشگاه بسياري از مشكلات را حل كنند و پيشرفت‌هاي اخير انقلاب اسلامي شاهد اين مدعا است.

مسئول بسيج دانشجويي استان تهران در پايان اعزام تيم بسيج سازندگي براي انجام فعاليت‌هاي آموزشي، فرهنگي، عمراني، و بهداشتي-درماني در مناطق محروم جنوب كشور را ويژگي ممتاز اين دوره از اردوي راهيان نور دانست.

يکشنبه|ا|11|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن