تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شب و روز بر هر كس بگذرد، او را ادب مى‏كند، فرسوده‏اش مى‏نمايد و به مرگ نزديكش مى‏س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812775316




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس جمهوري بر تغيير نقشه راه كارآفريني، اشتغال و توليد تاكيد كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: رييس جمهوري بر تغيير نقشه راه كارآفريني، اشتغال و توليد تاكيد كرد


تهران_خبرگزاري ايسكانيوز: رييس جمهوري با تاكيد بر اينكه نقشه راه در كارآفريني اشتغال و توليد بايد تغيير كند ، تصريح كرد : شناسايي و شكوفا كردن فرصت ها در كارآفريني بايد درون چرخه طبيعي حركت ملت ايران و مبتني بر آموزه هاي ايراني اسلامي شكل بگيرد.

به گزارش روز يكشنبه گروه سياسي باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، دكتر محمود احمدي نژاد صبح امروز در نخستين جشنواره كارآفرينان و امداد گران كميته امداد امام خميني(ره) كارآفريني در گذشته در متن فعاليت هاي اقتصادي ملت ايران جريان داشت اما با اقتباس روابط كار از غرب دچار مشكل شديم اظهار داشت: كارفرما و كارگر بايد مكمل هم باشند تا هم فرهنگ منتقل شود و هم رشد اتفاق بيفتد.
رييس جمهور روابط كار موجود در كشور را اقتباسي و وارداتي دانست و گفت: روابط كار اقتباسي از غرب انگيزه ها و فرصت ها را از بين مي برد تضاد و دشمني ايجاد مي كند و اجازه نمي دهد شكوفايي اتفاق بيفتد.
وي خاطر نشان كرد: بايد همزمان از كار،كارفرما، كارگر و روابط انساني ميان كارگر و كارفرما حمايت كرد .
رييس جمهور بنگاه هاي كوچك و زودبازده را يكي از دقيق ترين كارهاي انجام شده در بخش ايجاد اشتغال برشمرد و اظهار داشت: اگر همه منابع را در صنايع و بنگاه هاي بزرگ سرمايه گذاري كنيم، همه ملت كارگر يك عده كم به عنوان كارفرما مي شوند.
احمدي نژاد اتصال چرخه اقتصادي كشور به بيرون را از ديگر نتايج توجه بيش از حد به صنايع و بنگاه هاي بزرگ عنوان و تاكيد كرد: با اين كار همان چيزي كه در نظام اقتصادي غرب وجود دارد اتفاق مي افتد و در هر جاي جهان دچار آسيب شوند براي ديگران نيز مشكل ايجاد مي شود و مردم بايد هزينه تصميماتي را بدهند كه در اتخاذ آنها نقشي نداشته اند.
رييس جمهور با بيان اينكه برخي خيال مي كنند فقط سرمايه داران بزرگ مي توانند اشتغال ايجاد كنند ، گفت: بايد طيفي از فعاليت هاي اقتصادي در كشور وجود داشته باشد و اگر مي خواهيم سريع تر نرخ بيكاري را كاهش دهيم بايد به سمت بنگاه هاي زودبازده حركت كنيم .
احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه فرهنگ مصرف گرايي، كشنده فرهنگ ملت ها است، گفت: انسان بايد با انسانيت و مصرف درست تعريف شود.
وي خاطر نشان كرد: در گذشته يك خانواده همه كارها را خودش انجام مي داد و نيازهايش را رفع مي كرد بدون آنكه عواقب اجتماعي داشته باشد اما از سال 75 تا 85 بيش از 5 ميليون مهاجرت در داخل كشور اتفاق افتاده كه به معناي دوباره كاري است .
دكتر احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه بايد از بنگاه هاي زودبازده حمايت و حلقه هاي توليد را تكميل كرد، اظهار داشت : با فرآوري توليدات و محصولات در كارگاه هاي زودبازده ميزان اشتغال و ارزش افزوده ده برابر مي شود .
رييس جمهور با بيان اينكه امروز در دنيا بحث بنگاه هاي زودبازده بسيار جدي است و خيلي از كشورها درصدد استفاده از تجربيات ايران در اين بخش هستند ، تصريح كرد : برخي ها در داخل هنوز با فضاسازي مي گويند مشكلات اقتصادي و تورم نتيجه بنگاه هاي زودبازده است و مشخص نيست چرا با كار عالمانه مخالفت مي كنند.
احمدي نژاد تسريع در جهت گيري به سمت بنگاه هاي زودبازده را ضروري دانست و گفت : كارخانه هاي بزرگ بايد با سلسله مراتب پايين دستي ايجاد شود تا منافع آن به جيب ملت برود.
رييس جمهور با بيان اينكه بنگاه هاي كوچك و حرفه ها بايد تقويت شود گفت : صنعت عظيم و صد در صد خودكفا از درون بالنده مي شود زيرا در غير اين صورت حتي اگر سرمايه گذاري هاي فراوان انجام شود نتيجه اي ندارد .
وي با بيان اينكه امروز بيش از 2 ميليون نيروي فعال آماده به كار كه فرصت شغلي مناسب در اختيار ندارند ؛ در كشور وجود دارد و سالانه حدود 900 هزار نفر به اين رقم اضافه مي شود ، اظهار داشت: هزينه ايجاد هر شغل در كارگاه هاي بزرگ به طور متوسط براي هر نفر 100 ميليون تومان است كه اين رقم براي 2 ميليون شغل به 200 هزار ميليارد تومان مي رسد و اين در حالي است كه چنين ظرفيتي در هيچ كشوري وجود ندارد .
رييس جمهوري با تاكيد بر اينكه اگر نگاه عوض شود مي توان به سرعت اشتغال ايجاد كرد، گفت : كميته امداد امام ، 500 هزار شغل پايدار با هزينه اي معادل 2 تا 10 ميليون تومان ايجاد كرده و شوراي اشتغال دولت نيز با 15 تا 17 ميليون تومان زمينه اشتغال پايدار هر جوان را فراهم كرده است .
دكتر احمدي نژاد با برشمردن شماري از مزاياي بنگاه هاي زودبازده خاطر نشان كرد: بنگاه هاي كوچك حداكثر ظرف دو سال راه اندازي مي شود اما براي احداث بنگاه هاي بزرگ 6 تا 10 سال زمان لازم است.
رييس جمهور با بيان اينكه ايجاد بنگاه هاي زودبازده طي دو، سه سال اخير آغاز شده است ، گفت:مجموعه تسهيلات داده شده براي بنگاه هاي زودبازده طي اين سه سال ، 15 هزار ميليارد تومان بوده و اين در حالي است كه 200 هزار ميليارد تومان تسهيلات به بخش اشتغال داده شده است اما بيش از 75 درصد اشتغال در بنگاه هاي زودبازده محقق شده است .
دكتر احمدي نژاد گفت: كمترين ميزان معوقات بانكي نيز متعلق به بنگاه هاي زودبازده است .
رييس جمهور با بيان اينكه شوراي اشتغال، وزارتخانه هاي مربوطه و بانك مركزي در توجه به بنگاه هاي زودبازده مصمم هستند ، گفت : هدف دولت اين است كه هيچ جواني بيكار و هيچ استعدادي معطل نباشد.
احمدي نژاد دست اندركاران و فعالان كميته امداد امام خميني (ره) را خادمان بي منت و تلاشگران در راه آباداني ايران عزيز معرفي كرد و اظهار داشت : همه كارهاي امداد سرشار از بركت و لطف براي ملت است.
رييس جمهور در اين مراسم از كارآفرينان و امداد گران برتر كميته امداد امام خميني با اهداي لوح سپاس تجليل و تقدير كرد.
كميته امداد امام خميني نيز به دليل توجه ويژه رييس جمهور به اشتغال جوانان و شكوفا شدن استعداد ها هديه اي به رييس جمهور تقديم كرد./110

يکشنبه|ا|11|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن