تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820568741




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فيروز اصلاني: رابطه انقلاب با اسلام و مردم دوسويه است شوراي نگهبان نهاد ضامن اسلاميت و جمهوريت نظام است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: فيروز اصلاني: رابطه انقلاب با اسلام و مردم دوسويه است شوراي نگهبان نهاد ضامن اسلاميت و جمهوريت نظام است
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي

يك مدرس دانشگاه گفت: قرن‌ها از حضور اسلام و بعثت پيامبر(ص) مي‌گذرد و علي‌رغم توطئه‌ها، مردمي از شرق (ايران) به‌پا خاستند و به رهبري سلاله پاك پيامبر، با برگزاري انقلابي به نام خدا، اسلام را كه به حاشيه رفته بود به زندگي، اجتماع و سياست بازگرداندند.

به گزارش خبرنگار حقوقي ايسنا، فيروز اصلاني در دومين روز از نخستين همايش علمي پژوهشي درآمدي بر كارنامه‌ي نظام جمهوري اسلامي ايران كه از سوي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه تهران برگزار شد، افزود: دلدادگان خميني كبير طاغوت را از اريكه‌ي قدرت به زير كشيدند و سقف مادي‌گرايي جهان را شكافتند و با پيش گرفتن راه سوم، نوين و متفاوتي از شرق و غرب، طرحي نو درانداختند.

اين استاد دانشگاه تصريح كرد: ملت ما به دنبال پيروزي انقلاب، از حالت جزيره‌اي آمريكا در منطقه خارج شد و مكاتب و نظام‌هاي سياسي غربي را به چالش طلبيد و منافع قدرت‌ها را آن‌قدر به خطر انداخت كه خاري در چشم قدرت‌ها به حساب مي‌آمد.

وي افزود: ملت ايران با شعارهايي همچون اسلام گرايي، استقلال‌خواهي، عدالت‌طلبي و غيره به تهديد و مقابله با نظام سلطه‌گر جهاني پرداخت.

اصلاني تصريح كرد: انقلاب اسلامي با اثبات عملي اين مطلب كه اسلام فقط يك دين فردي و تنظيم كننده‌ي مناسبات اشخاص و خالق نيست، ثابت كرد كه اسلام داراي ماهيتي حكومتي و سياسي است و به جاي طاغوت، ولي فقيه واجد شرايط را حاكم كرد كه نه تنها دين و سياست را جدا نمي‌دانست بلكه معتقد به عينيت دين و سياست و اخلاق و حكومت بود.

وي افزود: با حضور ساختارها و نهادهاي جديد، الگوي تازه‌اي از حكومت و گفتمان نوين از ظلم‌ستيزي و عدالت‌خواهي اسلامي در معرض ديد جهانيان قرار گرفت.

به گزارش ايسنا، اين استاد دانشگاه تصريح كرد: تحولات حقوق اساسي ايران پس از انقلاب مرهون انقلاب و انقلاب اسلامي مرهون امام (ره) است بنابراين رابطه‌ي انقلاب با اسلام و مردم دوسويه است كه از يك سو انقلاب از طريق بازگشت به اسلام پيروز شد و از سوي ديگر انقلاب اسلامي باعث شد هم اسلام و هم مردم از حاشيه به متن سياست و حكومت وارد شوند كه تمام اينها مرهون رهبري امام راحل بوده است و به درستي ايشان را معمار جمهوري اسلامي معرفي مي‌كنند.

وي افزود: همه‌ي تحولات بعد از پيروزي انقلاب به دو عنصر كليدي اسلام و مردم بازگشت مي‌كند.

فيروز اصلاني ادامه داد: نظام جمهوري اسلامي با ويژگي فكري و ماهوي خود از ساير نظام‌ها متمايز است بنابراين حقوق اساسي خاص نظام ما از ساير نظام‌ها تمايز مي‌كند؛ چرا كه اركان اساسي كه نظام بر آن استوار است از اركان ساير نظام‌ها متفاوت است كه منشأ اين تحولات معمولا متعاقب يك تحول بنيادين در ابعاد سياسي فرهنگي جامعه است.

اين استاد دانشگاه در ادامه قانون اساسي نظام جمهوري اسلامي ايران و بحث بازنگري را اقدام مبتكرانه امام (ره) دانست و گفت: اگر اين اقدام بن‌بست‌گشاي امام (ره) نبود، ممكن بود بقا و استمرار قانون اساسي و نظام سياسي به چالش كشيده شود.

وي همچنين نهاد شوراي نگهبان را نهاد ضامن اسلاميت و جمهوريت نظام دانست و در رابطه با نهادهاي اصلي حقوقي جمهوري اسلامي ايران توضيحاتي را ارايه كرد.

فيروز اصلاني در پايان به بيان اهم دستاوردهاي انقلاب به صورت تيتروار پرداخت.

انتهاي پيام

دوشنبه|ا|12|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 244]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن