تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن چون خشمگين شود، خشمش او را از حق بيرون نبرد و چون خشنود شود، خشنوديش او را به ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820068697




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نامه «تهديد آميز» «اردوغان» به « نوري المالكي»


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: نامه «تهديد آميز» «اردوغان» به « نوري المالكي»
اردوغان همچنين در نامه به باراك اوباما هشدار داده است كه اگر اين كشور در مقابل نوري المالكي ايستادگي نكند اين كشور با خطر تجزيه شدن روبرو است، خطري كه علي الظاهر تركيه براي آن چندان هم بي ميل نيست.
«طيب رجب اردوغان» نخست وزير تركيه ، در روز هاي گذشته دو نامه جداگانه به نوري المالكي نخست وزير عراق و باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا نوشته است. وي در نامه به نخست وزير عراق به نوعي وي را تهديد كرده است

«طيب رجب اردوغان» در روز هاي گذشته دو نامه جداگانه به نوري المالكي نخست وزير عراق و باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا نوشته است .

به گزارش تابناك، «تودي زمان» گزارش داه است كه اردوغان در نامه اي كه براي نوري المالكي فرستاده است با لحني تهديد آميز به وي يادآوري كرده است كه وي بايد به تعهدات خود در زمينه برخورد برابر و يكسان با همه قوميت هاي موجود در عراق عمل كند .

بر اساس اين گزارش اردوغان مشخص نكرده است كه به صورت مشخص چه منظوري دارد و اگر خواسته وي از نوري المالكي محقق نشود اين كشور چه كاري را انجام خواهد داد ، اما منابع آگاه معتقدند بر اساس اعتراف محافظان شخصي طارق الهاشمي معاون رئيس جمهور عراق ، مبني بر آموزش عمليات تروريتسي در تركيه وهمچنين پيشنهاد پناهندگي تركيه به طارق هاشمي ، تركيه به دنبال تلاش براي سرنگون كردن دولت منتخب عراق و جايگزيني و حمايت از دولتي همراه و همراستا با اين كشور بر اساس فرايندي غير دمكراتيك است .

اردوغان همچنين در نامه به باراك اوباما هشدار داده است كه اگر اين كشور در مقابل نوري المالكي ايستادگي نكند اين كشور با خطر تجزيه شدن روبرو است ، خطري كه علي الظاهر تركيه براي آن چندان هم بي ميل نيست .

تركيه در ماه هاي اخير به دفعات بر وجود نزاع شيعه و سني و تقويت اين افتراق تاكيد كرده است و دولت منتخب شيعي را متهم كرده است كه به دنبال توسعه قدرت خود در عراق است ، قدرتي كه بر اساس روندي كاملا دمكراتيك در اختيار دولت شيعي عراق قرار گرفته است . و قوميت ها ي مختلف بر اساس شركت در انتخابات مناصب مختلف را در عراق به دست آورده اند . اكنون متحدان عربي تركيه در خاورميانه همچون قطر ، بحرين و عربستان نه تنها انتخابات برگزار نمي كنند ، بلكه به سركوب اقليت ها نيز مي پردازند ، اما اردوغان هيچ واكنشي به آنان نشان مي دهد ، اما در مقابل دولت شيعي عراق از خطر تجزيه سخن مي گويد.

تركيه كه در حال حاضر يكي از مسير ها مبادلات خود به كشور هاي خاورميانه را از دست داده است ، اكنون در حال انجام اقداماتي است كه مسير عراق را همچنان در اختيار داشته باشد ، اما عراقي كه حتما در مسير تعصبات مذهبي و سياسي سران تركيه قرار داشته باشد و بهترين شيوه در اين زمينه را هم ايجاد نزاع سني و شيعه براي دخالت هاي بعدي به متحدان خود در عراق برگزيده است . بازي خطرناكي كه در نهايت دود آن به چشم ترك ها هم خواهد رفت .

سه|ا|شنبه|ا|13|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن