تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812680822




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خدمات صرافي‌ها مشمول ماليات بر ارزش افزوده مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: خدمات صرافي‌ها مشمول ماليات بر ارزش افزوده مي‌شود
معاون ماليات بر ارزش افزوده سازمان امور مالياتي گفت: خدمات صرافي‌ها مشمول ماليات بر ارزش افزوده مي‌شود. محمدقاسم پناهي با اعلام اين خبر در خصوص چگونگي وضع ماليات بر ارزش افزوده براي صرافي‌ها با توجه به نوسانات كنوني ارز افزود: سازمان امور مالياتي 4 درصد ماليات بر ارزش افزوده را براساس نرخ ارز دريافت نمي‌كند، بلكه از خدمات آنها ماليات دريافت مي‌شود. پناهي تصريح كرد: به عنوان مثال اگر يك صرافي، واحد ارزي را 100 تومان خريداري و 101 تومان به فروش برساند، از يك تومان مابه التفاوت، ماليات بر ارزش افزوده دريافت مي‌شود و از كل ارزش ارز، ماليات اخد نمي‌شود.
فرصت مشمولان براي ارائه اظهارنامه تا 15 دي ماه
وي با اشاره به اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده از اول مهرماه 1387 تاكنون اظهار داشت: در مرحله پنجم كه از مهرماه سال جاري آغاز شده است، از تمام اشخاص حقوقي با درآمد 100 ميليون تومان و بيشتر در سال، ماليات بر ارزش افزوده اخذ خواهد شد. وي ادامه داد: انتظار داريم اظهارنامه مشمولان اين دوره كه دوره 13 از نظر سازمان امور مالياتي محسوب مي‌شود تا 15 دي ماه ارائه شود. پناهي با بيان آن‌كه 230 هزار نفر در راستاي ماليات بر ارزش افزوده تا 30 آذرماه 1390 ثبت‌نام كرده و مشمول اجراي اين قانون هستند، اظهار داشت: از ابتداي اجراي قانون و دوره دوم تابستان 1390 حدود 924 هزار و 840 اظهارنامه مالياتي دريافت شده است. معاون ماليات بر ارزش افزوده سازمان امور مالياتي با اشاره به برگزاري دوره‌هاي رايگان آموزش ماليات بر ارزش افزوده و همكاري با دانشكده امور اقتصادي براي برگزاري اين دوره‌ها گفت: تاكنون 228 هزار و 446 نفر آموزش ماليات بر ارزش افزوده را گذرانده‌اند كه از اين ميزان 12 هزار نفر جزو آحاد جامعه بوده‌اند، وي افزود: از ابتداي اجراي اين قانون 230 هزار مؤدي ثبت‌نام كرده‌اند كه تاكنون به 105 هزار مؤدي مراجعه شده است.
18 هزار و 500 ميليارد تومان درآمدهاي ماليات بر ارزش افزوده
وي با بيان آن ‌كه تا پايان سال 1389 حدود 13 هزار و 500 ميليارد تومان ماليات و عوارض وصول شده كه 8 هزار و 100 ميليارد تومان به حساب درآمدهاي عمومي واريز و مابقي نيز به شهرداري‌ها و وزارت كشور پرداخت شده است، ميزان وصولي ماليات تا 30 آبان ماه سال جاري را 3 هزار و 100 ميليارد تومان اعلام كرد. به گفته پناهي، در مجموع درآمدهاي ناشي از ماليات بر ارزش افزوده تا 30 آبان ماه سال جاري 18 هزار و 500 ميليارد تومان بوده كه 11 هزار ميليارد تومان به حساب درآمدهاي عمومي و 7 هزار و 500 ميليارد تومان به حساب شهرداري‌ها و وزارت كشور واريز شده است. به گفته پناهي در دوره قبلي 165 هزار اظهارنامه با 2 هزار و 30 ميليارد تومان ماليات ابرازي دريافت شده كه اين رقم نسبت به دوره تابستان به بهار سال جاري 50درصد رشد داشته، اما از نظر اظهارنامه مالياتي دو درصد افزايش داشته است. معاون سازمان امور مالياتي با بيان آن‌كه در دوره كنوني انتظار داريم 172 هزار اظهار نامه دريافت شود، گفت: تاكنون 45 هزار اظهار نامه دريافت شده است. به گفته وي 99 درصد از اظهارنامه‌ها به صورت الكترونيكي و تنها يك درصد دستي دريافت مي‌شود.
در انتظار ارائه اظهارنامه پارچه فروشان
وي با بيان آن‌كه پارچه‌فروشان خود را طاقه فروش مي‌دانند، گفت: تمام پارچه‌فروشان و طاقه فروشان از ابتداي سال جاري مشمول قانون هستند، اما براي تسهيل در امور اين صنف سازمان امور مالياتي تاريخ ثبت‌نام اين گروه را از 31 مرداد و سپس 31 شهريور تمديد كرده، اما آخرين مهلت براي بنكداران 30 مهر ماه بوده است. وي تأكيد كرد كه سازمان امور مالياتي مجري قانون است و آن را اعمال مي‌كند، اما منتظر ارائه اظهارنامه اين گروه خواهد بود. به گفته پناهي تاكنون 350 پارچه فروش براي اجراي ماليات بر ارزش افزوده ثبت‌نام كرده‌اند، اما بعد از اتمام ارائه اظهارنامه وضعيت مشاركت اين گروه مشخص مي‌شود.
پرداخت ماليات بر ارزش افزوده سكه توسط بانك مركزي
وي گفت: بانك مركزي در خرداد ماه سال جاري 3 ميليارد تومان و در تابستان نيز 13 ميليارد تومان ماليات بر ارزش افزوده فروش سكه را پرداخت كرده است و براي دوره بعد نيز منتظر دريافت اظهارنامه تا 15 دي ماه هستيم.
ايجاد صندوق الكترونيكي براي كسبه
پناهي در پاسخ به پرسشي مبني بر نصب صندوق‌هاي الكترونيكي اصناف و خرده‌فروشان به كجا رسيد، گفت: قانون تنها خرده‌فروشان را موظف به راه‌اندازي صندوق‌هاي مكانيزه نكرده بلكه عنوان «كسبه» در قانون آمده است.وي افزود: براساس قانون بايد گروه‌هاي مختلف دسته‌بندي شوند كه اين دسته‌بندي با هماهنگي وزارت بازرگاني انجام شده و مقرر شد دولت به راه‌اندازي اين صندوق‌ها در بخش عمده‌فروشي و خرده‌فروشي كمك كند.
ورود 2 سازمان ديگر براي استانداردسازي فاكتور‌هاي طلافروشان
وي درخصوص ماليات سكه و ارائه فاكتورهاي جديد به طلافروشان گفت: فعلاً فاكتورهاي قبلي ملاك عمل قرار خواهد گرفت در صورتي كه نرخ ۴ درصدي ماليات منظور شود اين فاكتورها مورد قبول خواهد بود.معاون ماليات بر ارزش افزوده تصريح كرد: با توجه به اين‌كه سازمان استاندارد و سازمان حمايت از مصرف‌كننده هم قصد استانداردسازي فاكتورهاي طلافروشان را دارند با اين نهادها در حال مذاكره براي طراحي يك فاكتور هستيم.وي گفت: در صورتي كه سكه پيش‌فروش شود تا زماني كه معامله قطعي نشده ماليات دريافت نمي‌شود و زماني كه سكه به فرد واگذار شد ۴ درصد ماليات اخذ خواهد شد.به گفته وي نرخ ماليات بر ارزش افزوده سكه پيش‌فروش شده همان ميزاني است كه در زمان معامله وجود داشته است.پناهي با اشاره به درآمد 13 ميليارد توماني ماليات بر ارزش افزوده سكه گفت: در دوره اول ۳ ميليارد تومان در يك ماه ماليات دريافت شد در دوره جديد منتظر ارائه اظهارنامه آنها هستيم.وي درخصوص ماليات بر ارزش افزوده گفت: اين صنف مشمول اين قانون مي‌شود اما ماليات از خدماتي كه صرافان ارائه مي‌دهند اخذ مي‌شود.

يکشنبه|ا|11|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 152]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن