تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان ، در عالِمِ بى‏بهره از ادب بيشتر طمع مى‏كند تا عالِمِ برخوردار از ادب . پس ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812686496




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جام حذفي فوتبال ايران بازي فينال در يك زمين بي‌طرف


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: جام حذفي فوتبال ايران بازي فينال در يك زمين بي‌طرف
جام جم آنلاين: «بازي فينال در يك زمين بي‌طرف!» اين جمله‌اي بود كه رييس سازمان ليگ بلافاصله پس از پايان بازي استقلال و شهرداري ياسوج مطرح كرد تا به نوعي اخبار مربوط به بيست و پنجمين فينال جام حذفي را تحت‌الشعاع قرار دهد.


اين‌كه فينال تورنمنت مهمي چون جام حذفي فوتبال يك كشور به صورت رفت و برگشت برگزار شود يا تك بازي باشد و در زمين بي طرف، موضوعي نيست كه در پايان بازي‌هاي نيمه نهايي بتوان درمورد آن تصميم‌گيري كرد.

اصولا در همه جاي دنيا مسوولان تصميم گيرنده در نهادي چون فدراسيون فوتبال اگر قرار است تصميمي را اجرايي كنند، ابتدا آن را به شور مي‌گذارند تا پس از موافقت اكثريت، آن را حداقل يك فصل زودتر به تمامي تيم‌هاي ذيربط ابلاغ كنند.

اما اينجا داستان كاملا متفاوت است. بدون آن‌كه نظر تيم‌ها مورد توجه قرار بگيرد، گفته مي‌شود امسال قرار است فينال جام حذفي تك بازي باشد، بعد عنوان مي‌شود زمان اين تك بازي روز 14 بهمن است سپس مي‌گويند اگر دو تيم فيناليست همشهري نبودند ورزشگاه ميزبان با قرعه‌كشي مشخص مي‌شود و درآخر هم در حالي كه فقط يك بازي تا معرفي قهرمان مانده است، همه چيز را تكذيب مي‌كنند و تصميمي جديد از آستين بيرون مي‌آورند؛ برگزاري فينال در زمين بي‌طرف و در زماني غير از آنچه كه قبلا عنوان شده است!

عزيزالله محمدي رييس سازمان ليگ در خصوص اعمال تغييرات ناگهاني در زمان و مكان برگزاري فينال جام حذفي اينگونه توضيح مي‌دهد: «همانطور كه قبلا اعلام شده بود بازي فينال برخلاف سال‌هاي گذشته به صورت تك بازي برگزار مي‌شود. اگر استقلال فيناليست نمي‌شد ديدار فينال جام حذفي را در ورزشگاه آزادي برگزار مي‌كرديم اما با توجه به اين‌كه يكي از دو تيم فيناليست تهراني است تصميم براين شد كه اين بازي در يك شهر بي‌طرف برگزار شود.»

آنطور كه محمدي مي‌گويد به احتمال فراوان فينال جام حذفي در يكي از دو شهر اصفهان يا شيراز برگزار خواهد شد كه البته شانس شيراز براي ميزباني بيشتر است.

رييس سازمان ليگ برتر با اعلام اين‌كه تا اواسط هفته جاري تاريخ و محل دقيق بازي فينال جام حذفي مشخص و اعلام مي‌شود، مي‌افزايد: «تاريخ فينال جام حذفي نيز 14 بهمن نيست و در يك فاصله زماني يك ماهه بين اواخر دي‌ماه تا اواخر بهمن‌ماه تعيين و اعلام خواهد شد!»

وقتي با چنين برنامه‌ريزي‌هايي روبرو مي‌شويم طبيعي است كه نبايد از تصميم مسوولان كنفدراسيون فوتبال آسيا نسبت به كاهش 50 درصدي سهميه‌هاي فوتبال ايران در ليگ قهرمانان آسيا متعجب باشيم.

درهرحال قبل از آنكه سازمان ليگ تصميم نهايي اش را پيرامون برگزاري فينال جام حذفي در زمين بي طرف بگيرد، آنچه به نظر مشهود مي‌آيد مخالفت هر دو باشگاه استقلال و شاهين بوشهر با چنين تصميمي است.

منصور پورحيدري سرپرست باشگاه استقلال در اين باره به «جام‌جم» مي‌گويد: «طبيعي است كه ما مي‌خواهيم بازي فينال به صورت رفت و برگشت برگزار شود، اما ظاهرا امكانات موجود در فوتبال ما به اندازه‌اي نيست كه بتواند از پس برگزاري يك فينال رفت و برگشت جام حذفي بربيايد. اين‌كه ورزشگاه تيمي چون شاهين بوشهر حتي گنجايش هواداران تيم خودي را هم ندارد شايد دليلي باشد براي سازمان ليگ كه استقلال را هم از ميزباني محروم كند. البته ما تابع تصميم مسوولان فدراسيون هستيم اما به هر حال اگر قرار است زميني بي طرف ميزبان اين بازي باشد، بايد ظرفيت‌ برگزاري فينال جام حذفي را هم داشته باشد.»

البته حداقل در اصفهان و شيراز چنين ظرفيتي در هيچ يك از دو ورزشگاه فولادشهر و حافظيه ديده نمي‌شود. پورحيدري تصريح مي‌كند: اگر قرار باشد بازي فينال در زميني بي طرف برگزار شود در وهله اول اين هواداران 2 باشگاه هستند كه از تماشاي يك فينال مهيج محروم خواهند شد.

فيروز كريمي، سرمربي شاهين بوشهر هم با بيان اين‌كه موافق برگزاري فينال در زمين بي طرف نيست، مي‌گويد: «شاهين بوشهر پس از سال‌ها براي اولين بار طعم حضور در يك فينال را خواهد چشيد، اما نكته عجيب اينجاست كه مسوولان فدراسيون فوتبال مي‌خواهند هواداران اين تيم را از تماشاي همين يك فينال محروم كنند. ما يك تيم ليگ برتري هستيم و مي‌خواهيم در بوشهر از استقلال ميزباني كنيم. ميزباني‌ شاهين از تيم‌هاي مطرحي چون استقلال و پرسپوليس هم نشان از توانمندي اين تيم در برگزاري بازيهاي بزرگ دارد.»

كريمي با بيان اين‌كه شايد دليل ديگر سازمان ليگ در اتخاذ چنين تصميمي محدوديت زماني باشد، اضافه مي‌كند: «اگر زمان نداريم مي‌توانيم در فاصله چهار روز اين دو بازي را برگزار كنيم، اما برگزاري بازي فينال در زمين بي‌طرف بي‌هيچ عنوان نمي‌تواند منطقي باشد.»

ديروز نمايندگان دو باشگاه استقلال و شاهين در سازمان ليگ حضور پيدا كردند تا با طرح مواضع خود مانع از اجرايي شدن تصميم اخير سازمان ليگ شوند.

رضا پورعالي - گروه ورزش

يکشنبه|ا|11|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 301]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن