تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشنود گر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820353306




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خبر


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: خبر
گل پونه هاي ايرج بسطامي تصويري منتشر شد

آلبوم تصويري «گل پونه ها» با صداي ايرج بسطامي و با آهنگسازي حسين پرنيا از سوي انتشارات «آواز بيستون» منتشر شد.
سبزعلي عزيزي درباره اين آلبوم تصويري به ايسنا، توضيح داد: اين دي وي دي شامل كنسرت ايرج بسطامي در سال 78 مي شود كه در استان البرز اجرا شده بود و امسال همزمان با سالروز زلزله بم، روانه ي بازار موسيقي شد. او ادامه داد: اين كنسرت در دو دستگاه همايون و شور اجرا شده بود، كه امسال تنها قسمت اول كنسرت در دستگاه همايون تحت عنوان «گل پونه ها(1)» منتشر شده است و دي وي دي دوم كه در دستگاه شور تهيه شده، پنج ماه ديگر منتشر خواهد شد.
عزيزي اين دي وي دي تصويري را شامل هشت قطعه دانست و افزود: اين اثر شامل هشت قطعه مي شود و داراي چند تصنيف، آواز و همچنين تصنيف معروف «گل پونه ها» است.
مدير انتشارات آواز بيستون، از حسين پرنيا به عنوان آهنگساز اثر ياد كرد و افزود: اشعار متعلق به حافظ و رهي معيري است. او يادآور شد: حق و حقوق مادي اين اثر متعلق به حسين پرنيا است كه بنده آن را خريداري و در انتشارات «آواز بيستون» منتشر كرده ام.

تمام هنرجويانم را به آشپزخانه مي برم

دكتر «علي رفيعي» قصد دارد تابستان سال آتي نمايش «آشپزخانه» نوشته «آرنولد وسكرن» را در تالار وحدت روي صحنه ببرد. به گزارش ايسنا، اين كارگردان كه اين روزها با برگزاري كارگاه هاي بازيگري خود در سالن تمرين تالار وحدت حضور دارد ، در گفت وگويي در خصوص كم و كيف اين كارگاه ها توضيح داد: « از ابتدا قرار بود اين كارگاه ها در يك دوره دو ساله برگزار شود و با اجراي چندين نمايش به پايان رسد كه مهم ترين اين اجراها ، نمايش «آشپزخانه» است كه تمامي هنرجويان اين كارگاه را در بر مي گيرد.» وي افزود: «در نمايش «آشپزخانه» كه ترجمه ، اقتباس و ايرانيزه شدن آن انجام شده ، يك رستوران بزرگ كه روزانه با 38 كارمند، 1000 پرس غذا سرو مي كند به تصوير كشيده مي شود كه در واقع يك سلول از يك جامعه است ; اين در حالي است كه تا كنون به دليل سخت بودن ترجمه و اجراي اين نمايشنامه كسي به سراغش نرفته است.» وي اجراي نمايش« يك روز خاطره انگيز براي دانشمند بزرگ وو» را از ديگر برنامه هاي اين كارگاه برشمرد و اذعان داشت: «اين نمايش در اسفند سال 76 در تالار وحدت اجرا و با استقبال روبرو شد، اما چون در آخرين ماه سال به صحنه رفته بود نتوانست آن طور كه بايد و شايد ديده شود ; به همين دليل تصميم دارم اين نمايش را دوباره توسط هنرجويان اين كارگاه بازيگري اجرا كنم كه البته همه آنها در قالب يك بسته نمايشي است كه از تابستان سال 91 با اجراي نمايش «آشپزخانه» آغاز مي شود.»

استعفاي نيك بين از شوراي مركزي اتحاديه تهيه كنندگان سينما

محمدنيك بين از شوراي مركزي اتحاديه تهيه كنندگان سينماي ايران استعفا داد. اين تهيه كننده سينما در گفت وگويي با ايسنا، در پاسخ به پرسشي درباره شايعات مطرح پيرامون استعفايش از شوراي مركزي اتحاديه تهيه كنندگان، اين مطلب را تائيد كرد و گفت: من مدتي قبل استعفاي خود را به شوراي مركزي اتحاديه تهيه كنندگان سينماي ايران ارائه داده بودم و آن ها بايد چنين موضوعي را منعكس مي كردند. وي درباره دليل استعفايش توضيح داد: برخي از مسائل پيش آمده با تصورات اوليه ما متفاوت بود. در نتيجه احساس كردم كه شايد بهتر باشد ديگر در شوراي مركزي حضور نداشته باشم; چرا كه خود را چندان مفيد نمي ديدم. قاعدتا شما وقتي زمان زيادي براي كاري صرف مي كنيد بايد احساس مفيد بودن داشته باشيد. نيك بين در پاسخ به اين پرسش كه «با توجه به چند استعفايي كه انجام شده است، آيا شوراي مركزي اتحاديه تهيه كنندگان هنوز رسميت دارد؟» ، تصريح كرد: حضور ذهن دقيقي در اين مورد ندارم و بايد براي پاسخ به اين پرسش به اساسنامه رجوع شود. به گزارش ايسنا، پيش از اين نيز علي معلم، علي اكبر ثقفي، محمدعلي نجفي، محمد پيرهادي از شوراي مركزي اتحاديه تهيه كنندگان سينماي ايران استعفا داده بودند.

عشق و عاليجناب پاكدل در تالار وحدت جان مي گيرد

عليرضا زرين دست، سيامك احصايي و ايوب آقاخاني به جمع گروه نمايش "عشق و عاليجناب" حسين پاكدل پيوستند كه قرار است در سال جاري در تالار وحدت اجرا شود. به گزارش مهر، نمايش "عشق و عاليجناب" نوشته و كارگرداني حسين پاكدل جديدترين اثر نمايشي اين هنرمند و مدير موفق تئاتر است كه اين روزها خود را براي اجرا در تالار وحدت آماده مي كند. در اين نمايش كه اثري اجتماعي است و به تاريخ معاصر ايران مي پردازد هنرمندان شناخته شده سينما و تئاتر حضور دارند. عليرضا زرين دست، فيلمبردار برجسته و با سابقه سينماي ايران كه فيلمبرداري آثاري چون "بي پولي" حميد نعمت الله، "كلوزآپ" عباس كيارستمي، "آباداني ها" كيانوش عياري، "فرزند خاك" باشه آهنگر، "حكم" مسعود كيميايي و "آتش بس" تهمينه ميلاني را عهده دار بوده، در مقام طراح نور با حسين پاكدل همكاري مي كند. سيامك احصايي نيز كه از كارگردانان و طراحان صحنه با سابقه تئاتر ايران است در مقام مشاور كارگردان در نمايش "عشق و عاليجناب" حضور دارد. همچنين ايوب آقاخاني نمايشنامه نويس، كارگردان و بازيگر تئاتر نيز به تازگي به گروه بازيگري جديدترين اثر نمايشي حسين پاكدل پيوسته است.در اين نمايش بازيگران شناخته شده اي همچون سيامك صفري، سهيلا رضوي، بابك حميديان، ستاره اسكندري، رحيم نوروزي، محسن حسيني، معصومه قاسمي پور، مرتضي آقاحسيني و طوفان مهرداديان حضور دارند.

هري پاتر بالاتر از ترانسفورمرها و دزدان دريايي كارائيب

سينماي جهان در سال 2011 با يكه تازي و صدرنشيني فيلم «هري پاتر و هديه هاي مرگ» در جدول پرفروش ترين ها پايان يافت. به گزارش ايسنا، در سال ميلادي كه پشت سر گذاشتيم، سينماي جهان شاهد اكران فيلم هاي موفق و تحسين شده اي بود و نكته جالب در اين ميان، يكه تازي فيلم هاي بود كه دنباله آثار سرشناس سال هاي گذشته بودند. قسمت دوم فيلم «هري پاتر و هديه هاي مرگ» با فروش جهاني 953 ميليون دلار خارج از آمريكاي شمالي توانست در رتبه اول پرفروش ترين هاي دنيا قرار بگيرد. آخرين قسمت از سري فيلم هاي «هري پاتر» كه جايزه بهترين فيلم كودك را از آكادمي فيلم انگليس دريافت كرد، با پيشي گرفتن از «ارباب حلقه ها; بازگشت پادشاه» عنوان سومين فيلم پرفروش تاريخ سينما را به خود اختصاص داد. قسمت اول «هري پاتر و هديه هاي مرگ» كمتر از يك ماه پس از اكران 611 ميليون دلار در خارج از آمريكا فروش جهاني داشت و پرفروش ترين فيلم كمپاني برادران وارنر در سال 2010 نام گرفت. چهارمين قسمت از سري فيلم هاي «دزدان دريايي كارائيب» با عنوان فرعي «برروي امواج بيگانه» با فروش 802 ميليون دلار در رتبه دوم فهرست سال 2011 قرار دارد. اين فيلم با نقش آفريني «پنه لوپه كروز» و «جاني دپ» محصول كمپاني والت ديزني است كه توسط «راب مارشال» كارگرداني شده و ششمين فيلم پرفروش تاريخ سينما نام گرفت.

آنجلينا جولي نويسنده داستان زندگي مادرش شد

«آنجلينا جولي»، بازيگر و كارگردان سينماي هاليوود در حال نگارش داستاني بر اساس زندگي مادرش است. به گزارش مهر، جولي اين داستان را با الهام از زندگي مادرش ، مي نويسد كه در سال 2007 دركذشت. بر اساس اين گزارش ، جولي همچنين تاكيد كرده كه تا زمان تكميل داستان، قصدي براي ارائه آن به عموم ندارد. وي كه به تازگي فيلم "در سرزمين خون وعسل" را در نوبت اكران دارد و در ميان نامزدهاي بهترين فيلم خارجي زبان در جايزه گلدن كلوب نيز انتخاب شده، پس از بايگري و كارگرداني و فعاليت به عنوان سفير حسن نيت سازمان ملل، نويسندگي را تجربه خواهد كرد. جولي درباره نگارش اين داستان گفته است كه اين داستان را درباره زندگي مادرم پس از درگذشت وي نوشته ام. اين متون، چيزهايي اند كه نمي توانم به ديگران ارائه كنم ولي زندگي با شخصيت ها و آدم ها در اين دنياي خصوصي براي من دلپذير بوده است. مارچلين برتراند، مادر جولي نيز مانند پدر اين بازيگر 36 ساله، بازيگر بود و علاوه برآن به عنوان تهيه كننده نيز در سينماي هالييود فعاليت مي كرد و تلاش هاي زيادي براي بالا بردن آگاهي هاي عمومي درباره سرطان و بيماري هاي زنان داشت و سرانجام در سال 56 سال به دليل سرطان درگذشت.

يکشنبه|ا|11|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 313]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن