تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس چيزى از حقّ برادر مسلمان خود را نگه دارد [و به او ندهد]، خداوند، بركت روزى ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803589310




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گفت و گويطرح جامع فضاي سبز تهران تدوين مي‏شود


واضح آرشیو وب فارسی:موج: گفت و گويطرح جامع فضاي سبز تهران تدوين مي‏شود
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد اجتماعي .


توسعه پايدار در چهار جنبه پايداري در منابع طبيعي، پايداري اقتصادي، پايداري سياسي و پايداري اجتماعي مطرح است. امروزه بسياري از فعالان زيست محيطي دستيابي به توسعه پايدار زيست محيطي را سرلوحه اهداف خود قرار داده‏اند. كشورهاي توسعه يافته توانسته‏اند با ارتقاي شاخص‏هاي زيست محيطي خود، گام‏هاي موثري در روند توسعه پايدار بردارند. با توجه به نقش و اهميت مباحث توسعه پايدار در بهبود، رشد و گسترش فضاهاي شهري گفتگويي با معصومه ابتكار رييس كميته محيط زيست شوراي اسلامي شهر تهران و رييس سابق سازمان حفاظت محيط زيست صورت گرفت. آنچه از نظرتان مي‏گذرد، حاصل اين گفتگو است.

اولويت‏هاي زيست محيطي شوراي شهر تهران اعلام شد
معصومه ابتكار با اشاره به اهم اقداماتي كه بايد نمايندگان دور چهارم شوراي شهر تهران به آن توجه ويژه داشته باشند، گفت: بحث مديريت جامع پسماند شهر تهران كه در حال حاضر در دست اقدام است، بايد مورد توجه جدي قرار گيرد و انواع نخاله‏ها، زباله‏هاي بيمارستاني، زباله‏هاي منازل، زباله‏هاي ويژه به طور كامل مديريت شود و از وضعيت نابسامان كنوني خارج شود.
وي با اشاره به توزيع و توسعه فضاي سبز تهران تصريح كرد: متاسفانه توزيع فضاي سبز تهران بسيار نامناسب انجام شده است. برخي مناطق سرانه بسيار خوبي دارد و در برخي مناطق سرانه كم است. نيمي از منطقه 10 داراي سرانه مناسب و نيمي فاقد فضاي سبز است. در آينده در رابطه با مباحث كيفيت فضاي سبز، نگهداري، حفاظت و توسعه فضاي سبز برنامه‏هاي گسترده‏اي خواهيم داشت.
رييس كميته محيط زيست شوراي اسلامي شهر تهران از تدوين برنامه جامع فضاي سبز تهران خبر داد و گفت: اين برنامه سال آينده نهايي مي‏شود. اميدواريم بتوانيم با همكاري دستگاه‏هاي مختلف و علاقه‏مندان محيط زيست، اهداف برنامه را پيگيري كنيم. در اين برنامه به گسترش گونه‏هاي بومي، گونه‏هايي كه نياز به آب كمتر دارند و با شرايط آب و هوايي تهران سازگاري بيشتر دارند، توجه خواهد شد. بحث مشاركت مردم در توسعه و حفظ فضاي سبز شهر تهران از مباحث ديگر است كه مد نظر قرار خواهد گرفت.

ارزيابي دور سوم فعاليت‏هاي شوراي شهر
ابتكار سومين سال با مثبت ارزيابي كردن سومين دوره فعاليت‏هاي شوراي اسلامي شهر تهران گفت: كميته محيط زيست با تاخير فعاليت‏هاي خود را آغاز كرده است. خوشبختانه در اعتبارات سالانه شهرداري تهران توجه روز افزوني به موضوع محيط زيست شده است. شورا نيز با حساسيت مسائل را پيگيري كرده و اعتبارات لازم را براي بخش‏هاي مختلف پيش بيني كرده است.
وي با اشاره به كمبودها در بحث مديريت پسماند اظهار داشت: بحث مديريت پسماند، كمپوست، فرآوري زباله و نخاله در مراكز مربوطه، موضوعاتي است كه مورد توجه شهرداري بود. گسترش و ارتقاي كيفيت حمل و نقل عمومي به ويژه اتوبوسراني و مترو از ديگر مباحث مطرح شده در كميته محيط زيست شوراي شهر است.
ابتكار افزود: اگر چه اقدامات مناسبي در بحث ارتقاي كيفيت حمل و نقل عمومي انجام شده است، اما هنوز با شاخص‏ها و استانداردهاي مد نظر فاصله زياد داريم.
وي با تاكيد بر توجه ويژه شوراي شهر تهران به آلودگي هواي تهران گفت: كميته محيط زيست سعي كرد مديريت يكپارچه را در بحث محيط زيست در بخش‏هاي دولتي، غير دولتي و شهرداري به وجود آورد.
رييس كميته محيط زيست، فاضلاب تهران را مبحث مهم ديگر مورد نظر مسئولين شهرداري دانست و ااذعان داشت: بخشي از مسئوليت مديريت فاضلاب به دولت باز مي‏گردد و دولت بايد در اين زمينه تامين اعتبارات لازم را داشته باشد. متاسفانه دولت با بي توجهي و تاخير در اين برنامه باعث شده است اين طرح به كندي پيش رفته و اهداف آن محقق نشود. اگر چه از حمايت‏هاي مالي دولت برخوردار نبوديم، اما نمايندگان دولتي در جلسات حضور فعال داشته و يك هماهنگي خوب اتفاق افتاده است. به نظر مي‏رسد مشكل اساسي در سطوح بالاتر و سياستگذاران ارشد است كه به موضوعات محيط زيست توجه ندارند و مسائلي را كه جنبه سياسي ندارد و به طور مستقيم با سلامت جامعه در ارتباط است، سياسي جلوه مي‏دهند.
ابتكار به برپايي 60 جلسه در كميته محيط زيست شوراي اسلامي شهر تهران اشاره كرد و گفت: كارگروه‏هاي متعددي در اين كميته فعال هستند. 120 جلسه كارشناسي در اين كارگروه‏ها به طور تخصصي و ويژه برگزار شده است و بيشتر طرح‏ها و مصوبات شورا حاصل فعاليت اين كارگروه‏ها است.
وي بازديد از پروژه‏هاي سطح شهر را به منظور نظارت بر اقدامات انجام شده دانست و خاطر نشان كرد: در اين هفته از فضاهاي سبز شهر تهران بازديد خواهد شد.

وضعيت تخصيص بودجه
رييس كميته محيط زيست شوراي اسلامي شهر تهران وضعيت تخصيص بودجه در برخي زمينه‏ها را كافي ندانست و ابراز داشت: اعتبارات سازمان بازيافت تمام شده و برخي طرح‏هاي آن نيمه كاره مانده است. اميدواريم در متمم بودجه سال جاري، اعتبار كافي براي اين مباحث در نظر گرفته شود.

همكاري دولت
ابتكار همكاري دولت را كمتر از حد انتظار دانست و گفت: در بحث تامين اعتبار و سياست‏هاي كلان، همكاري دولت مناسب نبود، اما همكاري مديران و حضور در جلسات بسيار خوب و همفكري و همكاري مناسبي انجام شده است. در برخي زمينه‏ها از شوراي اسلامي شهر تهران درخواست همكاري شده بود كه به خوبي ارتباط برقرار شد.

كانديداي رياست جمهوري و عملكرد زيست محيطي
رييس شوراي اسلامي شهر تهران طرز فكر و عملكرد كانديداهاي رياست جمهوري دور بعد را بسيار مهم دانست و گفت: در شرايط فعلي، موضوع محيط زيست يكي از محورهاي مهم توسعه كشور است. اين انتظار از كانديداي رياست جمهوري در ارتباط با مسائل زيست محيطي وجود دارد كه به طور صريح مواضع خود در اين زمينه را اعلام كند.
وي عملكرد روساي جمهوري گذشته در زمينه محيط زيست را بسيار شفاف توصيف كرد و افزود: اين عملكردها ملاك خوب براي مردم است. به نظر مي‏رسد با توجه به اهميت موضوع محيط زيست براي سلامت مردم، نسل آينده و اقتصاد كشور موضوع محيط زيست در بحث انتخابات رياست جمهوري بايد رصد شود. تشكل‏هاي غير دولتي، رسانه‏ها و مردم بايد موضوع محيط زيست را بيشتر مد نظر قرار دهند تا توجه بيشتري در سطوح عالي كشور به اين مسئله به وجود آيد.

دوشنبه|ا|19|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن