تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820472325




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حقوقدان بين المللي: جهان ناگزير به پذيرش جايگاه مقتدرانه ايران است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: حقوقدان بين المللي: جهان ناگزير به پذيرش جايگاه مقتدرانه ايران است
پاريس - يك حقوقدان و وكيل ايراني در دعاوي بين المللي و مقيم فرانسه در كتابي كه بتازگي منتشر شده ضمن بر شمردن نقاط قوت جمهوري اسلامي ايران به لحاظ اجتماعي،تاريخي، سياسي و مذهبي استدلال مي كند:جامعه بين المللي ناگزير است جايگاه مقتدرانه ايران را با احترام به رسميت بشناسد.


"اردوان امير اصلاني" كارشناس حقوق بين الملل در كتاب "ايران، بازگشت به پارس"، كه به زبان فرانسه منتشر شده، با شرح گوشه هايي از تاريخ چند هزار ساله قدرت و تمدن ايراني و اشاره به فرهنگي عميق و ريشه دار ايرانيان براي جامعه بين الملل، كوشيده تصويري از واقعيت ايران را ارائه كند.
امير اصلاني كه وكالت رسمي دعاوي چند كشور را بر عهده دارد ، در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در پاريس انگيزه خود از تاليف اين كتاب را معرفي ايران به عنوان يك كشور مهم و بزرگ منطقه عنوان كرد و گفت : متاسفانه در غرب، تصويري غير واقعي از ايران و ملت بزرگش ارائه مي شود و تلاشي جريان دارد تا موفقيت ها و ارزش هاي ستودني ايران، كمتر انعكاس يابد.
امير اصلاني گفت: آنچه بيشتر آزاردهنده است اينكه علاوه بر خارجيان، عده اي ايراني نيز با آنان همراه شده و عليه كشورمان در نشريات بويژه شبكه هاي تلويزيوني لس آنجلسي تبليغ مي كنند و مطلب مي گويند و مي نويسند.
وي در باره عنوان كتاب "ايران، بازگشت به پارس" گفت: "از نظر غربي ها، پارس دوران عظمت ايران و قدرت منطقه اي و جهاني ايران بوده است و البته نمي خواهم بگويم كه بايد به گذشته بازگرديم و منظور بازگشت يك كشور عظيم است كه در صحنه منطقه اي و بين المللي نقش اساسي بازي مي كند."
وي افزود:" در اين كتاب تلاش شده چهره واقعي ايران امروز معرفي شود زيرا بر خلاف آنچه كه برخي ادعا مي كنند، جمهوري اسلامي، ايران باستان و تاريخش را فراموش نكرده و مي بينيم كه در هشت سال جنگ با عراق چگونه از مرزهاي خود دفاع كرد".
"اين در حالي بود كه تمام دنيا ايران را تحريم كرده بودند و در مقابل به عراق كمك مي كردند. فرانسه، نيروي هوايي خود را در اختيار عراق قرار داده بود، آمريكا كمك مالي مي كرد و اطلاعات ماهواره اي مي فرستاد و شوروي سلاح در اختيار عراقيها قرار مي داد. اما ملت ايران با دست خالي و بهتر از هميشه از كشور خود دفاع و پاسداري كردند."
امير اصلاني گفت: " اما متاسفانه هيچكس از افتخارات ملت ايران نمي گويد و نمي نويسد و هركس كه مطلبي راجع به ايران نوشته تير دشمني شليك و به ما توهين كرده يا ضرري رسانده است."
وي اظهار داشت:" براي من به عنوان يك ايراني قابل تحمل نيست كه حق و حقوق كشورم تا اين حد در رسانه هاي خارجي تضييع شود كه در اعتراض به اين روند اطلاع رساني تصميم به تاليف اين كتاب گرفتم."
اين وكيل ايراني افزود: " در اين عرصه، جاي مدافعان جمهوري اسلامي خالي است و اين يكي از ضعف هاي طرفداران ايران است و متاسفانه ارتباطات ما با خارج از كشور ضعيف است كه بايد آنرا تقويت كرد."
امير اصلاني همچنين ضمن ابزار خشنودي از موفقيت هاي روز افزون ايران اسلامي به رغم تمام تحريم ها و بدخواهي زورگويان بين المللي گفت:" براي معرفي ايران و زدودن غبار از چهره ايران اسلامي نزد جهانيان تلاش خواهم كرد."
بخشي از كتاب "ايران ، بازگشت به پارس" به موضوعي تحت عنوان "ايران ، پرچمدار اسلام در عصر حاضر" اختصاص يافته و نويسنده در آن اسلام شيعي را مبتني بر تحقيق و اجتهاد معرفي مي كند.
امير اصلاني جايگاه علما و مراجع را از جمود و ركود فكري مبرا مي داند و معتقد است كه اصلاحات در گروه هاي افراطي كه در بستر جامعه غير شيعي بروز مي كند، از طريق گفتمان اسلام تشيع امكان پذير است.
اين كتاب در حال ترجمه به زبان فارسي است كه بزودي منتشر خواهد شد.
اروپام**271**270**1516

سه|ا|شنبه|ا|20|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 219]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن