تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آدمى با نيّت خوب و خوش اخلاقى به تمام آن چه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امنيت محي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805637361




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مصرف بنزين در پاييز امسال 170 ميليون ليتر كاهش يافت


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: مصرف بنزين در پاييز امسال 170 ميليون ليتر كاهش يافت


خبرگزاري آريا- با اجراي طرح هدفمندي يارانه‌ها و افزايش سهم گاز طبيعي در سبد سوخت كشور، مصرف فرآورده استراتژيك بنزين كشور در پاييز امسال در مقايسه با مدت مشابه سال 89،‌ 169 ميليون و 700 هزار ليتر (3 درصد) كاهش يافت.
به گزارش سرويس اقتصادي آريا، با وجود افزايش سالانه حدود 1.5 ميليون خودرو به ناوگان حمل و نقل عمومي كشور، با اجراي طرح‌ هدفمندي يارانه‌ها و افزايش سهم گاز طبيعي در سبد سوخت كشور، مجموع مصرف بنزين كشور در فصل پاييز سال 90، پنج ميليارد و 363 ميليون و 100 هزار ليتر گزارش شد كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته (5 ميليارد و 532 ميليون و 780 هزار ليتر)، 169 ميليون و 700 هزار ليتر (3 درصد) كاهش نشان مي‌دهد.
بر پايه آمار شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران، ميانگين مصرف روزانه بنزين كشور در فصل پاييز امسال، 59 ميليون و 600 هزار ليتر بوده است؛ در حالي كه سال گذشته در اين دوره زماني روزانه 61 ميليون و 400 هزار ليتر بنزين در كشور مصرف ‌شده است كه اين آمار نشان دهنده كاهش روزانه 1 ميليون و 800 هزار ليتري اين فرآورده استراتژيك است.
آمارهاي شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي همچنين نشان مي‌دهد كه بيشترين مصرف بنزين كشور در پاييز امسال مربوط به روز يكشنبه (13 آذر) با 73 ميليون و 900 هزار ليتر و كمترين آن مربوط به روز سه شنبه (15 آذر) با 38 ميليون و 200 هزار ليتر بوده است.

افزايش 250 ميليون ليتري مصرف گازوييل كشور در پائيز امسال
بر پايه اين آمار، مجموع مصرف نفت‌گاز (گازوييل) كشور در فصل پائيز امسال به 9 ميليارد و 126 ميليون و 200 هزار ليتر رسيد كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته (8 ميليارد و 875 ميليون و 800 هزار ليتر)، 250 ميليون و 400 هزار ليتر (2.8 درصد) افزايش نشان مي‌دهد.
همچنين ميانگين مصرف نفت‌گاز در پاييز امسال به روزانه 101 ميليون و 400 هزار ليتر رسيد كه اين آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته (101 ميليون و 100 هزار ليتر) از افزايش مصرف روزانه 300 هزار ليتري اين فرآورده حكايت دارد.
آمارهاي شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي نشان مي‌دهد كه بيشترين مصرف گازوييل كشور در پاييز امسال مربوط به روز دوشنبه (28 آذر) با 171 ميليون و 900 هزار ليتر و كمترين آن مربوط به سه شنبه (15 آذر) با 31 ميليون و 900 هزار ليتر بوده است.
به گزارش آريا، اجراي طرح هدفمندي يارانه ها، سهميه بندي بنزين، دوگانه سوز شدن خودروها و توسعه جايگاه هاي سي ان جي از مهم ترين عوامل موثر بر كاهش مصرف بنزين در كشور است.
هم اكنون ميزان توليد و مصرف بنزين در كشور تقريبا متعادل شده و با اجراي طرح هاي توسعه اي در پالايشگاه ها ميزان توليد روزانه بنزين از حدود 43 ميليون ليتر به مرز 58 ميليون ليتر رسيده است.
قرار است تا پايان برنامه پنجم توسعه با اجراي كامل طرح هاي توسعه اي و نيز ساخت پالايشگاه هاي جديد در كشور، روزانه 131 ميليون ليتر بنزين و 122 ميليون ليتر نفت گاز با استانداردهاي يورو 4 و 5 در كشور توليد شود.
تاكنون 48 ميليارد دلار در طرح هاي توسعه اي پالايشگاه ها، 25 ميليارد دلار در پالايشگاه هاي جديد، 2 ميليارد دلار در طرح هاي بنزين سازي و 3.7 ميليارد دلار در طرح هاي ذخيره سازي و خطوط لوله شركت پالايش و پخش سرمايه گذاري شده است؛ به جز طرح توسعه پالايشگاه تبريز، پالايشگاه اصفهان و پالايشگاه بندرعباس كه تا سه ماه نخست سال آينده به بهره برداري مي رسد، باقي طرح هاي توسعه اي پالايشگاه ها تا پايان امسال وارد مدار بهره برداري خواهند شد.

شنبه|ا|10|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 196]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن