تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه خداوند براى خانواده اى خير بخواهد آنان را در دين دانا مى كند، كوچك ترها بزرگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806940113




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير خارجه در ديدار با مقام چيني اعلام كردآمادگي ايران براي مذاكره در قالب طرح گام به گام


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: وزير خارجه در ديدار با مقام چيني اعلام كردآمادگي ايران براي مذاكره در قالب طرح گام به گام
عكس: ايسنا - عرفان خوشخو


صالحي در ديدار معاون وزير خارجه چين اعلام كرد
آمادگي ايران براي مذاكره در قالب طرح گام به گام
دنياي‌اقتصاد- مجيد اعزازي: دو هفته پس از دعوت رسمي از بازرسان آژانس اتمي براي سفر به ايران، تهران با اشاره به طرح گام به گام روسيه، براي مذاكره با 1+5 اعلام آمادگي كرده است. اگر چه از بهمن‌ماه سال گذشته كه مذاكرات ايران و گروه 1+5 متوقف شده است، مقامات تهران همواره اعلام كرده‌اند كه اهل گفت‌وگو و مذاكره هستند، اما اعلام آمادگي اخير مي‌تواند واجد معنايي تازه باشد؛ چه آنكه از سويي براي نخستين بار تهران به «طرح گام به گام» روسيه اشاره كرده است و از سويي ديگر، اين اعلام آمادگي پس از دور جديد فشارهاي غرب براي تحريم‌هاي نفتي و بانكي تهران و همچنين همزمان با نمايش قدرت نظامي ايران در آب‌هاي «حاكميتي» و «آزاد» جنوبي كشورمان صورت گرفته است.
اگر چه آخرين گزارش فصلي آژانس اتمي درباره برنامه هسته‌اي ايران با ضميمه جنجالي 12 صفحه‌اي‌اش در آبانماه سال جاري نتوانست پرونده هسته‌اي كشورمان را بارديگر به شوراي امنيت سازمان ملل ارجاع دهد و در آن شورا مسبب تحريم‌هاي بين‌المللي تازه‌اي عليه ايران شود، اما طي دو ماه گذشته كانادا و انگليس به طور يكجانبه بانك مركزي ايران را تحريم كرده‌اند و اتحاديه اروپا نيز به وزيران خارجه خود ماموريت داده است كه تا پايان ژانويه، اولين ماه 2012 (بهمن‌ماه 1390) بسته تحريم‌هاي جديد شامل تحريم نفت عليه ايران را به اين اتحاديه ارائه كنند. در چنين شرايطي است كه علي‌اكبر صالحي، وزير خارجه در ديدار با معاون وزير خارجه چين در خصوص موضوع هسته‌اي، طرح گام به گام روسيه را مورد توجه قرار داده و آمادگي كشورمان را براي ادامه مذاكرات يادآور شده است.
ديدار صالحي با معاون وزير خارجه چين
آنچنان كه خبرگزاري فارس گزارش داده است، جاي جين، معاون وزير خارجه چين كه به دعوت سيدعباس عراقچي معاون آسيا و اقيانوسيه وزارت خارجه و به منظور برگزاري كميته مشورتي دو كشور به تهران سفر كرده است، روز پنج‌شنبه با صالحي وزير خارجه ملاقات كرده است. در اين ديدار صالحي در خصوص موضوع هسته‌اي با اشاره به توان خوب كارشناسان هسته‌اي كشورمان‌، طرح گام به گام روسيه را مورد توجه قرار داده و آمادگي كشورمان را براي ادامه مذاكرات يادآور شده است. معاون وزير خارجه چين نيز با اشاره به فعاليت هسته‌اي ايران، ضمن رد هرگونه فشار و تحريم بر عليه ايران، گفت‌وگو را تنها راه‌حل اين موضوع دانسته است.
طرح گام به گام چه بود؟
وزير خارجه روسيه در روز 23 تيرماه سال جاري با پيشنهاد طرحي براي حل موضوع هسته‌اي ايران كه رويكردي «گام به گام» دارد، تلاش كرد تا مذاكرات ايران و 1+5 را احيا كند. اين طرح، ظاهرا مبتني بر سيستمي «تشويقي» است، به گونه‌اي كه با هر گام مثبت ايران، بخشي از تحريم‌ها عليه آن كاهش مي‌يابد، با وجود اين، آمريكا در نخستين واكنش به اين طرح اعلام كرد كه بر سر موضوع هسته‌اي تهران با روسيه اختلاف نظر دارد؛ چرا كه واشنگتن معتقد به مسير دوگانه «اعمال فشار» و «همكاري» است.
طرح گام به گام در شرايطي پيشنهاد شده بود كه مقامات تهران پيش از آن، بارها اعلام كرده‌ بودند كه فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران صلح‌آميز بوده و آژانس اتمي هم اين موضوع را در گزارش‌هاي فصلي خود تاييد كرده است. در همين چارچوب، علاءالدين بروجردي، رييس كميسيون سياست خارجي مجلس در نخستين واكنش به عنوان يكي از مقامات ايران، طرح گام به گام روسيه را بازگشت به نقطه اول ارزيابي كرد.اما در روزهاي بعد از اين واكنش، رييس‌جمهور، وزير خارجه و سخنگوي وزارت خارجه كشورمان اقدام طرح روس‌ها را مثبت ارزيابي كرده و اعلام نظر نهايي خود را به دريافت رسمي اين طرح و بررسي آن منوط كردند.
توافق براي تكميل طرح روس‌ها
علي‌اكبر صالحي كه در روز 26 مردادماه سال‌جاري براي مذاكره با سرگئي لاوروف همتاي روسي خود به مسكو رفته بود، جزئيات طرح گام به گام را دريافت و بعد از انجام اين مذاكرات به همراه لاوروف در يك كنفرانس مطبوعاتي شركت كرد. او در اين كنفرانس مطبوعاتي درباره طرح هسته‌اي روس‌ها گفت: اين طرح بسيار مفصل است كه قرار شد جزئيات آن را مرور كنيم و از طريق كار كارشناسي با يكديگر آن را تكميل كنيم. قرار شد روي آن بيشتر كار شود و با نظر مثبت به آن نگاه مي‌كنيم.

شنبه|ا|10|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 170]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن