تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا هنگام نشستن، بيشتر رو به قبله مى نشست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812823480




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با اشاره به اظهارات مقامات نظامي ايران و آمريكا مطرح شدنگراني روسيه از برخورد در تنگه هرمز


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: با اشاره به اظهارات مقامات نظامي ايران و آمريكا مطرح شدنگراني روسيه از برخورد در تنگه هرمز
دنياي اقتصاد- همزمان با برگزاري رزمايش دريايي ارتش در منطقه‌اي از تنگه هرمز تا خليج عدن، مقامات روسيه از تشديد وخامت اوضاع در تنگه هرمز و رويارويي احتمالي ايران و آمريكا ابراز نگراني كرده‌اند. اين نگراني پس از آن ابراز شد كه پنتاگون در واكنش به اظهارات مقامات سياسي و نظامي ايران مبني بر احتمال بستن تنگه هرمز – شريان ترانزيت يك سوم نفت جهان- اعلام كرد كه هيچ‌گونه اقدامي را در جهت بستن مهم‌ترين تنگه جهان تحمل نخواهد كرد.
سردار حسين سلامي، جانشين فرمانده كل سپاه البته در واكنش به اين اظهارات گفته است: آمريكايي‌ها در موقعيت و جايگاهي نيستند كه به ما اجازه دهند يا ندهند، اين را تاريخ منازعات ايران و آمريكا نشان داده است. آن چنان كه خبرگزاري فارس خبر داده است، ويتالي چوركين، نماينده دائم روسيه در سازمان ملل روز پنج‌شنبه با ابراز نگراني از تشديد وخامت اوضاع در تنگه هرمز تاكيد كرد كه رويارويي بين ايران و غرب خطرات بسيار زيادي را براي ثبات جهاني به همراه دارد و روسيه تلاش مي‌كند تا مانع از آن شود. به گزارش خبرگزاري «اينترفكس»، چوركين در مصاحبه با شبكه تلويزيوني «راشا تودي» گفت: اخبار رسيده از منطقه بسيار نگران‌كننده است. ما چنين اقداماتي را صحيح نمي‌دانيم. طي چند هفته گذشته ما شاهد تبادل اتهامات مختلف و اظهارات خصمانه بوديم كه‌اين مساله نمي‌تواند باعث نگراني نباشد.
چوركين گفت: روسيه همه تلاش خود را به‌كار خواهد بست تا مانع از تشديد وخامت اوضاع شود. ما معتقديم كه‌ايران مي‌تواند به مذاكره با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي بپردازد تا سوالات باقيمانده در رابطه با برنامه هسته‌اي اين كشور حل و فصل شود. ما معتقديم كه ابتكار عمل پيشنهادي روسيه براي مذاكرات ايران و نمايندگان گروه «1+5» مي‌تواند از سر گرفته شده و به حل و فصل مشكلات موجود در اين رابطه كمك كند. وي همچنين گفت: گفت‌وگو بهترين راه‌حل در قبال ايران است. ما به هيچ عنوان معتقد نيستيم كه بهترين راه براي جلوگيري از جنگ، شروع جنگ است؛ اعتقادي كه آمريكا و كشورهاي غربي آن را باور دارند.
رد مقابله مستقيم، فشار و تحريم ايران
سرگئي لاوروف، وزير خارجه روسيه نيز تاكيد كرده است كه تلاش‌ها در جهت سوق دادن اوضاع پيرامون ايران از مذاكره به سمت رويارويي مستقيم، استفاده از روش‌هاي اعمال فشار، تحريم يكجانبه و منزوي ساختن، براي مقامات مسكو غيرقابل قبول هستند. به گزارش خبرگزاري فارس، لاوروف در مقاله‌اي تحت عنوان «روابط بين‌الملل در منطقه آشوب- نقطه اساسي كجا است؟» در تشريح «ديپلماسي سالانه» وزارت خارجه روسيه در سال 2011 تاكيد كرد كه هيچ يك از طرفين نبايد از مذاكره در خصوص مسائل مربوط به برنامه هسته‌اي ايران به سمت رويارويي مستقيم روي آورند.
چين: آرامش تنگه هرمز حفظ شود
در همين حال، سخنگوي وزارت خارجه چين نيز بر لزوم برقراري ثبات و آرامش در تنگه استراتژيك و راهبردي هرمز تاكيد كرده است. به گزارش رويترز، سخنگوي وزارت خارجه چين تاكيد كرد چين اميدوار است صلح، آرامش و ثبات در تنگه هرمز همچنان پابرجا باشد . وي به‌ اين سوال كه آيا چين با مقام‌هاي تهران يا ساير كشورها در خصوص اين مساله رايزني كرده است يا خير پاسخ نداد.
واكنش پنتاگون به احتمال بستن تنگه هرمز
ابراز نگراني‌هاي روسيه و چين در شرايطي مطرح شد كه در پي تهديد مقامات ايران به بستن تنگه هرمز آمريكا اعلام كرد كه هيچ‌گونه اقدامي را در جهت بستن مهم‌ترين تنگه جهان تحمل نخواهد كرد .
به گزارش ايسنا، خبرگزاري فرانسه گزارش داد : اين هشدار آمريكا پس از آن اعلام شد كه دريادار حبيب‌الله سياري در مصاحبه‌اي اعلام كرد «بستن تنگه هرمز براي نيروهاي مسلح ايران واقعا ساده است؛ يا همان طور كه ما در ايران مي‌گوييم از آب خوردن هم ساده‌تر است.» در پاسخ به اين اظهارات، روز چهارشنبه جورج ليتل، سخنگوي پنتاگون گفت: مداخله در ترانزيت كشتي‌ها از طريق تنگه هرمز تحمل نخواهد شد.
بنا بر اين گزارش، آمريكا براي اطمينان از جريان ايمن انتقال نفت در خليج فارس حضور نظامي دارد و ناوگان پنجم نيروي دريايي آمريكا در بحرين مستقر است. اظهارات سياري يك روز پس از آن مطرح شد كه محمدرضا رحيمي، معاون اول رييس‌جمهور ايران روز سه‌شنبه گفت: در صورت تحريم نفت ايران، حتي يك قطره نفت از تنگه هرمز عبور نخواهد كرد.
سخنگوي پنتاگون اما با بيان اينكه هرگونه تلاش براي تشديد تنش‌ها در خصوص هرمز سودمند نيست، گفت: نشانه‌اي از اينكه ايران در حال برداشتن گام‌هاي تحريك‌كننده در اطراف اين كانال باشد، وجود ندارد.
در همين حال به گزارش خبرگزاري فارس، خبرگزاري آسوشيتد پرس گزارش داده است كه ويكتوريا نولاند، سخنگوي وزارت خارجه آمريكا روز پنج‌شنبه ادعا كرد كه احساس تنگناي تحريم‌هاي بين‌المللي در ايران آغاز شده است و تشديد فشار به ويژه در بخش نفت آنها به قدري فشار وارد كرده كه چنين رفتارهايي را باعث شده است.
پاسخ سردار سلامي به نظاميان آمريكا
از سوي ديگر، سردار حسين سلامي، جانشين فرمانده كل سپاه در پاسخ به فرمانده ناوگان دريايي آمريكا كه گفته است اجازه بستن تنگه هرمز را به‌ ايران نمي‌دهيم، تاكيد كرد: آمريكايي‌ها در موقعيت و جايگاهي نيستند كه به ما اجازه دهند يا ندهند، اين را تاريخ منازعات ايران و آمريكا نشان داده است.
به گزارش ايرنا، سردار سلامي روز پنج‌شنبه در حاشيه همايش حماسه 9 دي در جمع خبرنگاران افزود: در صورتي كه منافع حياتي ايران به هر قيمتي تهديد شود، تهديد را در مقابل تهديد قرار مي‌دهيم و از اعمال استراتژي‌هاي خود دست بر نمي‌داريم.
وي با بيان اينكه ‌ايران براي اعمال استراتژي‌هاي دفاعي خود از هيچ كشوري اجازه نمي‌گيرد، اظهاركرد: ايران طي 33 سال گذشته نشان داده كه به‌رغم دخالت‌هاي آمريكا اقدامات خود را با موفقيت انجام داده است. وي تاكيد كرد: در اعمال راهبردهاي دفاعي براي دفاع از ارزش‌هاي حياتي جمهوري اسلامي ايران مصمم‌تر و مقتدرتر از هميشه عمل مي‌كنيم.
آزمايش موشك‌هاي دوربرد از امروز
در همين حال ‌محمود موسوي‌، سخنگوي رزمايش دريايي ولايت 90 گفت: بامداد شنبه سومين مرحله از رزمايش بزرگ نيروي دريايي آغاز مي‌شود كه طي آن انواع موشك‌هاي برد بلند از ساحل و شناورهاي سطحي شليك خواهد شد.

عبور 2 ناو آمريكا از تنگه هرمز
آسوشيتدپرس با اشاره به پخش تصاويري از يك ناو هواپيمابر آمريكايي در برخي رسانه‌هاي ايران، به نقل از ربكا رباريچ، سخنگوي ناوگان پنجم نيروي دريايي آمريكا آورده است كه ناو هواپيمابر «يو.اس.اس جان استنيس» و رزمناو «يو.اس.اس موبايل بي» پس از ديدار از بندر جبل علي در دوبي راهي خليج (فارس) و تنگه هرمز شد. اين سخنگو درباره اينكه ايران اعلام كرده است تصاويري از اين ناو آمريكايي را در اختيار دارد، اظهارنظري نكرد، اما گفت كه تعامل ناوگان پنجم با نيروي دريايي ايران در چارچوب استانداردهاي دريانوردي به صورت روزمره و حرفه‌اي ادامه دارد.
تصويربرداري از ناو هواپيمابر آمريكا
گزارش خبرگزاري فارس اما در اين زمينه حاكي است: در خلال برگزاري رزمايش نيروي دريايي ارتش، يك فروند ناو هواپيمابر آمريكايي توسط هواپيماي گشت و شناسايي دريايي ارتش رهگيري و مورد شناسايي قرار گرفت. اين ناو هواپيما با شماره بدنه «CVN74» و با نام «يو.اس.اس جان استنيس» پس از عبور از تنگه هرمز و هنگام ورود به درياي عمان (محدوده رزمايش ولايت 90) بلافاصله توسط سامانه‌هاي شنود الكترونيك نيروي دريايي ارتش شناسايي و سپس يك فروند هواپيماي بال ثابت گشت و شناسايي دريايي ارتش با پرواز از نزديكي اين ناو ضمن تصويربرداري و شناسايي مثبت از آن، اطلاعات اين ناو هواپيمابر آمريكايي را به مركز فرماندهي مخابره كرد. اين ناو با دارا بودن دو رآكتور هسته‌اي و با قابليت حمل 15 تا 20 فروند جنگنده يكي از مهم‌ترين ناوهاي هواپيمابر ارتش آمريكاست.

شنبه|ا|10|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 211]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن