تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 12 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):منافق، بى شرم، كودن، چاپلوس و بدبخت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813686007




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حجت الاسلام خديري:عده اي چشمان خود را باز كنند و از 9دي عبرت بگيرند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: حجت الاسلام خديري:عده اي چشمان خود را باز كنند و از 9دي عبرت بگيرند
عده اي چشمان خود را باز كنند و از 9دي عبرت بگيرند
رباط كريم- خبرگزاري مهر: امام جمعه شهر جديد پرند با بيان اينكه در 9 دي 88 تجلي وحدت و اراده آهنين ملت ايران را شاهد بوديم، آن را روزي به يادماندني و روز غلبه جبهه حق بر باطل عنوان كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد خديري در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه شهرجديد پرند، ناميدن روز9 دي به نام بصيرت را شايسته اين روز و بهترين فرمايشات را بيانات رهبري دانست و گفت: 9 دي روزي بود كه سيل خروشان اقشار مختلف به صورت امت واحد يكصدا فرياد زدند، اي دشمنان دين، اسلام، اهل بيت و حرمت شكنان عاشورا، اين امت تا آخرين قطره خون خود پاي ولايت فقيه ايستاده است.

خديري 9 دي را يك روز بزرگ در تاريخ انقلاب عنوان كرد و افزود: مردم ايران به دنيا ثابت كردند عاشورا، دين و ولايت در ايران غريب نيست و نخواهد بود .

وي با تاكيد بر اينكه ملت ايران توسط امام حسين عليه السلام به دنيا معرفي شد، يادآور شد: نكته بارز 9 دي، ايمان ها و باورهاي ديني ملت ايران بود، ملت ايران ثابت كرد كه اين ملت و مكتب تشيع، بدون عاشورا معنا ندارد.

خديري گفت: ملت ايران با حضور خود در 9 دي تا ابد ثابت كرد كه هر كس مقابل عاشورا و ولايت باشد اين ملت مانند سيلي خروشان آنها را غرق و نابود خواهد كرد.

عده اي چشمان خود را باز كنند و از 9دي عبرت بگيرند

خطيب نماز جمعه پرند با اشاره به آخرين مهلت ثبت نام نامزدهاي نمايندگي مجلس نهم به آنها يادآور شد: 9 دي، تنها يك روز حماسي، سياسي و اعتقادي نبود، روز عبرت هم بود، يعني عده اي بايد چشمان خود را باز كنند و از اين روز عبرت بگيرند.

وي ادامه داد: مسئولان در هر رده بدانند كه ملت ايران پاي آرمانهاي ولايت فقيه ايستاده و همه بايد در اين مسير گام بردارند.

ملت مقابل افرادي كه از مسير اصلي دور شود مي ايستد

خديري تاكيد كرد: هر فردي حتي اگر بالاترين راي را بياورد در هر برهه اي از مسير اصلي جدا شود و به خط انحرافي متصل شده و با عقيده و بيان مقابل ولي فقيه و اعتقادات مردم ايستادگي كند، اين ملت با تمام وجود مقابل او خواهد ايستاد.

امام جمعه پرند در خطبه دوم و در ادامه مبحث دعا و شرايط استجابت آن به "حضور قلب" در دعا اشاره كرد و گفت: خداوند گره هاي كوچك و بزرگ انسان مومني را كه با حضور قلب خود دعا مي كند و از او خواسته اي دارد در زندگي او باز مي كند.

خديري به فرمايش پيامبر اعظم صلي الله عليه و آله در اين خصوص اشاره كرد كه مي فرمايند: اگر دعا با حضور قلب و از ته دل و عمق جان برآيد خداوند آن دعا را برآورده و رد نمي كند.

وي در ادامه افزود: حضرت خطاب به علي عليه السلام مي فرمايند: اي علي متوجه باشيد كه خداوند دعاي دل غافل را نمي پذيرد يعني اينكه از عمق دل با او و در دعاي خود حضور قلب داشته باشيم.

هواي نفس، اساس به وجود آمدن فتنه است

امام جمعه پرند با اشاره به مناسبت 9 دي و درخصوص مبحث فتنه به خطبه 50 از نهج البلاغه به فرمايش اميرالمومنين علي عليه السلام اشاره كرد و گفت: حضرت مي فرمايند اگر زماني از فتنه چيزي شنيديد بدانيد كه هواي نفس، زيرساخت و اساس به وجود آمدن فتنه است.

خديري افزود: اگر هواي نفس به زبان جاري شود و طمعي به جاه و مقام و رياست ايجاد كند، خود مقدمه فتنه است و اگر اين هواي نفس كنترل شود، فتنه به وجود نخواهد آمد.

وي ادامه داد: فتنه زماني به وجود خواهد آمد كه فردي بدعت خود را در ميان مردم و اعتقادات آنها نفوذ دهد.

خديري با اشاره به اينكه در متن فتنه، شيطان به بندگان خدا هرچند خوب غلبه پيدا مي كند، اظهار داشت: هر كسي از فتنه سربلند بيرون نمي آيد، كساني مي توانند از اين ميدان سربلند بيرون بيايند كه عنايت خاص خداوند شامل حال آنها شود و اين عنايت خاص خداوند 9دي 88 شامل حال ملت غيور ايران شد.

وي با اشاره به حماسه آفريني 9 دي مردم ايران، افزود: تقوي، قرآن و بودن با اهل بيت انسان را صاحب اين توفيق مي كند كه عنايت خاص خداوند شامل حال او شود و اين اتفاق در 9دي افتاد.

امام جمعه پرند دربخش پاياني با گراميداشت ياد و خاطر آيت الله مرعشي نجفي و تبريك ولادت با سعادت امام موسي بن جعفر عليه السلام به عموم شيعيان در رثاي حضرت رقيه عليهاالسلام ذكر مصيبت و مرثيه سرايي كرد.

© 2003 Mehr News Agency .

جمعه|ا|9|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن