تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه هر كس را حق سود ندهد، باطل زيانش رساند و هر كس به راه هدايت نرود، به كجر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820075824




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فرهنگ دانشگاه


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: فرهنگ دانشگاه
وزير علوم:

الگوهاي جديدي از نظام تمدني بشر در حال شكل‌گيري است

وزير علوم، تحقيقات و فناوري در پيامي به همايش ملي «نقش و جايگاه دانشگاه در بيداري اسلامي» اعلام كرد: فرهيختگان، نخبگان علمي، دانشمندان، استادان و دانشجويان ايران اسلامي مي‌توانند با معرفي و تدوين تجربيات انقلاب، ويژگي‌هاي قانون اساسي، ابعاد ايدئولوژيك الگوي نظام سياسي و تجارب فرهنگي و اجتماعي، شرايط ايجاد تمدن جديد و دانشگاه تمدن‌ساز را فراهم كنند.به گزارش ايسنا، كامران دانشجو در اين پيام با اعلام اينكه بيداري اسلامي ظرفيتي است كه حضور نخبگان فكري و فرهنگي در حوزه ديپلماسي بين‌المللي را موجب مي‌شود، مي‌افزايد: نهضت ترجمه معكوس قالبي است كه دانشگاهيان و فرهيختگان ما مي‌توانند از اين طريق به معرفي ظرفيت‌هاي داخلي و تبادل فكر و انديشه در كشورهاي منطقه بپردازند.در بخش ديگري از اين پيام آمده است: دانشگاهيان بايد از تمامي ظرفيت‌هاي موجود نظير پايان‌نامه، همايش، سمينار، كتب و مجلات علمي و پژوهشي در راستاي بررسي بيداري اسلامي در كشورهاي منطقه استفاده كنند.دانشجو در اين پيام تصريح كرده است:‌ موج سوم بيداري اسلامي سراسر جهان اسلام را فرا گرفته و اين موج در ديگر نقاط جهان پيام‌آور انقلاب و اصلاح شده است و بسياري از منتقدان بر اين باورند كه قرن 21 نه تنها قرن انقلاب‌ها، بلكه قرن انقلاب‌هاي اسلامي است.وزير علوم در پيام خود با اشاره به اينكه رهايي بخشي اسلامي در كشورهاي منطقه باعث شد تا سلطه طولاني‌ مدت ديكتاتورهاي دست‌نشانده به وسيله خشم انقلابي ملت‌هاي بيدار منطقه در هم شكسته شود، مي‌افزايد: ليبرال – دموكراسي غربي اگر چه داعيه‌دار تمدني جهاني است كه ارزش‌هاي خود را به عنوان الگويي براي پايان تاريخ به كشورهاي ديگر تحميل مي‌كند، اما سير تحولات منطقه و شعارهاي مردمي همواره با حضور ارزش‌هاي اسلامي و پررنگ بودن آنها در تك‌تك شعارها كه نويد بازگشت به عصر طلايي اسلام، معنويت و مدنيت ترسيم شده در آن را مي‌دهد، نشانگر اين واقعيت است كه الگوهاي جديدي از نظام تمدني بشر در حال شكل‌گيري است.

ارائه مقاله عضو هيئت علمي دانشگاه آزاد اسلامي ايلخچي در كنفرانس بين المللي ايتاليا

آنا: مقاله مهندس هادي برق لامع عضو هيأت علمي گروه عمران و معاونت آموزشي و دانشجويي دانشگاه آزاد اسلامي واحد ايلخچي در كنفرانس بين المللي كشور ايتاليا ارائه و چاپ شد.به گزارش آنا، موضوع مقاله در خصوص بررسي ظرفيت پيچشي تيرهاي بتن آرمه با آرماتورهاي عرضي مارپيچ و تنگ بسته است. اين كنفرانس بين المللي در اواخر نوامبر در كشور ايتاليا شهر ونيز برگزار شد و اساتيدي از كشورهاي آمريكا، انگلستان، ايران، فرانسه، كره و كانادا حضور داشتند و مقاله خود را ارائه دادند. گفتني است از مهندس هادي برق لامع چندين مقاله ملي و بين المللي چاپ و ارائه شده است.

پيشرفت هاي علمي و پژوهشي اين واحد دانشگاهي قابل تقدير است

اصفهان – خبرنگار آفرينش

رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي و تعدادي از نمايندگان عضو اين كميسيون از دانشگاه آزاد اسلامي واحد نجف آباد ديدار كرده و در جريان پيشرفت هاي علمي و پژوهشي اين واحد دانشگاهي قرار گرفت.دكتر عباسپور در جريان بازديد از دانشگاه آزاد اسلامي واحد نجف آباد در گفتگويي با ابراز خرسندي از فعاليت هاي صورت گرفته در اين دانشگاه اظهار داشت: در مسير حركت علمي در دانشگاه آزاد اسلامي واحد نجف آباد حركت هاي بسيار ارزنده اي صورت گرفته است كه جاي تقدير و قدرداني دارد.وي با بيان اينكه پيشرفت علمي اين واحد دانشگاهي مورد رضايت اعضاي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي قرار گرفته است، از اينكه از نزديك شاهد پيشرفت هاي علمي و پژوهشي صورت گرفته بود، ابراز خوشنودي كرد.دكتر عباسپور با تقدير از نظم و هماهنگي كه در اين مجموعه شاهد آن بوده است، از فعاليت هاي صورت گرفته در امور فرهنگي سپاسگذاري كرده و افزود: مجموعه كتابخانه مركزي دانشگاه آزاد اسلامي واحد نجف آباد در سطح مراكز آموزش عالي كشور بي نظير است .

برگزاري كرسي هاي آزاد انديشي دانشجويي در واحد تهران شمال

به همت دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران شمال و به منظور تعميق نگرش ديني و نيز تبادل آزادانه عقايد و نظرات ، كرسي هاي آزاد انديشي دانشجويي واحد تهران شمال برگزار شد. به گزارش روابط عمومي واحد تهران شمال، حجت الاسلام و المسلمين مير قسمت موسوي با اعلام اين خبر افزود: دفتر نهاد نمايندگي رهبري بر اساس وظيفه ذاتي خود و در جهت تعميق فرهنگ، نگرش و بينش ديني دانشگاهيان فعاليت هاي مختلفي را انجام مي دهدكه با توجه به تاكيد مقام معظم رهبري درخصوص برگزاري كرسي هاي آزاد انديشي در دانشگاه ها و نيز در جهت بسط و گسترش بيان آزادانه آراء و نظرات دانشجويان در خصوص مسائل روز، در حال حاضر برگزاري اين نشست ها از اصلي ترين محورهاي فعاليت اين دفتر مي باشد. مسوول دفتر نهاد نمايندگي رهبري در واحد تهران شمال در ادامه تصريح كرد: تاكنون سه كرسي از كرسي هاي آزاد انديشي برنامه ريزي شده با موضوعات: گشت ارشاد آري يانه؟، ازدواج دانشجويي مفيد يا مضر، و كمك به مردم غزه و فلسطين ضرر يا منفعت؟ برگزار شده است كه دو كرسي آزاد انديشي ديگر نيز براي اجراء در نيم سال تحصيلي دوم يعني اواخر بهمن و اوايل اسفند ماه سال جاري برگزار مي شود.

مردم ايران در حماسه نهم دي ماه 88 از امتحان الهي سربلند بيرون آمدند

مسوول نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه هاي استان گلستان در مراسم گراميداشت حماسه نهم دي ماه كه در مسجد دانشگاه ازاد اسلامي گرگان برگزار شد با اشاره به تلاش برخي جريان ها براي تشويش اذهان عمومي و ايجاد شبهه و سنگ اندازي در مسير انقلاب گفت : دشمن با ورود به جنگ نرم و توسل به شيوه هايي نظير ترويج فساد و فحشا در كشور ، ترويج باورهاي غير عقلاني ، رواج شبهات فكري و ديني ، تقويت سكولاريسم ، مدسازي و تبليغ و ترويج زندگي به سبك غربيها ، تضعيف نظام فقاهتي و ايجاد شايبه ناكارامدي نظام سعي در ايجاد خلل در روند نظام مقدس جمهوري اسلامي داشتند كه مردم ايران با حضور به موقع و قاطعانه خود در جريان حماسه نهم دي ماه سال 88 ازامتحان الهي سربلند بيرون آمدند. مازندراني به اشاره به حركتهاي خزنده جريان فتنه با اشاره به فرازهايي از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامي درباره نقش عاشورا در خنثي سازي فتنه، گفت: نهم دي ماه خيزش روحيه عاشورايي مردم ايران اسلامي و در واقع نمايانگر عمق تاثيرگذاري حادثه عاشورا بر مردم ما بود. وي تاكيد كرد: اين موضوع حقيقتي است كه وقتي انقلاب توسط دشمن مورد هجوم قرار گرفت تمامي مردم از هر قشرو قوم و منطقه اي براي دفاع از حيثيت نظام و انقلاب وارد صحنه شده و باعث متلاشي شدن ترفندهاي دشمنان شدند .

مازندراني با اشاره به نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت:اين انتخابات بسيار حساس است و مردم بار ديگر با حضور حماسي خود در صحنه انتخابات مشت محكمي بردهان دشمنان اسلام و ياوه گويان خواهند زد.

واحد كرج ؛

برگزار ي همايش " نقش فرهنگ و ادب در جهان معاصر"

كرج – خبرنگار آفرينش

به همت دانشكده ادبيات و زبان هاي خارجي دانشگاه آزاد اسلامي واحد كرج و با همكاري معاونت فرهنگي و دانشكده حقوق وعلوم سياسي اين واحد دانشگاهي ، همايش "نقش فرهنگ و ادب در جهان معاصر" در محل تالار شهيد باهنر دانشكده ادبيات واحد كرج برگزار شد . در اين همايش كه به صورت ميزگرد برگزار شد ، استادان دانشكده هاي ادبيات و زبان هاي خارجي و حقوق و علوم سياسي ، خانم ها دكتر فاطمه حيدري و دكتر سيما فرشيد ، و آقايان حجت الاسلام جعفريان و دكتر عطاء ا... كوپال در حضور جمع كثيري از دانشجويان و استادان شركت كننده در اين همايش ، به بحث و مناظره در خصوص جهان معاصر و نقش فرهنگ و ادبيات در دنياي امروز پرداختند . حجت الاسلام جعفريان با ارائه راهكارهايي در خصوص برخورد با فرهنگ هاي مختلف جهان بيان داشت : ما بايد براي بحث جهاني شدن و برخورد با فرهنگ ها و تمدن ها از قبل پيش بيني كنيم و برنامه ريزي داشته باشيم ، ضمن اين كه بدانيم امروز ملاك دينداري و نمره دادن به دينداران با صد سال پيش متفاوت است، بنابراين نبايد جوانان خود را متهم به سكولاريزم كنيم . وي همچنين از ايجاد تشكل هاي فرهنگي در سطح جامعه و به خصوص دانشگاه ها و نيز آزاد گذاشتن جو نقد و نقادي به عنوان ديگر راهكارهاي برخورد صحيح و مناسب با فرهنگ هاي جهان نام برد .

ثبت اختراع « سامانه بادامك دو پله در موتور خودرو» توسط دانشجوي واحد ني ريز

آنا: دانشجوي دانشگاه آزاد اسلامي واحد ني ريز موفق به ثبت اختراع « سامانه بادامك دو پله در موتور خودرو» شد. به گزارش آنا، فرزاد شيرواني از دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي واحد ني ريز ، موفق به ثبت اختراع « سامانه بادامك دو پله در موتور خودرو» گرديد.اختراع وي با شماره 70179 در اداره كل مالكيت صنعتي ثبت گرديده است.

جمعه|ا|9|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 317]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن