تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812733234




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نهاونديان: تغيير جهت سرمايه گذاري چالش بزرگ تجارت جهاني است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نهاونديان: تغيير جهت سرمايه گذاري چالش بزرگ تجارت جهاني است
رييس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران از تغيير جهت سرمايه گذاري ها به عنوان چالش بزرگ تجارت جهاني نام برد و افزود: اين چالش بهترين فرصت براي كشورهايي است كه توانايي جذب سرمايه گذاري را دارند.


"محمد نهاونديان" روز سه شنبه در نشست خبري سومين كنفرانس خصوصي سازي و سرمايه گذاري و دومين همايش گردشگري كشورهاي اسلامي عضو كنفرانس اسلامي، افزود: جريان ورود سرمايه به آمريكا مورد تامل و بازنگري قرار گرفته و به دنبال كاهش توليد و تجارت نيز برخي از مازاد تجاري كه به حساب و سرمايه تبديل مي شد، تغيير جهت خواهد يافت.
سومين كنفرانس خصوصي سازي و سرمايه گذاري و دومين همايش گردشگري كشور هاي عضو كنفرانس اسلامي در ارديبهشت ماه سال آينده توسط اتاق اسلامي كيش و به ميزباني اتاق بازرگاني ايران برگزار مي شود.
نهاونديان توانمندي سرمايه كشورهاي اسلامي را از جمله مهمترين فرصت ها برشمرد و افزود: شرايطي بوجود آمده تا با توليد پروژه هاي مشترك مازاد سرمايه هاي كشورهاي اسلامي به سمت ايجاد اشتغال و ارزش افزوده در داخل اين كشورها جهت داده شود.
وي گفت: همايش گردشگري كشورهاي اسلامي با حضور بخش هاي خصوصي كشورهاي
اسلامي برگزار مي شود.
رييس اتاق ايران، بر اهميت گردشگري در امر سرمايه گذاري و ايجاد ارزش افزوده تاكيد كرد و گفت: در زمان حاضر توجه به اين موضوع بيش از گذشته شده و اميد مي رود اين همايش در كسب سهم بيشتر در حوزه گردشگري موثر باشد.

**هلدينگ گردشگري
رييس اتاق ايران گفت: تشكيل هلدينگ بزرگ گردشگري كشورهاي اسلامي از پيشنهاد هاي اصلي است كه در همايش مطرح مي شود.
وي افزود: مي توان با همكاري يك زنجيره منسجم گردشگري كشورهاي اسلامي با توجه جدي به فرهنگ اين كشورها را بوجود آورد.
رييس اتاق ايران با تصريح بر اينكه تاسيس شركت بين المللي سرمايه گذاري در كشورهاي
اسلامي در دستور كار اتاق اسلامي قرار دارد، گفت: تاسيس اين شركت در ايران نيز در دستور كار قرار گرفته است.

** تداخل مسائل امنيتي
وي در اين نشست و در پاسخ به پرسشي درباره تداخل مسائل امنيتي و سرمايه گذاري در بحث گردشگري، گفت: يكي از موانع اصلي تصور ذهني است براي مثال تصور اينكه توريست خاصي وارد كشور شود و سخن ديگري انتشار دهد، بنابراين نفع روابط فرهنگي قابل مقايسه با هزينه آن نيست.
نهاونديان افزود: نبود ارتباط فرهنگي را بدخواهان ايران خواسته اند و گردشگري يكي از بهترين روش هاي ارتباط فرهنگي است.
وي درعين حال تاكيد كرد: كمتر گردشگري است كه داخل ايران بيايد و با شگفتي خارج نشود.
به گفته وي، برنده اصلي توسعه گردشگري ملت و نظام ايران خواهد بود بنابراين براي تشويق سرمايه گذاري در اين بخش بايد در جهت توجيه اقتصادي آن گام هاي بلندي برداشت.
رييس اتاق ايران با تاكيد بر ضرورت توجه به سرمايه گذاري و ايجاد هلدينگ گردشگري تاكيد كرد: نمي توانيم در امر گردشگري جزيره اي عمل كنيم.
به گفته وي، حضور بخش خصوصي كشورهاي اسلامي در ايران فرصتي بي نظير و حضور فعال سازمان گردشگري ضروري است.
وي مشاركت بانك اسلامي در تاسيس شركت سرمايه گذاري بين المللي ايران را با اهميت برشمرد و افزود: بانك توسعه اسلامي با 1/5 ميليارد دلار سرمايه گذاري اسمي از رتبه بالاي بين المللي آن از نظر اعتباردهي در جذب منابع مالي برخوردار است.
نهاونديان همچنين گفت: در مرحله نهايي كردن طراحي شركت سهامي (عام) سرمايه گذاري بين المللي ايران هستيم.

** ضرورت توسعه گردشگري
مديرعامل منطقه آزاد كيش نيز دراين نشست با اشاره به بالا بودن هزينه ها در كشور، گفت: در اين شرايط كه برخي كشورهاي اسلامي نرخ سود تسهيلات بسيار پاييني دارند، گفت وگو از عمران و آباداني قدري مشكل است.
"پرويز مددي" ايجاد پيوند ميان سرمايه گذاران بخش داخلي و خارجي با هدف دسترسي به منابع ارزان قيمت را از برنامه هاي درحال پيگيري عنوان كرد و گفت: براي رسيدن به اين هدف بايد جذابيت هاي سرمايه گذاري لازم ايجاد شود.
وي، گردشگري را از مهمترين بخش هاي مزيت دار سرمايه گذاري برشمرد و افزود: در صورت بازگشت سرمايه علاوه بر ايجاد اشتغال در سطح بالا مي توان در جهت توسعه فرهنگي گام برداشت.
وي معتقد است: كشورمان در حوزه گردشگري اقدام چنداني نكرده و دراين خصوص از كشورهاي اسلامي عقب مانده ايم.
مديرعامل منطقه آزاد كيش سپس با بيان اينكه، در محور توسعه جزيره كيش، گردشگري تعريف شد، ابراز اميدواري كرد: با افزايش سرمايه گذاري ها جذابيت ها اين جزيره نيز بيشتر مطرح شود.
وي با اشاره به اهميت كنفرانس خصوصي سازي و سرمايه گذاري در ايجاد پيوند بين سرمايه گذاران داخلي و خارجي، يادآور شد: بايد با معرفي توانمندي هاي ايران، سرمايه گذاران خارجي را جذب كنيم و يكي از مهمترين توانمندي ها در كشورمان حوزه گردشگري است.
مددي افزود: صنعت گردشگري درآمد خالصي دارد، ضمن آنكه استهلاك ندارد و با كمترين سرمايه بيشترين اشتغال را ايجاد مي كند و در كنار آن مي توان فرهنگ ايران را به ديگر كشورها معرفي كرد.
وي محور توسعه جزيره كيش را گردشگري دانست و تصريح كرد: جذابيت هاي گردشگري در كيش فراوان است و با توسعه رابطه توريستي مي توان ايران را به دنيا شناساند.
مديرعامل سازمان مناطق آزاد كيش با اشاره به مزيت هاي طبيعي جزيره كيش، گفت: هرگونه طرح توسعه اي در كيش بايد براساس مزيت هاي طبيعي آن تعريف شود.
به گفته وي هم اكنون بيش از 90 درصد پروژه هاي بخش خصوصي در اين جزيره در حال اجرا است.
وي هتل هاي ساخته شده در كيش را به نسبت سراسر كشور در بالاترين ميزان اعلام كرد و گفت: در زمينه گردشگري امكانات خوبي براي سرمايه گذاران ايجاد شده است و قيمت زمين يك سوم تا يك پنجم پايين تر از قيمت واقعي در اختيار آنها قرار مي گيرد.
مددي عوارض گمركي نازل و موضوعيت نداشتن قانون كار ايران را در اين جزيره از ديگر مزيت هاي سرمايه گذاري در كيش عنوان كرد.
دبير همايش گردشگري كشورهاي اسلامي و دبيركل كميته ايراني اتاق اكو نيز طي سخناني در اين نشست گفت: برگزاري اين همايش حركتي بي سابقه براي تعامل با كشورهاي اسلامي در 20 ساله گذشته براي ميزباني همزمان دو همايش خصوصي سازي و گردشگري اسلامي است.
"محمدرضا كرباسي" افزود: اين همايش سه روزه ابتدا در روزهاي هشتم و نهم ارديبهشت در تهران و دهم ارديبهشت ماه در جزيره كيش برگزار مي شود.
وي گفت: روساي اتاق هاي بازرگاني 57 كشور اسلامي، روساي سازمان هاي خصوصي
سازي، بانك توسعه اسلامي، دبيركل سازمان اسلامي، نمايندگان تشكل هاي تورگردان، هتلداران و توريسم سلامت از كشورهاي عضو سازمان كنفرانس اسلامي حضور دارند و از سازمان جهاني توريسم و ساير سازمان هاي وابسته نيزدر همايش شركت مي كنند.
كرباسي افزود: در حاشيه همايش نيز دو نشست تخصصي با موضوع تقسيم، سرمايه گذاري و خصوصي سازي برگزار مي شود كه به بررسي زنجيره توريسم كشورهاي اسلامي و نقش اتاق هاي بازرگاني در توسعه صنعت گردشگري مي پردازد.
همچنين يك پانل ويژه هم براي توريسم سلامت و اكو توريسم پيش بيني شده است.
وي ادامه داد: در بخش سرمايه گذاري هم پانل ها به معرفي فرصت هاي سرمايه گذاري ايران، بانكداري اسلامي، نقش آن در توسعه تجارت بين كشورهاي اسلامي و راهكارهاي ايجاد رابطه بين بازارهاي مالي كشورهاي اسلامي برپا مي شود.
كرباسي در پايان ابراز اميدواري كرد تا با هم فكري و استفاده از ظرفيت هاي شركت كنندگان و اطلاع رساني به موقع به مجموعه هاي ذيربط حركتي اصولي براي توسعه توريسم و گسترش سرمايه گذاري در بين كشورهاي اسلامي برداشته شود .
اقتصام ** 1601 ** 1558

سه|ا|شنبه|ا|20|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 256]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن