تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819647552




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گفت و گويتشريح مالي ورزش گيلان از زبان فولادي


واضح آرشیو وب فارسی:موج: گفت و گويتشريح مالي ورزش گيلان از زبان فولادي
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد ورزش مديركل تربيت بدني استان گيلان با بيان اين كه بخش ورزش استان در 30 سال اخير رشد چشمگيري داشته است، خاطرنشان كرد: اين رشد، ‌در تعداد ورزشكاران، شمار اماكن ورزشي،سرانه فضاهاي ورزشي، ‌تعداد باشگاه‌هاي ورزشي و تعداد مربيان و داوران به طور محسوس نمايان است.
محمد فولادي در گفت و گو با خبرنگار موج افزود : پس از انقلاب، ‌جمعيت استان گيلان رشد زيادي داشت به نحوي كه اين تعداد در سال 87 به بيش از دو ميليون و 400 هزار نفر رسيد كه از رشد حدود 44 درصدي برخوردار است، درعين حال در بخشهاي مختلف ورزش،‌اين رشد بسيار چشمگيرتر است.
فولادي اضافه كرد: پيش از انقلاب شكوهمند اسلامي،‌استان گيلان شش هزار و 500 ورزشكار سازمان يافته داشت كه نسبت به جمعيت 39 صدم بود كه اين تعداد در سال 87 به 132 هزار نفر رسيده كه نسبت به جمعيت 48/5 است كه رشد بسيار چشمگيري را نشان مي دهد.
مديركل تربيت بدني استان گفت:‌ تعداد فضاهاي ورزشي سرپوشيده استان گيلان ويژه تربيت بدني نيز پيش از انقلاب اسلامي هفت مكان بوده كه اين تعداد در سالجاري به 116 مكان افزايش يافته است.
وي افزود: همچنين تعداد فضاهاي ورزشي روباز در گيلان پيش از انقلاب 13 مكان بود كه اين تعداد امروز به 49 مكان افزايش يافته است كه از رشد 277 درصدي برخوردار است.
مديركل تربيت بدني گيلان در ادامه گفت: مساحت فضاهاي ورزشي سرپوشيده اين استان ويژه تربيت بدني پيش از انقلاب چهار هزار و 200 متر مربع بوده كه اين رقم هم اكنون به 103 هزار و 597 مترمربع افزايش يافته است. ‌همچنين مساحت فضاهاي ورزشي روباز استان گيلان پيش از انقلاب 85 هزار متر مربع بوده كه اين مقدار هم اكنون به مرز 324 هزار و 348 متر مربع رسيده است.
به گفته فولادي، ‌مساحت فضاهاي ورزشي روباز و سرپوشيده استان ويژه تربيت بدني پيش از انقلاب 89 هزار و 200 متر مربع بوده كه اين مقدار در سال 87 به 427 هزار و 945 متر مربع افزايش يافته است.
وي گفت: اين افزايش زماني نمود بيشتري دارد كه ما در اين 30 سال دچار مشكلات زيادي بوده ايم كه نمونه بارز آن هشت سال دفاع مقدس و همچنين تحريم ايران در زمينه هاي مختلف بوده كه البته اين اتفاقات تاثير چنداني درروحيه و تلاش مردم نداشته است و با توجه به اين مشكلات چنين رشدي را فقط در بخش ورزش شاهد هستيم.
مديركل تربيت بدني گيلان در ادامه به رشد چشمگير در بخش باشگاههاي ورزشي در گيلان اشاره كرد و گفت: تعداد باشگاههاي ورزشي خصوصي قبل از انقلاب 23 باشگاه بوده كه اين تعداد طي امسال به 362 باشگاه افزايش يافته است.
وي افزود: همچنين تعداد هياتهاي ورزشي در استان گيلان پيش از انقلاب،‌20 هيات بوده كه اين تعداد هم اكنون به 46 هيات افزايش يافته و اكثررشته هاي ورزشي در گيلان فعـال هستند و در بيشتر آنان نيز قهرماناني از اين خطه در مسابقات مختلف مدال آور هستند.
فولادي با اعلام اين كه پيش از انقلاب اسلامي 110 مربي ورزشي در استان گيلان فعاليت داشتند كه اين تعداد هم اكنون به ۴هزار و 739 مربي افزايش يافته است، گفت: پيش از انقلاب ،‌90 داور دررشته هاي مختلف در گيلان فعاليت داشتند كه اين تعداد امروزه به دوهزار و 420 داور افزايش يافته است.
وي افزود: ‌تربيت بدني استان گيلان پيش از انقلاب ،‌73 پرسنل داشت كه اين تعداد امروز به 391 پرسنل رسيده است .
مدير كل تربيت بدني گيلان گفت :‌پس از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي ،‌بيش از 120 مكان ورزشي در استان گيلان افتتاح شده است . از اين تعداد ‌86 مكان ورزشي در بخش شهري و 36 مكان در بخش روستايي افتتاح و به بهره برداري رسيده است . ‌اين اماكن شامل سالنهاي ورزشي ،‌زمين فوتبال ،‌ايستگاه نجات غريق و استخر است .
وي ‌با اشاره به افتتاح و بهره برداري از اين اماكن ورزشي ، گفت :‌ با افتتاح اين پروژه ها بيش از 92 هزار متر مربع بر اماكن سرپوشيده و بيش از 344 هزار متر مربع نيز بر اماكن ورزشي روباز در استان گيلان افزوده شده است .
مديركل تربيت بدني استان درادامه افزود: هم اكنون نيز 58 پروژه ورزشي در بخش عمراني اداره تربيت بدني در حال احداث و تكميل است كه با افتتاح آنها ميزان در اختيارداشتن اماكن ورزشي در استان گيلان به حد استانداردهاي جهاني خواهد رسيد .
وي گفت:اين پروژه هاي ورزشي بين 25 تا 97 درصد پيشرفت فيزيكي دارند كه البته اين پروژ ه ها به جز پروژه هاي شركت تجهيز و توسعه سازمان تربيت بدني كشور هستند.
فولادي در ادامه به پروژه هاي ورزشي كه در ايام دهه مبارك فجر مورد بهره برداري قرار گرفته‌اند، ‌اشاره كرد و افزود: هفت پروژه ورزشي در اين ايام افتتاح و تكميل شد.
اين پروژه هاي ورزشي در شهرستانهاي لنگرود ، تالش ،‌ صومعه سرا ،‌رودسر ، آستارا و كلاچاي افتتاح و به بهره برداري رسيد.
وي اضافه كرد : همچنين سالن ورزشي گلسفيد لنگرود و خوابگاه ورزشي آستارا از ديگر پروژه هايي است كه در ايام دهه فجر با اعتباري بالغ بر 28 ميليارد ريال از محل منابع ملي و استاني جهت تكميل پروژه‌ها منظور شده است.
فولادي حضور 81 تيم در ليگهاي كشوري را از افتخارات ورزش گيلان در پس از پيروزي انقلاب ذكر كرد و افزود: 27 تيم از گيلان در ليگ برتر حضوردارند كه از دستاوردهاي مهم ورزش استان در سال‌هاي پس از پيروزي انقلاب است.
فولادي در عين حال به اجراي 350 برنامه ورزشي و همايش‌هاي مختلف در سطح استان اشاره كرد و گفت :‌بانوان با 100 برنامه ورزشي مشاركت گسترده اي دراين ايام داشتند.
مدير كل تربيت بدني گيلان افزود: همايش دوچرخه سواري و اسكيت از فرودگاه تا مزار شهداي گمنام،‌ تجليل از بازنشستگان تربيت بدني در ،‌همايش بزرگ تجليل از ورزشكاران المپيك، ‌برگزاري مسابقه بين المللي جام خزر با حضور 200 ورزشكار از هفت كشور حاشيه خزر و هندوستان و حضور ورزشكاران در راهپيمايي 22 بهمن از برنامه هاي مهم تربيت بدني در اين ايام بود.
محمد فولادي به حضور بيش از 505 ورزشكار گيلاني در 9 ماهه نخست امسال در اردوهاي تيم ملي اشاره كرد و گفت: ورزش در استان گيلان عليرغم نبود حمايت كننده هاي مالي همواره دررديف پنج استان اول كشور قرارداشته است. اين ويژگي زماني برجسته تر مي نمايد كه بدانيم عمده تيمهاي اعزامي از استان گيلان به مسابقات كشوري با عنوان هيات‌ها و بودجه تربيت بدني اعزام شده اند.
در همين راستا اگر هم تيمهايي وجود داشته باشند كه از اسپانسر مالي برخوردار باشند ،‌توان مالي آنها در حدي نبوده كه ياري مقابله با تيمهاي متمول استانهاي صنعتي كشور را داشته باشند . با اين وجود حضوربيش از 505 ورزشكار گيلاني در 9 ماه اول 87 دراردوهاي تيمهاي ملي نشان از پتانسيل بسيار بالاي ورزش استان دارد .
ورزشكاران گيلاني از ابتداي سالجاري با حضور در مسابقات كشوري و برون مرزي 679 مدال طلا و نقره و برنز كسب كرده اند. همچنين در سالجاري از مجموع 505 ورزشكار گيلاني دراردوهاي تيم هاي ملي تعداد 148 ورزشكار در معيت تيمهاي ملي به مسابقات برون مرزي اعزام شده اند . در اين مدت گيلاني ها 86 مدال از مسابقات آسيايي ،‌جهاني و ‌بين المللي كسب كرده اند .
گيلاني ها با وجود كمبود منابع مالي با تلاش گسترده ورزشكاران از ابتداي سالجاري تاكنون از مسابقات قهرماني كشور ،‌ 216 طلا – 217 نقره و 246 برنز را بدست آورده اند .دراين مدت برگزاري 226 مسابقه استاني و 17 ميزباني مسابقات كشوري رامي توان از ديگر توانمنديهاي ورزش گيلان نام برد.

عملكرد ورزشي استان گيلان در سالهاي 85و 86
استان گيلان در سال 85 ،‌470 دوره مسابقات و در سال 86 ،‌ 455 دوره مسابقات استاني را برگزار كرده است .
اين استان در مدت ياد شده در سال 85 ،‌ 37 ميزباني و در سال 86 ،‌36 ميزباني مسابقات كشوري را عهده دار بوده است .
ورزش گيلان در سال 85 ،‌275 و در سال 86 در،‌348 مسابقه كشوري مشاركت كرده است .
ورزشكاران زبده گيلاني در سال 85 ،‌822 و در سال 86 ، 921 قهرمان خود را تحويل اردوهاي تيمهاي ملي كشورجمهوري اسلامي داده اند كه سال 85 ،‌156 و در سال 86 ،‌204 ورزشكار در معيت تيمهاي ملي براي مسابقات ملي برگزيده شده اند .
جامعه ورزش گيلان يك آمار قابل اعتناء رانيز با توجه به سقف جمعيتي در سالهاي 85 با 124 هزار و 376 نفر و در سال 86 با 132 هزار و 792 نفر بيمه ورزشي ، برترين موقعيت را در سطح كشور احراز كرده است .
گيلاني ها در اين دو سال بترتيب هزارو151 و هزار و 157 مدال طلا ،‌نقره و برنز را از مسابقات كشوري احراز نمودند .
اين قهرمانان در مسابقات سالهاي 85 ،‌18 مدال و در سال 86 73 مدال آسيايي كسب كرده اند.
ملي پوشان گيلاني در مسابقات برون مرزي به‌ترتيب 9 و 28 مدال جهاني را بدست آورده اند.

چهارشنبه|ا|21|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن