تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توكل بر خداوند، مايه نجات از هر بدى و محفوظ بودن از هر دشمنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812761359




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گروهي از فعالان اقتصادي كشور تونس وارد قزوين شدند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گروهي از فعالان اقتصادي كشور تونس وارد قزوين شدند
قزوين - خبرگزاري مهر: رئيس هيئت اقتصادي تونس گفت: استان قزوين با توانمندي و قابليت صنعتي و توليدي خود مي تواند فرصتهاي زيادي براي بازرگانان تونسي ايجاد كرده و بخشي از نياز كشور ما را تامين كند.

به گزارش خبرنگار مهر در قزوين صبح امروز يك هيئت اقتصادي تونسي براي آشنايي با توانمنديهاي صنعتي و كشاورزي استان قزوين وارد اين استان شد تا ضمن بازديد از چند واحد توليدي و صنعتي و گردشگري، زمينه توسعه روابط را بررسي كنند.

عبدالرحمن بن عزالدين در نشست با اعضاي اتاق بازرگاني استان قزوين كه در سالن باغستان جهاد كشاورزي برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته هيئتي از اتاق بازرگاني استان قزوين از بخشهاي مختلف كشور تونس بازديد كردند و مقرر شد ما نيز بازديدي را از اين استان در راستاي تعامل هر چه بيشتر و توسعه روابط داشته باشيم.

وي گفت: استان قزوين با توجه به توانمنديهايي كه در بخش صنعت دارد مي‌تواند فرصت‌هاي متعددي را براي بازرگانان تونسي ايجاد كند.

رئيس هيئت فعالان اقتصادي كشور تونس اضافه كرد: ما اطمينان داريم كه قزوين توانايي زيادي دارد و ما هم نيازمنديهاي زيادي را در كشور تونس داريم كه بعد از بازديد‌ها، مذاكرات و هماهنگي با بخشهاي مختلف مي‌توانيم در راستاي رفع اين نيازها با كمك همديگر گام برداريم.

در ادامه رئيس اتاق بازرگاني استان قزوين بيان داشت: ايران در حال صادرات كالا به كشور تونس است كه سفر هيئتي از فعالان اقتصادي تونس به استان قزوين مي تواند به توسعه اين روابط كمك كند.

حبيب‌الله سرچمي افزود: قزوين در توليد محصولاتي مانند شيشه، قطعات يدكي، مصالح ساختماني و صنايع سراميك مطرح است و اين بخش مي‌تواند زمينه خوبي براي توسعه روابط باشد.

وي تصريح كرد: در مدت محدود سال گذشته، حجم روابط اقتصادي ايران و تونس دو برابر شده و اميدواريم بيش از پيش شاهد توسعه روابط اقتصادي بين ايران و تونس باشيم.

رئيس اتاق بازرگاني استان قزوين اعلام كرد: در بيش از سه هزار واحد صنعتي استان قزوين حدود يك‌ هزار و 100 قلم كالا توليد مي شود كه روابط خوب تونس با اتحاديه عرب، آفريقا و اروپا با حذف تعرفه گمركي فرصتي براي كشور ما ايجاد كرده تا ما بتوانيم محصولات خود را به عنوان شريك بازرگاني از طريق تونس به اين كشورها صادر كنيم.

در ادامه رئيس سازمان بازرگاني استان قزوين با اشاره به ظرفيت بالا در بخشهاي مختلف مجموع صادرات استان به چهار كشور دنيا را 400 ميليون دلار ذكر كرد و گفت: مهمترين محصولات صادراتي استان قزوين شيشه، كاشي، سراميك، آهن، لوازم برقي، نساجي و لباس، مواد غذايي به ويژه خشكبار و كشمش است.

رضا افرازه يادآور شد: مجموع واردات سالانه استان قزوين 200 ميليون دلار است كه بيش از 85 درصد آن را قطعات و ماشين‌آلات خطوط توليد شامل مي شود.

رئيس سازمان صنايع و معادن استان قزوين هم موقعيت مكاني و جغرافيايي و نزديكي به پايتخت را از ويژگيهاي استان براي سرمايه‌گذاري دانست و افزود: خوشبختانه پيشرفته‌ترين تكنولوژي روز دنيا در صنايع قزوين به كار گرفته شده است.

محمدباقرعليخاني همچنين گفت: اين استان در برخي صنايع داراي رتبه اول تا سوم كشور، در صنايع كاني غير‌فلزي و شيشه رتبه اول تا دوم را دارد همچنين چهارمين كمپاني CD و DVD دنيا در استان قزوين فعال است و در زمينه توليد شيشه با ظرفيت 300 هزار تن شيشه فلوت و توليد 30 ميليون متر مربع كاشي و سراميك موقعيت ممتازي دارد.

رئيس سازمان صنايع و معادن استان قزوين خاطرنشان كرد: قزوين با دارا بودن 34 سرمايه‌گذار خارجي، رتبه دوم ميزان سرمايه‌گذار خارجي را دارد و در زمينه صنايع معدني نيز با 130 معدن فعال، پروژه‌هاي بزرگي مانند مس، روي و سيمان در استان در حال اجراست.

وي تصريح كرد: در استان قزوين علاوه بر دو هزار و 960 واحد صنعتي فعال، توليد يك هزار نوع محصول متنوع، يك‌ هزار طرح نيز در حال اجرا دارد و زمينه اشتغال 16 هزارنفر در اين بخهش نيز فراهم شده است.

هيئت 15 نفره فعالان اقتصادي و كشاورزي كشور تونس شامل تجار، بازرگانان و صاحبان واحدهاي صنايع غذايي، تجهيزات طبي نساجي، صنايع دستي، پرورش گل، گردشگري و هتلداري، در سفر دو روزه خود به استان قزوين ضمن ديدار با استاندار از بناهاي تاريخي و چند واحد صنعتي استان هم بازديد خواهند كرد.

چهارشنبه|ا|21|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 275]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن