تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819848046




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون وزير: حق التدرسي ها با مدرك دانشگاهي در آموزش و پرورش استخدام مي شوند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: معاون وزير: حق التدرسي ها با مدرك دانشگاهي در آموزش و پرورش استخدام مي شوند
بجنورد - معاون وزير آموزش و پرورش و رييس سازمان نهضت سوادآموزي كشور گفت: تمام نيروهاي حق التدرس كه داراي مدارك دانشگاهي ليسانس و بالاتر هستند در آموزش و پرورش استخدام مي شوند.


به گزارش ايرنا "علي باقرزاده فاروجي" عصر پنجشنبه در همايش سوادآموزي خراسان شمالي در بجنورد اظهار داشت: اين گروه از نيروها براساس مجوز استخدامي كه از دولت اخذ مي شود، به استخدام رسمي آموزش و پرورش درمي آيند.

وي افزود: نيروهاي حق التدرسي داراي مدرك فوق ديپلم نيز به صورت پيماني در اختيار آموزش و پرورش قرار مي گيرند كه با ارتقاي سطح مدرك تحصيلي، آنان نيز استخدام رسمي خواهند شد.

به گفته وي نيروهاي حق التدرسي داراي مدرك ديپلم نيز در قالب نيروهاي آموزشيار با آموزش و پرورش همكاري خواهند كرد.

معاون وزير آموزش و پرورش افزود: سال قبل هفت هزار نيروي حق التدريسي كه تا 15 مهرماه 88، زمان تصويب طرح استخدام اين نيروها در مجلس، داراي 60 ماه سابقه كاري و مدرك دانشگاهي بوده و در طرح تعيين تكليف شركت كرده بودند، به استخدام وزارت آموزش و پرورش درآمدند.

وي افزود: همچنين 11 هزار نفر از نيروهاي حق التدرسي كه در طرح تعيين تكليف شركت كرده و در آزمون استخدامي وزارت آموزش و پرورش پذيرفته شدند نيز استخدام شدند.

رييس سازمان نهضت سوادآموزي با اشاره به تاكيد رهبر معظم انقلاب اسلامي بر ريشه كني بيسوادي تا پايان برنامه پنجم توسعه، گفت: خواست رهبري در وزارت آموزش و پرورش به صورت برنامه مدوني تهيه و به تاييد معظم له رسيده كه در دست اجرا است.

باقرزاده افزود: رهبر معظم انقلاب علاوه بر وزارت آموزش و پرورش، دولت و مجلس شوراي اسلامي را نيز مكلف به كمك براي ريشه كن كردن بيسوادي كردند كه تاكنون بين اين مجموعه براي عملي كردن اين خواست، همكاري خوبي در اين زمينه ايجاد شده است.

وي اضافه كرد: دولت تمام دستگاهها را در سراسر كشور مكلف كرده تا آموزش و پرورش را براي ريشه كن كردن بيسوادي تا پايان برنامه پنجم، كمك كنند.

وي افزود: ما براي تحقق برنامه چشم انداز 20 ساله كشور بايد در اين بخش فعاليت بيشتري داشته باشيم و به عنوان الگوي يك كشور اسلامي در جهان، در ريشه كني بيسوادي مطرح شويم.

معاون آموزش و پرورش و رييس سازمان نهضت سوادآموزي برون سپاري طرح سوادآموزي را از برنامه هاي مهم وزارت آموزش و پرورش در شتاب دادن به امر سوادآموزي خواند و گفت: طبق اين طرح افراد باسواد با سواددار كردن هر فرد بيسواد سه ميليون ريال دستمزد دريافت مي كنند.

باقرزاده افزود: فعاليت افراد در قالب اين طرح، هيچ حقي نسبت به استخدام آنان ايجاد نمي كند و آنها صرفا دستمزدشان را مي گيرند.

وي ممانعت والدين براي سوادار شدن فرزندان را از موانع ديگر در مسير سوادآموزي در كشور دانست و گفت: براساس قانون والدين حق ندارند از سواددار شدن فرزندان خود جلوگيري كنند كه در صورت شكايت فرزند، مجرم شناخته و با آنها برخورد قضايي مي شود.

رييس سازمان نهضت سوادآموزي كشور گفت: در صورتي كه ادارات آموزش و پرورش اين والدين را شناسايي كرده و آنان را مصر به اين كار بيابند به دستگاه قضايي معرفي كنند و دستگاه قضايي مي تواند براي اين افراد سه ماه زنداني و 10 ميليون ريال جريمه تعيين كند.

مديركل آموزش و پرورش استان خراسان شمالي نيز گفت: امسال 15 هزار و 973 بيسواد تحت پوشش آموزش قرار مي‌گيرند.

"محمد وحيدي" در همايش سوادآموزي خراسان شمالي اظهار كرد: پيش بيني مي شود تا پايان سال 92 تمام بيسوادان اين استان سواددار شوند.

وي اضافه كرد: هم اكنون 57/93 درصد از جمعيت خراسان شمالي سواد دارند كه شامل 5/96 درصد جمعيت شهري و 68/90 درصد جمعيت روستايي مي شود.

در پايان اين همايش از شماري از سوادآموزان برتر استان خراسان شمالي تجليل شد.ك/2

2712/626/330

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30739155

پنجشنبه|ا|8|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 146]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن