تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گوش خود را به شنيدن خوبى‏ها عادت بده و به آنچه كه به صلاح و درستى تو نمى‏افزايد گو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805588936




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دولت لبنان بررسي فعاليت القاعده در اين كشور را به شوراي عالي دفاع سپرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: دولت لبنان بررسي فعاليت القاعده در اين كشور را به شوراي عالي دفاع سپرد
بيروت - هيأت دولت لبنان در آخرين جلسه خود در سال ميلادي 2011، ضمن تحليل آخرين تحولات داخلي و خارجي ، بررسي موضوع احتمال وجود القاعده در لبنان را به شوراي عالي دفاع اين كشور سپرد.


به گزارش ايرنا از بيروت، جلسه هيأت دولت به رياست "ميشل سليمان" رييس جمهوري لبنان امروز ( پنجشنبه ) در كاخ رياست جمهوري تشكيل شد.

در اين جلسه موضوع روستاي مرزي "عرسال" و اظهارات اخير

"فايز غصن" وزير دفاع لبنان مبني بر وجود القاعده در اين كشور و نفوذ آنها به سوريه به صورت خارج از نوبت مورد بحث قرار گرفت.

وزير دفاع لبنان در جلسه گذشته هيأت دولت از وجود نيروهاي القاعده در لبنان و نفوذ آنها از روستاي مرزي عرسال به سوريه خبر داده بود كه اين خبر خشم جريان چهارده مارس را برانگيخت ، به طوري كه حمله هاي سياسي و رسانه اي گسترده اي را عليه وي آغاز كرد.

با توجه به اينكه سخنان وزير دفاع لبنان همزمان با وقوع انفجارهاي تروريستي اخير در سوريه بود، گروه چهارده مارس با هدف متهم كردن نيروهاي امنيتي سوريه در انفجارهاي اخير بر عدم وجود نيروهاي القاعده در لبنان و نفوذ آنها به سوريه اصرار دارد.

در پي سخنان وزير دفاع لبنان در خصوص فعاليت برخي عناصر القاعده در مزهاي لبنان با سوريه، "عدنان منصور" وزير امور خارجه لبنان با تاكيد بر اينكه نبايد گذاشت كه نيروهاي تندرو سلفي كه باعث تنش هايي در مناطق مرزي مي شوند، از طريق لبنان وارد سوريه شوند، گفت: سخنان وزير دفاع درخصوص وجود القاعده در اين كشور صحيح است.

"عبدالرحيم مراد" وزير سابق دفاع لبنان هم با تاكيد بر اينكه اطلاعات دقيقي در رابطه با قاچاق سلاح از مناطق مرزي لبنان به سوريه دارد، افزود: سخنان قاطع وزير دفاع نيز در اين رابطه نشان از درست بودن اين اطلاعات دارد، چرا كه او از موسساتي خبر مي گيرد كه توانايي كافي در درك حقايق را دارند.

اما در مقابل وزير كشور و نمايندگان 14 مارس با حمله به وزير دفاع، سخنان وي را رد كرده بودند.

در پي بالا گرفتن مشاجره بين وزراي دولت لبنان مبني بر " بودن " يا "نبودن" القاعده در خاك لبنان، نخست وزير اين كشور هم با تاكيد بر اينكه هيچ ادله اي وجود ندارد كه اثبات كند عناصر القاعده در منطقه "عرسال" فعاليت مي كنند، گفت: در شب بيست و يكم نوامبر گذشته نيروهاي ارتش لبنان وارد منطقه عرسال شدند تا شخصي را كه ممكن بود با گروه هاي تروريستي بين المللي مرتبط باشد، دستگير كنند، اما اطلاعاتي در دست نيست كه ثابت كند گروه هاي تروريستي به شكل سازمان يافته در لبنان حضور دارند.

"وليد الداعوق" وزير اطلاع رساني در پايان جلسه چهارشنبه شب دولت در جمع خبرنگاران گفت: در اين جلسه هيأت دولت ضمن فرا خواندن ارتش و نيروهاي امنيتي به حفط مرزهاي لبنان، بررسي موضوع روستاي عرسال و احتمال وجود القاعده را به شوراي عالي دفاع لبنان سپرد.

حال بايد منتظر بود تا نتيجه تحقيقات در اين خصوص در شوراي عالي دفاع مشخص شود.

وزير اطلاع رساني لبنان افزود: در ابتداي جلسه هيأت دولت، ميشل سليمان رييس جمهوري لبنان طي سخناني با مروري بر كارنامه يك ساله دولت، سال 2011 ميلادي را سالي پر تحرك و فعال براي دولت خواند.

"نجيب ميقاتي" نخست وزير لبنان نيز در اين جلسه با تأكيد بر افرايش كارآيي دولت، همه جناح هاي سياسي را به وحدت ، همبستگي و آغاز گفت و گو ميان احزاب لبناني فرا خواند.

نجيب مقياتي در اين جلسه با اشاره به بحران سوريه و ضرورت دور نگه داشتن لبنان از بحران ،گفت: سال جاري ميلادي شاهد بحران ها و تغييرات زيادي در برخي از كشورهاي دوست عربي بوديم.

وي افزود: برخورد لبنان با اين حوادث از جايگاه احترام به اراده و عزم مردم اين كشورها و عدم دخالت در امور كشورهاي عربي برادر سرچشمه گرفته است.

نجيب ميقاتي در مورد حضور ناظران اتحاديه عرب در سوريه گفت: ما شاهد اجراي پروتكل عربي در سوريه هستيم و ناظران عرب همكاري خوبي با مقامات اين كشور دارند.

نخست وزير لبنان همچنين رياست جلسه كميسيون پيگيري پرونده نفت را با حضور اعضاي اين كميته برعهده داشت.

در پايان اين جلسه، "جبران باسيل" وزير برق و انژري گفت: در اين جلسه اعضاي كميسيون در مورد بررسي طرح هاي متعلق به استخراج نفت به توافق رسيده اند و اين مسئله مي تواند خبر خوبي براي لبناني ها در آستانه سال نو مسيحي باشد.

وي اظهار اميدواري كرد كه اين طرح ها در جلسه آتي هيأت دولت (4 ماه ميلادي آينده) به تصويب برسند.

خاورم*2023**1030** 1506

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30738821

پنجشنبه|ا|8|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن