تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان خوش اخلاقى و از بدبختى انسان بد اخلاقى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820392648




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فروزان‌مهر خبر داد: اعزام 2800 نيروي ايراني به خارج از كشور در سال 90


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: فروزان‌مهر خبر داد: اعزام 2800 نيروي ايراني به خارج از كشور در سال 90
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: كار و اشتغال

تاكنون 2800 نفر نيروي ايراني به خارج از كشور اعزم شده‌اند ولي از آنجايي كه هدف‌گذاري ما اعزام پنج هزار نيرو تا پايان سال جاري بوده است اين رقم بسيار پايين است.

به گزارش خبرنگار كار و اشتغال خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمد حسين فروزان‌مهر ـ معاون سرمايه انساني و توسعه اشتغال وزارت تعاون،‌ كار و رفاه اجتماعي ـ با بيان اين‌كه انعقاد اين تفاهم نامه سه جانبه بين سازمان فني و حرفه‌اي، انجمن صنفي كارفرمايي دفاتر مشاوره شغلي و كاريابي‌هاي بين‌الملل و معاونت سرمايه انساني و توسعه استغال است، گفت: برنامه‌هاي اشتغالزايي در حوزه بين‌المللي و همچنين اقداماتي كه وزارت ‌كار و رفاه تاكنون در راستاي اعزام نيرو انجام داده است با همكاري ساير دستگاه‌هاي ذي‌ربط و بخش خصوصي همراه بوده است.

وي ادامه داد:‌ هدفي كه تاكنون پيش بيني شده براي اشتغال در كشور اين است كه بر حسب برنامه پنجم توسعه سالانه يك ميليون و صد هزار فرصت شغلي در كشور با هدف كاهش نرخ بيكاري تا ميزان هفت درصد دست يابيم.

فروزان‌مهر افزود: امسال هدف ايجاد 2.5 ميليون فرصت شغلي را داريم از اين رو اميدواريم با تعامل و اهتمام در بدنه دولت و همچنين همكاري ساير قواي موثر مواجه شويم.

معاون سرمايه انساني و توسعه اشتغال وزارت تعاون،‌ كار و رفاه اجتماعي با بيان اين‌كه توجه به بازار كار بين المللي نكته‌اي است كه در سياست‌هاي كلان اشتغال به سران سه قوه تاكيد شده است، بيان كرد: در ماده 101 برنامه چهارم توسعه نيز تبادل نيرو كار وجود داشته است تا بتوانيم صد هزار نيروي كار ايراني را به خارج از كشور اعزام كنيم. در برنامه پنجم توسعه هم با هدف اعزام حداقل صد هزار نفر به كشورهاي هدف مي‌خواهيم زمينه اشتغالزايي را در كشور فراهم كنيم.

وي گفت: براساس برنامه‌هاي فوق اعزام پنج هزار نيرو تا پايان سال جاري را در اهداف خود قرار داده‌ايم كه براساس آمار دريافتي كه تاكنون هزار و 770 نفر معادل 40 درصد از برنامه را فراهم كرديم.

فروزان‌مهر با تاكيد براين كه اميدواريم تا يك ماه ديگر اين رقم تا ميزان 60 درصد افزايش يابد، تصريح كرد: در گذشته تمركز زياد به بازار داخلي باعث شده است برخي از بازارهاي هدف را ازدست دهيم از اين رو در شوراي عالي اشتغال با همكاري دستگاه‌هاي ذيربط تصميم به فراهم كردن زمينه اعزام متقاضيان را گرفتيم.

معاون سرمايه انساني و توسعه اشتغال وزارت تعاون،‌ كار و رفاه اجتماعي با بيان اين‌كه متاسفانه همجواري با كشورهايي كه نيروي كار ارزان دارند از جمله مشكلات عمده در زمينه اعزام است، خاطرنشان كرد: علاوه بر اين تحريم‌هايي كه عليه ايران صورت گرفته است و همچنين بحران‌هاي اقتصادي اروپا زمينه اعزام نيروي ايراني به خارج از كشور دچار مشكلاتي كرده است.

فروزان‌مهر با بيان اين‌كه نگاه ما به اعزام نيروي كار به خارج از كشور نگاه صرفا مهاجرتي نيست و اهداف بلند مدتي را دنبال مي‌كنيم، اظهار كرد: ارزآوري، پاسخگويي به بخشي از نيازهاي متقاضيان كار در ايران و انتقال و جذب بازار فني به داخل كشور از جمله اهدافي است كه ما در زمينه اعزام دنبال مي‌كنيم.

معاون سرمايه انساني و توسعه اشتغال وزارت تعاون،‌ كار و رفاه اجتماعي با اعلام اين‌كه يكي از وزارتخانه‌ها تاكنون 400 پروژه صنعتي در 32 كشور جهان را دارد، بيان كرد: در حال حاضر پذيرش نيروي كار در اقصي نقاط دنيا بايد متناسب با استنانداردهاي آموزشي اين كشورها باشد كه براساس اين تفاهم‌نامه آموزش‌هايي را متناسب با استانداردهاي بين المللي به متقاضيان اعزام داده مي‌شود.

وي با تاكيد براين كه آخرين آمار اعزام به خارج از كشور دو هزار و 800 نفر بوده است، تصريح كرد:‌ اين رقم نسبت به برنامه ريزي‌ها بسيار پايين بوده است و با توجه به هدف‌گذاري‌ها امسال ما سرگرم هماهنگي و تعامل با دستگاه‌هاي اجرايي ذي‌ربط هستيم.

فروزان‌مهر در پايان گفت:‌ اميدواريم همكاري‌هاي جدي‌تري در اين زمينه ايجاد شده و رايزن‌هاي ايراني در سراسر دنيا با ما در اين زمينه همكاري و شرايط لازم را فراهم كنند.

انتهاي پيام

چهارشنبه|ا|7|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن