تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):پرخورى و سستى اراده و مستى سيرى و غفلت حاصل از قدرت، از عوامل بازدارنده و كند كننده ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804078486




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رشد صادرات محصولات كشاورزي 2 برابر واردات بوده است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: رشد صادرات محصولات كشاورزي 2 برابر واردات بوده است
وزير جهادكشاورزي با حضور در مجلس تشريح كرد:

پس از آنكه تب استيضاح وزير جهادكشاورزي در مجلس خوابيد، وي پس از تعطيلات يك هفته اي مجلس به صحن علني پارلمان آمد و دستاوردهاي دولت نهم در بخش كشاورزي را تشريح كرد.

به گزارش رجانيوز، اگرچه داريوش قنبري سخنگوي فراكسيون اقليت مجلس كه هميشه يك پاي استيضاح هاي وزرا در مجلس است و از منتفي شدن استيضاح اسكندري هم به شدت ناراضي است، نتوانست هنگام قرائت گزارش وزير جهادكشاورزي نيز آرام بگيرد و در آمارهاي ارائه شده از سوي اسكندري در بخش كشاورزي تشكيك كرد اما هم رئيس مجلس اين تذكر را وارد ندانست، بلكه اعضاء كميسيون كشاورزي مجلس نيز به تذكر آيين نامه اي اين عضو اقليت مجلس اعتنايي نكردند.

اما وزير جهاد كشاورزي، ضريب خودكفايي كشور را در بخش كشاورزي 94 درصد، سهم بخش كشاورزي را در توليد ناخالص داخلي 14 درصد، در اشتغال زايي 23 درصد و در صادرات غيرنفتي 31 درصد اعلام كرد.

محمدرضا اسكندري گفت: ميزان محصولات توليدي كشاورزي با رشد متوسط سالانه 5 درصد از 23 ميليون و 400 هزار تن در سال 1357 به 102 ميليون تن در سال 1386 رسيده است.

وزير جهادكشاورزي كه در اجراي ماده 64 آيين نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي در صحن علني درباره عملكرد اين وزارتخانه گزارش مي داد، افزود: با آنكه بر اساس برنامه چهارم توسعه، رشد ارزش افزوده بخش كشاورزي به طور متوسط 6،5 درصد پيش بيني شده بود، اما در 3 سال گذشته يعني 3 سال اول برنامه چهارم توسعه شاهد رشد سالانه 6،7 دهم درصدي در اين زمينه بوده ايم.

وي اضافه كرد: از ابتداي فعاليت دولت نهم، عمليات اجرايي 190 مجتمع گلخانه اي و 284 مجتمع دامپروري در سراسر كشور با رويكرد توجه به مناطق محروم آغاز شده است.

اسكندري با تأكيد بر حاكم بودن روحيه فرهنگ علمي- جهادي در وزارت جهاد كشاورزي گفت: به طور متوسط، هفته اي يك دستاورد در بخش پژوهش هاي علمي كشاورزي ارائه مي شود.

وزير جهاد كشاورزي از تشكيل انجمن خبرگان كشاورزي در 334 شهرستان و 30 استان كشور خبر داد و افزود: مجمع ملي كشاورزي كشور نيز با 7 هزار عضو كشاورز به عنوان مشاوران سيستم سازماني وزارت جهاد كشاورزي تشكيل شده است.

وي از سازماندهي فارغ التحصيلان كشاورزي خبر داد و گفت: بر اين اساس تاكنون 1485 شركت خدمات مشاوره كشاورزي در مناطق و روستاهاي كشور تشكيل و 14 هزار فارغ التحصيل كشاورزي مشغول به كار شده اند.

اسكندري افزود: برنامه ريزي توسعه اين مركز به درمانگاه هاي دامپزشكي، انتقال يافته هاي علمي و خدمات فني و مهندسي با اشتغال زايي 55 هزار فارغ التحصيل مرتبط با اين رشته هاست.

وي با بيان اينكه 84 برنامه راهبردي نخستين بار در بخش كشاورزي از ابتداي دولت نهم براي كشاورزي هوشمند آغاز شده است، گفت: تهيه الگوي كشت، ساماندهي فرايند توليد و ايجاد بانك اطلاعات كشاورزي از محورهاي اين نوع كشاورزي است.

وزير جهاد كشاورزي ضريب خودكفايي كشور را در بخش كشاورزي 94 درصد دانست.

اسكندري در ادامه گزارش عملكرد وزراتخانه خود به نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، سهم بخش كشاورزي را در توليد ناخالص داخلي 14 درصد، در اشتغال زايي 23 درصد و در صادرات غيرنفتي 31 درصد بيان كرد.

وي با بيان اينكه هدف برنامه چهارم توسعه اين بود كه نرخ رشد بهره وري سرمايه در بخش كشاورزي يك دهم درصد ارتقا يابد گفت: هم اكنون اين نرخ به 29 صدم درصد ارتقا يافته است.

اسكندري نرخ رشد بهره وري نيروي كار و بخش كشاورزي را بر اساس برنامه چهارم 4،6 دهم درصد بيان كرد و افزود: در دو سال اول برنامه اين نرخ به 5،3 دهم درصد ارتقا يافت كه از برنامه جلوتر است.

وزير جهاد كشاورزي گفت: بر اساس برنامه چهارم، اين وزارتخانه بايد تا پايان سال 1386 حدود 209 هزار شغل جديد ايجاد مي كرد كه 446 هزار يعني دو برابر هدف برنامه چهارم توسعه شغل ايجاد شده است.

وي افزود: بر اساس برنامه چهارم توسعه، بايد در پايان سال 1388 صادرات بخش كشاورزي 2 ميليارد و 100 ميليون دلار باشد كه تا پايان سال 1386 بيش از 3 ميليارد و 200 ميليون دلار صادرات داشته ايم.

اسكندري گفت: رشد صادرات محصولات كشاورزي 2 برابر واردات اين بخش بوده است.

نظرات كاربران:
 دوشنبه 7 بهمن 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 200]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن