تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا توكل كند، خداوند هزينه او را كفايت مى كند و از جايى كه گمان نمى برد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804094702




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس كل بانك مركزي خبر داد: انتشار ايران چك 200 هزار توماني


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: رييس كل بانك مركزي خبر داد: انتشار ايران چك 200 هزار توماني
جام جم آنلاين: "محمود بهمني" رييس كل بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران از انتشار چك پولهاي جديدي با مبلغ 200 هزارتومان در قالب ايران چك طي روزهاي آينده در سطح كشور خبر داد.


بهمني امروز يكشنبه به ايرنا گفت: اين چك پولها چاپ شده و در آستانه به جريان افتادن در سطح جامعه است.

پيش از اين، ايران چك در مبالغ 50 هزار و يكصدهزار تومان انتشار يافته و چك پولهاي 200 هزارتوماني بالاترين رقمي است كه به صورت ايران چك رواج مي يابد.

اين نوع چكها، از نظر نوع چاپ و اعتبار همانند اسكناس است و بدون آنكه نيازي به امضا براي تحويل يا دريافت آن باشد، همه بانكهاي كشور آن را مي پذيرند و صادر مي كنند.

رئيس كل بانك مركزي همچنين گفت كه به منظور زنده نگهداشتن آرمان مردم فلسطين و يادبود مقاومت قهرمانان فلسطينيان در جنگ غزه، تصوير قدس در پشت اسكناس هاي دو هزار توماني به چاپ مي رسد.

178 تريليون تومان سپرده

رئيس كل بانك مركزي در بخش ديگري از اين گفت وگو، ميزان سپرده هاي ارزي و ريالي كشور را در زمان حاضر 178 تريليون تومان اعلام كرد اما نگفت كه اين ميزان در مقايسه با گذشته چه تغييري كرده است.

بهمني، حفظ ارزش پول مردم در بانك ها را از مهمترين وظايف بانك مركزي عنوان كرد و افزود: صيانت از منابع ارزي كشور نيز در داخل و خارج از وظايف مهم بانك مركزي است.

وي ادامه داد: منابع ارزي كشور بايد طبق مقررات پولي و بانكي مصرف شود و هيچ قدرتي اين توان را ندارد كه يك دلار را بدون مجوز پرداخت كند و اين همان خط قرمز بانك مركزي است.

رئيس كل بانك مركزي سپس هدف از يكسان سازي نرخ سود تسهيلات پنج ساله توسط بانك مركزي را ايجاد رقابت در ارايه خدمات توسط بانك ها دانست و افزود : بانك ها بايد ايجاد رقابت در ارايه خدمات بانكي را براي جذب مشتري مد نظر قرار دهند.

وي سپس از انتشار گواهي سپرده ارزي با نرخ سود سه درصد بيش از نرخ هاي بين المللي ،خبر داد و گفت: اين گواهي ها شش ماهه با نام ، بي نام و قابل انتقال به غير است.

بحران مالي غرب

رئيس كل بانك مركزي در ادامه گفت: جذب سپرده ها در بانك هاي كشور در زمان حاضر روال عادي دارد. زيرا بانك ها با بحران مالي در غرب براي پيشگيري از فرار سپرده ها ،‌نسبت به ايجاد تضمين و بيمه منابع اقدام كرده اند.

بهمني سپس نبود اعتماد و اطمينان لازم براي سپرده گذاري در بانك ها را از مهمترين مشكلات در نظام بانكي كشورهاي غربي عنوان كرد و افزود: مردم در اين كشورها اعتمادي به سپرده گذاري در بانك ها در شرايط كنوني ندارند.

رئيس كل بانك مركزي تصريح كرد: بانك ها در كشورهاي غربي براي كاهش آثار بحران كنوني اقتصادي و مالي ، به سرعت نسبت به پخش كردن دلارهاي خود در ساير كشورها اقدام كرده اند و چون ارزهاي آنها جهان شمول است ،‌به سرعت در جهان پخش شده اند .

وي با بيان آنكه در صورتي كه اين ارزها محدود و بسته بود ، تورم وحشتناكي را در كشورهاي غربي به جاي مي گذاشت ،افزود: زماني كه بانك ها خواستار جمع آوري ارزها باشند با مشكلات متعددي مواجه خواهند شد.

بسته سياستي - نظارتي بانك مركزي

بهمني در باره بسته سياستي - نظارتي بانك مركزي نيز گفت:‌ بانك مركزي در زمان حاضر در حال بررسي اين بسته و استفاده از نقطه نظرهاي اقتصاددانان در اين زمينه است.

رئيس كل بانك مركزي در خصوص محورهاي مورد بررسي در بسته سياستي- نظارتي بانك مركزي نيز گفت: در اين بررسي محورهايي مانند فعاليت بخش هاي مختلف اقتصادي، نحوه ‌كنترل و نظارت بر عملكرد بانك ها ، اجراي بانكداري اسلامي ،فعاليت بانك هاي خصوصي و مانند آن مورد توجه قرار گرفته است.
 يکشنبه 6 بهمن 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 165]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن