تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819819730




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اينديپندنت، جنگي شرم آور و اسرائيل در پاي ميز محاكمه


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اينديپندنت، جنگي شرم آور و اسرائيل در پاي ميز محاكمه
تهران - اينديپندنت مي نويسد: حتي اگر اسرائيل منكر ارتكاب جنايات جنگي در جنگ شرم آور غزه شود، اما با يك ارزيابي آكادميك و استناد به قوانين جنگي، مي توان اسرائيل را به جرم جنايتكار جنگي به پاي ميز محاكمه كشاند.


به گزارش گروه اخبار صوتي و تصويري ايرنا، پايگاه اينترنتي روزنامه اينديپندنت در گزارشي از ارزيابي جنايات رژيم صهيونيستي با دلالت بر اينكه اين جنايات از حيث حقوقي قابل پيگيري است ، در شماره روز يكشنبه خود مي نويسد: حقوقدانان بين المللي عنوان مي دارند گرچه اسرائيل مدعي است كنوانسيون ژنو مصوب سال 1977 را امضا نكرده ،اما با استناد به اصول كلي قوانين جنگ مي توان موارد عديده اي از جنايت و نقض قوانين جنگي كه اسرائيل در جنگ غزه مرتكب آن شد را انگشت اشاره گذاشت و با استناد به آنها اسرائيل را تحت پيگرد قانوني قرار داد.
به گزارش اينديپندنت ، موارد نقض قوانين بين الملل جنگي كه اسرائيل صراحتا" آنها را در جنگ غزه نقض كرده است به شرح زير نام برده وتوضيح داده شده است .
1 - نابرابر بودن جنگ .
در جنگ نابرابر غزه كه از تاريخ 27 دسامبر تا 17 ژانويه ادامه داشت ، تعداد كشته ها(شهدا)ي فلسطيني ده برابر بيش از كشته هاي اسرائيلي بود.
طبق آمار وزارت بهداشت فلسطين ، تعداد 1314 فلسطيني در اين ستيزه كشته شدند كه 412 تن آنها را كودكان و نوجوانان زير 18 سال وتعداد 110 تن آنها را زنان تشكيل مي دادند.
تعداد كشته هاي اسرائيل 13 تن بود كه 3 تن آنها توسط پرتاب راكت از غزه كشته شدند و 10 تن هم سرباز بودند. 4 اسرائيلي هم توسط آتش سربازان خودي كشته شدند.
نابرابر بودن جنگ ، در شيوه هاي جنگي طرفين كاملا" مشهود بود.
طرف اسرائيلي از راه هوا، زمين و دريا غزه را هدف قرار داد در حالي كه سلاح تهديد طرف فلسطيني فقط راكت بود.
از آنجائي كه اسرائيل مانع از ورود خبرنگاران به صحنه هاي جنگ مي شد نمي توان اطلاع دقيقي از ميزان تلفات و خسارات وارد آمده به غيرنظاميان بدست آورد.
2 - هدف قراردادن مناطق غيرنظامي
نيروهاي اسرائيلي نتوانستند به درون شهر غزه و يا "خان يونس " نفوذ كنند اما نواحي حومه شهر كه متراكم از جمعيت بود نيز از تيررس حملات زميني و هوائي ارتش اسرائيل در امان نبود. از جمله اين حملات هولناك در تاريخ 6 ژانويه با پرتاب خمپاره به يك مدرسه در جباليا در شمال غزه كه زير نظر سازمان ملل اداره مي شد رخ داد. صدها فلسطيني كه از خطر بمباران هواپيماهاي اسرائيلي از خانه هايشان گريخته بودند در اين مدرسه پناه گرفته بودند . در خمپاره باران اين مدرسه 30 تن در دم كشته شدند و 13 تن از مجروحان هم به جمع كشته هاي اين حادثه پيوستند.
3 - استفاده از بمب فسفر سفيد.
اين بمب جراحات وحشتناكي را در بدن ايجاد مي كند. قوانين بين الملل مربوط به جنگ بشدت كاربرد اين نوع بمب را ممنوع ساخته است .
بسياري از محافل بين المللي استفاده از اين نوع بمب توسط اسرائيل در جنگ غزه را تائيد كرده اند.
اسرائيل در ابتدا استفاده از اين نوع بمب را تكذيب مي كرد اما بعدا" فقط ادعا كرد كه آن را در مناطق غير مسكوني بكار گرفته است و هفته گذشته هم اعلام كردكه در باره كاربرد اين نوع بمب تحقيق مي كند.
4 - استفاده از بمب هاي "دايم " و ساير سلاحهاي نامتعارف شمار انبوهي از فلسطينيان در اين جنگ توسط بمبهاي متعارف كشته شدند (به شهادت رسيدند). "اريك فاس " پزشك نروژي اعلام كرد كه شاهد مجروحاني در غزه بوده است كه بقايائي از بمبهاي دايم Explosive Metal Inert Dense در بدن آنها ديده شده است . بمبهاي دايم حاوي مواد منفجره غليظ و فشرده شده ساكن است .
اسرائيل كنوانسيون سازمان ملل را كه استفاده از اين نوع بمب را ممنوع مي كند، امضا كرده است . طبق اين كنوانسيون استفاده از هر نوع تسليحاتي كه تكه هاي آن در بدن جراحاتي وارد سازد كه با اشعه ايكس قابل رويت نباشد را ممنوع است .
سازمان عفو بين الملل هفته گذشته از اسرائيل خواست كه جزئيات كامل سلاحها و بمب هاي فسفر سفيد را كه در غزه استفاده كرده به اطلاع آنها برساند تا پزشكان بهتر به معالجه مجروحان اين نوع بمبها بپردازند.
5 - هدف قرار دادن غيرنظاميان
اسرائيل هم غيرنظاميان و هم فلسطينياني را كه در حال فرار از دست سربازان دشمن بوده اند و در پي مكاني امن بوده اند را هم هدف قرار داده است ، حتي به شهروندان فلسطيني كه در پناهگاهها پناه برده اند را هم هدف قرار داده است .
فجيع ترين اين حملات ، موشك باران يك خانه مخروبه بود كه به دستور سربازان اسرائيلي 80 فلسطيني به آن پناه برده بودند. سربازان اسرائيلي بعد از جمع كردن همه اين فلسطينيان در اين خانه آن را هدف موشك قرار داده و 29 تن را يك جا كشتند.
6 - ممانعت از ارسال كمكهاي بشردوستانه
سازمان ملل و ساير آژانسهاي بين المللي از ممنوعيت و مشكلات فراواني كه براي ارسال غذا وساير نيازهاي اساسي به غزه با آن مواجه بودند به خصوص مشكلات امنيتي اعتراض داشتند.
يك راننده كاميون متعلق به آژانس امدادرساني به فلسطينيان موسوم به "اونروآ" هم در حال عبور از گذرگاه "عرز" كشته شد. اين كاميون در حال حمل غذا براي غزه در مدت زمان 3 ساعته توقف حملات بود.
عفو بين الملل و آژانسهاي بشردوستانه اسرائيلي هم از ممانعت به عمل آمده در كار امدادرساني به مجروحان و كشته هاي فلسطينيان معترض هستند.
در طول عمليات زميني حتي يك دستگاه آمبولانس وكاميون متعلق به وزارت بهداشت فلسطين هم منفجر شد .
بموازات همه اين جنايات ، نبود سوخت و انرژي يك ميليون فلسطيني ساكن غزه را در شرايطي بسيار بحراني قرار داده است .
سامانه آب و فاضلاب بسيار نامناسب است و خطوط لوله هاي آبرساني هم مرمت نشده اند.
همه اين جنايات و اعمال كافي است تا رژيم اسرائيل به عنوان ناقض همه قوانين بين الملل تحت پيگرد حقوقي قرار گرفته و به پاي ميز محاكمه كشانده شود.
صوير** 1591 **1479
 يکشنبه 6 بهمن 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن