تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيد بن خالد جُهَنى: پيامبر خدا صلى الله عليه و آله از هيچ نمازى به نماز ديگر مشغول...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819627075




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جشنواره تئاتر فجر با پرواز ٣٠ كبوتر سفيد آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: جشنواره تئاتر فجر با پرواز ٣٠ كبوتر سفيد آغاز شد
اكرم محمدي- بيست و هفتمين جشنواره بين المللي تئاتر فجر، چهارشنبه گذشته در فضاي باز محوطه تئاتر شهر با قرائت پيام رئيس جمهور كار خود را آغاز كرد.

به گزارش خراسان، در اين مراسم كه جمعي از هنرمندان و مسئولان حضور داشتند، ابتدا دكتر محمدحسين ايماني خوشخو، معاون هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: حضور مردم هنردوست در اين مراسم نشانه حمايت آنان از تئاتر است. هرجا كه جريان تئاتر و به طور كلي هنر وجود دارد، مردم نيز حضور دارند. اميدواريم كه اين حضور پرشور را در طول سال و در تمام زمينه هاي هنري شاهد باشيم.

وي سپس پيام دكتر احمدي نژاد به اين جشنواره را قرائت كرد.

در ادامه «علي نصيريان» با به اهتزاز درآوردن پرچم بيست و هفتمين جشنواره تئاتر فجر گفت: مردم ما نشان دادند كه از كارهاي فرهنگي و تئاتر كه يك هنر انساني است، استقبال مي كنند. بهره مندي از كارهاي جشنواره نيز متفاوت است. البته هر جشنواره اي كه در زمينه كارهاي هنري از جمله تئاتر، تلويزيون و فيلم برگزار شود، در راه تعالي و فرهنگ جامعه موثر است. من از همه هنرمنداني كه در اين جشنواره شركت كرده اند و همچنين از همه افرادي كه بستر و امكاناتي براي اجراي اين رويداد هنري مهيا كرده اند، تشكر مي كنم.

در ادامه اين مراسم، نكوداشتي براي شهيد «حسين قشقايي»، كه يكي از تالارهاي مجموعه تئاتر شهر به نام اين هنرمند نامگذاري شده است، برگزار و لوح يادبودي، به همسر اين شهيد انقلاب اهدا شد.

سپس «رضا رويگري» پيش از اجراي سرود «ايران، ايران» گفت: قصد داريم اين سرود را به همان سادگي كه ٣٠ سال پيش اجرا كرديم، اجرا كنيم تا همان حال و هواي ٣٠ سال پيش را داشته باشد.

سپس حسين مسافرآستانه، دبير جشنواره اين افتتاحيه را آغاز مراسم استقبال از جشن بزرگ خانواده تئاتر دانست و گفت: آغاز سي امين سالگرد پيروزي انقلاب با جشنواره تئاتر آغاز مي شود.

مسافر آستانه افزود: بخش «انقلاب اسلامي» يكي از بخش هايي است كه به مناسبت سي امين سال پيروزي انقلاب اسلامي تدارك ديده شده است. اميدواريم در آينده اي نه چندان دور شاهد خلق آثار هنري فاخر در زمينه انقلاب باشيم. در ادامه اين مراسم ٣٠ كبوتر سفيد به نشانه سي امين سال پيروزي انقلاب اسلامي، در آسمان تئاتر شهر رها شد و جشنواره تئاتر فجر به طور رسمي كار خود را آغاز كرد.

درحاشيه

" پس از پايان افتتاحيه دو نمايش خياباني در محوطه باز تئاتر شهر اجرا شد.

" مراسم افتتاحيه در دو بخش برگزار شد؛ بخش دوم، بيشتر به اجراي سرودهاي انقلاب اختصاص داشت.

" عروسك هاي بوش، صدام، اولمرت و ديگر شخصيت هاي منفور سياسي در اين مراسم ديده مي شد كه نماد ظلم و ستم بود.

" نوازندگان ارتش از ابتدا تا انتهاي مراسم افتتاحيه حضور داشتند.

" اردشير صالح پور مجري و محمود فرهنگ، كارگردان مراسم افتتاحيه جشنواره بود.

" پرچم كشورهاي شركت كننده در جشنواره بيست و هفتم در محوطه باز تئاتر شهر به اهتزاز درآمده بود.
 شنبه 5 بهمن 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 215]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن