تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820549612




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش فارس از بازديد معاونت سينمايي از سينماي 4 بعدي؛جعفري‌جلوه: تكنولوژي و فن‌آوري سينما را سينماتر مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از بازديد معاونت سينمايي از سينماي 4 بعدي؛جعفري‌جلوه: تكنولوژي و فن‌آوري سينما را سينماتر مي‌كند
خبرگزاري فارس: «محمدرضا جعفري‌جلوه» گفت: بايد براي توسعه سينما به فن‌آوري و تكنولوژي خودمان را مجهز كنيم چرا كه تكنولوژي و فناوري باعث مي‌شود سينما، سينماتر شود.


به گزارش خبرنگار سينمايي فارس صبح امروز معاونت سينمايي ارشاد به همراه سرپرست بخش‌هاي مختلف معاونت سينمايي و همچنين كاركنان اين وزارتخانه از سينماي 4 بعدي مجموعه قلعه سحر‌آميز بازديد كردند.
براساس اين گزارش در اين مراسم كه مهدي مسعود شاهي مشاور عالي معاونت سينمايي، سعيد رجبي فروتن مشاور و سرپرست دفتر توسعه فناوريهاي سمعي و بصري معاونت سينمايي و همچنين حقيقي رئيس دبيرخانه تفاهمات بين‌ بخشي معاونت سينمايي جعفري جلوه را همراهي مي‌كردند پس از بازديد از محوطه قلعه‌ سحرآميز دو فيلم از سينما 4 بعدي براي حاضران به نمايش درآمد.
پس از پايان نمايش فيلم رازدار مدير روابط عمومي مجموعه فرهنگي - تفريحي ارم با اشاره به اينكه بحث‌هاي مختلفي در ارتباط با تعامل سينماي 4 بعدي و همچنين بازيهاي رايانه‌اي با معاونت سينمايي انجام گرفته است اظهار داشت: قصد داريم با همكاري بنياد بازيهاي رايانه‌اي، بازيهاي رايانه‌اي را از شكل خانگي به شكلي كه امروزه در اين مركز وجود دارد سوق بدهيم بطوريكه امروزه بيش از 110 بازي در قلعه سحرآميز براي استفاده مراجعين وجود دارد.
وي همچنين با اشاره به رويكرد قلعه‌ سحرآميز در استفاده از سينماي چهاربعدي گفت: بنظر مي‌رسد قطعا فيلم‌هايي كه به كشورهاي صاحب تكنولوژي اين سينما سفارش داده مي‌شود با هدف خاصي ساخته مي‌شود و به دليل اينكه بتوانيم از اين فرصت استفاده كنيم ما نيز بايد بتوانيم مفاهيم مورد نظر خودمان را سفارش بدهيم.
مدير روابط عمومي مجموعه فرهنگي - تفريحي ارم خاطرنشان كرد: سينماي 4 بعدي به شكلي خاص كه در مجموعه قلعه سحرآميز مشاهده مي‌شود تنها سينماي 4 بعدي خاورميانه است و ما مي‌توانيم با نگاهي جدي به اين سينما بهره‌هاي فرهنگي و تفريحي مناسب را ببريم.
در ادامه اين مراسم اميررضا كلهر مدير مجموعه فرهنگي - تفريحي ارم نيز در سخناني كوتاه اظهار داشت: سينما چهار بعدي با صرف هزينه‌اي 400 ميليون توماني چين ساخته شده است كه هر سال مبلغي بالغ بر 15 هزار دلار هزينه اجاره آن است كه پس از پايان هر سال اين مبلغ بايد دوباره پرداخت شود.
وي خاطرنشان كرد: از ابتداي راه‌اندازي سينما چهاربعدي هر سال حدود يك ميليون بازديد كننده داخلي داشته‌ايم و بيش از 1300 توريست خارجي نيز از اين سينما بازديد كردند كه مي‌توان گفت: اولين سينما چهاربعدي منطقه به حساب مي‌آيد.
مهدي مسعود شاهي مشاور عالي معاونت سينمايي و همچنين كارشناس مسائل سينمايي نيز در اين مراسم گفت: بازديدهاي اينچنيني از سوي معاونت سينمايي باعث ايجاد انگيزه بيشتر براي رسيدن به اهداف هنري است.
وي ادامه داد: سال‌هاست كه كارشناسان سينمايي تلاش مي‌كنند احساسات تخت و بي‌روح را به هنگام تماشاي فيلم به احساساتي نزديك به انسان تبديل كنند و به اعتقاد من براي جلوگيري از افول سينما در بعد سمعي و بصري حركت‌هاي اينچنين بايد در سينماي ايران بيشتر شود.
مسعود شاهي تصريح كرد: از سال 1361 اين تكنولوژي در سينماي جهان بوجود آمده است كه بتازگي در سينماي ايران وارد شده و اميدوارم با همتي كه شخص آقاي جعفري جلوه دارند روزي بتوانيم نيازهاي فرهنگي كشور را بوسيله همين ابزارهاي تكنولوژيكي كه نفوذ زيادي را در بيننده ايجاد مي‌كنند برطرف سازيم.
محمدرضا جعفري جلوه معاونت سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز در اين مراسم اظهار داشت: ژ در اين فضا نيز كه بيشتر فضايي براي اوقات فراغت محسوب مي‌شود صحبت از سينما جريان دارد و به اعتقاد من در امتداد سينما بازي و گيم تلاشي است براي بردن انسان به فضايي متفاوت كه بتواند در مخاطب شوق‌انگيزي ايجاد كند.
وي ادامه داد: به ميزاني كه فرآوري تكنولوژي بتواند در سينما بروز يابد و در امتداد هنرهاي نمايشي و ديگر هنرهاي سمعي و بصري اين موقعيت با تحول تكنولوژيكي سينما گسترش پيدا خواهد كرد و درگيري حواس پنجگانه گواه يك مطلب تكنيكي و ظريف است كه كارشناسان ارتباطات به آن توجه كردند و امروزه در سينما مورد توجه قرار گرفته است.
جعفري جلوه تصريح كرد: استفاده از تكنولوژي فناوري در سينما در امتداد حوادث انسان است يعني انسان كه خود يك مخلوق به حساب مي‌آيد تكنولوژي را خلق مي‌كند و به منظور توسعه حواس پنجگانه است كه اين تكنولوژي‌هاي نوين پديد مي‌آيد كه بتواند با حواس پنجگانه ارتباط بيشتري برقرار كند.
معاونت سينمايي تاكيد كرد: تكنولوژي و فناوري‌هاي نوين وقتي در خدمت سينما قرار مي‌گيرد احساسات ما را بيشتر برمي‌انگيزد و موشكافانه‌تر ما را درگير مي‌كند و طبيعي است در اين شرايط تكنولوژي و فن‌آوري مي‌تواند در خدمت شناخت انسان قرار گيرد و حتي ما را به فرا واقعي، واقعي سوق مي‌دهد.
وي افزود: تكنولوژي مي‌كوشد حسي از عالم غيب و فرا واقع را براي ما فراهم كند و اين تلاش در جهان به شكل تحولي و گسترده و سريع در دهه‌هايي سپري شده بوقوع پيوسته بطوريكه امروزه تكنولوژي و توسعه فن‌آوري به مرحله غير قابل باوري رسيده است و به همين دليل توجه به اين تحولات براي ما لازم و ضروري است.
معاونت سينمايي خاطرنشان كرد: به دو دليل نبايد از تحولات فناوري غافل باشيم دليل اول اين است كه تكنولوژي در خدمت ماست و مي‌تواند يك فرصت براي پيشرفت سينما تلقي شود و مي‌توانيم آن را در خدمت توسعه، شناخت و بسط و گسترش دانش بشري قرار دهيم و بايد براي توسعه به اين فن‌آوريها خودمان را مجهز كنيم چرا كه تكنولوژي و فناوري باعث مي‌شود سينما، سينماتر شود.
جعفري جلوه ادامه داد: اگر سينما به‌وسيله تكنولوژي و فن‌آوري سينماتر شود باعث تجسم خيال و خيال‌انگيزي بيشتري خواهد شد چرا كه مخاطب بايد از شرايطي كه در آن است رها شود تا با آن شوق‌انگيزي مورد نظر برسد و در آن صورت است كه سينما به اهداف خود رسيده است.
وي در ادامه اظهار داشت: بنابراين تكنولوژي‌هاي نوين هم فرصتي براي ما است كه بتوانيم سينما را سينماتر كنيم تا مخاطب در سينما حضوري فعال‌تر داشته باشد و در درجه بعد تهديدي مي‌‌تواند باشد كه اگر از اين فن‌آوري‌ها عفلت كنيم رقيبان از ما جلو خواهند زد.
معاونت سينمايي در خاتمه اين مراسم اظهار داشت:‌ در اين زمينه در كشورمان تلاش‌هايي شده است اما براي بروز شدن بايد بدانيم بسيار بيشتر از اين بايد تلاش كنيم و بايد بكوشيم تكنولوژي را بومي‌سازي كنيم تا بتوانيم سينماي ملي و ايراني را از طريق اين فن‌آوري‌هاي نوين توليد كنيم.
انتهاي پيام/ا
 سه شنبه 1 بهمن 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن