تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قرآنى كه بر پيامبر نازل شد... عزتى است كه هوادارانش شكست نمى خورند... .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819791819




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اوباما در مراسم تحليف خود را «باراك حسين اوباما» خواهد خواند مسلمانان آمريكا: نام حسين بايد مايه مباهات اوباما باشد


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: اوباما در مراسم تحليف خود را «باراك حسين اوباما» خواهد خواند مسلمانان آمريكا: نام حسين بايد مايه مباهات اوباما باشد
آفتاب: مسلمانان آمريكا تصميم «باراك اوباما» مبني بر استفاده از نام كامل خود يعني «باراك حسين اوباما» را در مراسم تحليف رياست‌جمهوري آمريكا،‌ پاسخي به درخواست‌هايشان براي استفاده بيشتر از اين نام توسط «اوباما» قلمداد مي‌كنند.

به گزارش سرويس بين‌الملل آفتاب، «اوباما» بعد از ظهر سه‌شنبه، ساعت 17 به وقت گرينويچ، مراسم تحليف را انجام مي‌دهد و به عنوان چهل و چهارمين رئيس‌جمهور آمريكا همانند آنچه «آبراهام لينكلن» در سال 1861 عمل كرد، كار خود را شروع مي‌كند.

وي اولين رئيس‌جمهور سياه‌پوست اين كشور است كه وارد «كاخ سفيد» مي‌شود.

«اوباما» كه فرزند يك پدر مسلمان كنيايي و مادري آمريكايي است در ماه نوامبر در مصاحبه با نشريات آمريكايي اعلام كرده بود كه در مراسم تحليف سمت رياست‌جمهوري آمريكا، نام كامل خود را اعلام خواهد كرد.

«اوباما» گفته بود فكر مي‌كنم سنت اين است افراد نام كامل خود را اعلام مي‌كنند و من نيز از اين سنت پيروي خواهم كرد.

«يوسف سالم» امام جماعت مسجد «محمد»(ص)، واقع در واشنگتن گفت: «اوباما ممكن است يك مسيحي باشد، با اين حال وي نمي‌تواند ريشه خود را انكار كند».

وي گفت: «حسين نام زيبايي است و به معناي خوب و زيبا است. داشتن اين نام افتخاري براي خانواده و پدربزرگ اوباما به شمار مي‌رود و نبايد در اظهار افتخارآميز آن ترديد كند».

روز دوشنبه در اين مسجد چندين گروه از مسلمانان آمريكايي در اقدامي ‌نمادين 44 كبوتر را به نشانه صلح آزاد كردند كه اين اقدام از تمايل جامعه مسلمانان آمريكا به صلح و ايفاي نقش سياسي بيشتر در آمريكا حكايت دارد.

مسلمانان آمريكايي هنگام آزاد‌كردن اين كبوترها فرياد «الله اكبر» سر دادند.

«رشيد محي الدين»، دانشجوي 21 ساله مسلمان آمريكايي، مي‌گويد: «اوباما با اعلام افتخار آميز نام خود به مردم آمريكا و جهان خواهد گفت كه وي واقعاً در تلاش براي «تغيير» است و همه ما مي‌توانيم اين امر را باور كنيم».

گفتني است اوباما در جريان تبليغات انتخاباتي خود بارها از اعلام نام كامل خود خودداري كرده بود.

«خضري عبدالعلي»، عضو ائتلاف مسلمانان آمريكاي‌شمالي نيز كه شبكه‌اي از مساجد و سازمان‌هاي اسلامي‌ در منطقه آمريكايي شمالي به شمار مي‌رود، گفت به رغم اينكه «اوباما» در جريان تبليغات انتخاباتي خود مسلمانان آمريكا را نااميد كرده است، وي همچنان به ظرفيت‌هاي اوباما براي بهبود آسيب‌هايي كه مسلمانان آمريكا در زمان «جرج بوش» متحمل شده‌اند، اميدوار است.

«علي»، كه از جمله شركت‌كنندگان ثابت در تظاهرات‌هاي حمايت از مردم عراق و آمريكا به شمار مي‌رود، گفت: «اوباما در جريان تبليغات انتخاباتي خود از جامعه مسلمانان فاصله گرفت با اين حال ما تنها دو گزينه داشتيم و از اين بين، به ستاد انتخاباتي اوباما كمك كرديم و به وي رأي داديم».

گفتني است «توماس فرايدمن»، مقاله‌نويس روزنامه «نيويورك‌تايمز» و برنده 3 بار جايزه ادبي معروف «پوليتزر»، در مقاله‌اي كه كمي پس از انتخابات آمريكا در ماه نوامبر منتشر شد، نوشته بود: «آمريكا تنها كشوري است كه در همان دهه‌اي كه حكومت عراق را به رياست‌جمهوري فردي به نامه «صدام حسين» سرنگون مي‌كند، كشور ايران را كه «حسين» نام يكي از والاترين شخصيتهاي مذهبي آن است تهديد به جنگ مي‌كند، فردي را كه نامش «حسين» است، به سمت رياست‌جمهوري انتخاب مي‌كند».
 سه شنبه 1 بهمن 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن