تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رمضان ماهى است كه ابتدايش رحمت است و ميانه‏اش مغفرت و پايانش آزادى از آتش جهنم. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820106547




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عباس انصاري‌فرد ، مدير عامل جديد سرخ‌ها : پرسپوليس را از بحران خارج مي‌كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: عباس انصاري‌فرد ، مدير عامل جديد سرخ‌ها : پرسپوليس را از بحران خارج مي‌كنيم
جام جم آنلاين: اوضاع ناآرام پرسپوليس كه هفته‌ها همچون آتش زير خاكستر پنهان شده بود، سرانجام با استعفاي داريوش مصطفوي و موافقت اعضاي هيات مديره باشگاه عيان شد تا فصل جديدي از تغيير و تحولات مديريتي براي سرخپوشان پايتخت گشوده شود.


هر چند پيكان انتقادهاي در چند روز اخير، بي‌ثباتي مديريتي در باشگاه‌ها را نشانه رفته است، اما به نظر مي‌رسد پرسپوليس با وجود مشكلات متعدد هفته‌هاي اخير و ناسازگاري‌هاي موجود كه حتي به سكوهاي تماشاگران هم منتقل شده بود ناگزير از اين تغييرات بود.

تحول در مديريت پرسپوليس با توجه به بحراني شدن شرايط تيم محتمل به نظر مي‌رسيد اما انتخاب عباس انصاري ‌فرد كه پيش از اين در دو مقطع يك بار از سال 69 تا 72 و بار ديگر از سال 80 تا 81 عهده‌دار اين سمت بود تا حدي غير منتظره بود.

گفته مي‌شد هدايتي، رئيس و عضو متمول هيات مديره پرسپوليس 2 گزينه را براي مدير عاملي به هيات مديره پيشنهاد كرده است كه مشغله امير عابديني در داماش به انصاري فرد فرصت داد تا جانشين مصطفوي شود و از اين حيث ركورددار باشگاه پرسپوليس شود.

انصاري‌فرد از چگونگي پذيرفتن اين سمت، خروج پرسپوليس از بحران، آينده تيم در ليگ قهرمانان آسيا و ليگ برتر و تغيير و تحولات احتمالي سخن گفت. گفتگوي جام‌جم با مدير عامل جديد پرسپوليس كه مي‌گويد: اين بازگشت تكليفي بود كه بر گردن من گذاشتند پيش‌روي شماست.

انتخاب شما به عنوان مدير عامل پرسپوليس در تعطيلات رسانه‌هاي نوشتاري صورت گرفت. با وجود اين‌كه تغيير و تحول در مديريت پرسپوليس انتظار مي‌رفت؛ اما اين اتفاقات خيلي سريع رخ داد، چه شد كه قبول كرديد دوباره مديريت پرسپوليس را بپذيريد؟

اعضاي محترم هيات مديره پس از استعفاي داريوش مصطفوي كه معتقدم در طول اين 6 ماه واقعا براي پرسپوليس زحمت كشيد، به اين نتيجه رسيدند كه بنده مي‌توانم به پرسپوليس در مقطع حاضر كمك كنم و اهدافي كه در نظر دارند را پيش ببرم.

به هر حال حتما مسائلي وجود داشته است كه آقاي مصطفوي صلاح ديدند استعفا كنند. من هم از اعضاي هيات مديره كه به بنده اعتماد كردند تشكر مي‌كنم و اميدوارم تا پايان كار از همين حسن نيت و حمايت آنها بهره ببرم.

بيشتر از 7 سال است كه از پرسپوليس و در واقع مديريت در فوتبال فاصله داريد. در اين مدت چقدر فضاي كار عوض شده و اميدوار هستيد كه راحت‌تر بتوانيد كار پرسپوليس را پيش ببريد؟

با اين‌كه در طول اين مدت مسووليتي در باشگاه نداشتم؛ اما بي‌‌خبر هم نبودم. در واقع‌ ما نمي‌توانيم از فوتبال فاصله بگيريم، امور مربوط به فوتبال و پرسپوليس را پيگيري مي‌كردم ضمن اين‌كه در هر دوره با انتخاب مدير عامل جديد به نوعي دوست داشتم كه تجربياتم را در اختيارش قرار دهم و هميشه آماده خدمت و مساعدت بودم. در نهايت تصور مي‌كنم رقابت در ليگ برتر بسيار فشرده است و بايد براي رسيدن به موفقيت همه با هم همكاري موثر داشته باشيم.

در فوتبال ما همه ابتدا با برادري و حسن نيت آغاز مي‌كنند؛ اما ممكن است در ادامه راه وضعيت به همين منوال ادامه نداشته باشد. درخصوص مصطفوي همين وضعيت بود. زمان مديريت شما در سال 80 هم مشكلات اين‌چنيني پيش آمد. چه تضميني وجود دارد كه اين قول همكاري‌ها پا برجا بماند؟

اميدوارم اين بار آن خاطرات تلخ تكرار نشود. من در دوره پيش با مسائل و مشكلات زيادي روبه‌رو شدم كه خوشبختانه در طول اين مدت با سعي و تلاش خودم و البته كمك برخي دوستانم تمام آنها را حل كردم، به اين افتخار مي‌كنم كه هر وقت از من كمكي خواستند صادقانه آمده‌ام و هر لحظه هم كه ديگر به من نيازي نباشد مي‌روم.

از ابتدا هم دنبال مديرعاملي پرسپوليس نبودم، بلكه چون تكليفي را برگردن من گذاشتند وظيفه دانستم كمك كنم. روي قول دوستان هم براي همكاري حساب كرده‌ام و مطمئن هستم كه سر قولشان هستند و زمان مشخص مي‌كند كه هر چه روبه جلو برويم از اين حمايت‌ها بهره مي‌بريم.

اما همين قول و قرارهايي كه چندان محكم نيست و در واقع تضميني براي آن وجود ندارد، بي‌ثباتي مديريتي را در سال‌هاي اخير به دنبال داشته است. بخصوص پرسپوليس و استقلال از اين بابت خيلي لطمه خوردند و حداقل در كارهاي اساسي و ساختاري مثل فوتبال پايه نتوانستند راه به جايي ببرند. در همين تيم بزرگسالان هم با وجود سرمايه‌هاي كلان نتيجه لازم را نمي‌گيرند.

بي‌ثباتي در مديريت دلايل ديگري هم دارد. بايد در بخش كلان به‌ آن پرداخت كه مهم‌ترين آن به خصوصي‌سازي بر مي‌گردد؛ اما اين مسائل كه عنوان كرديد هم بي‌تاثير نبوده است. به هر حال بايد به آينده اميدوار بود. اگر بخواهيم بدبين باشيم، كاري نمي‌توانيم انجام دهيم. اميدوارم اتفاقات تلخ گذشته در اين دوره تكرار نشود.

پرسپوليس با 2 شكست اخير وضعيت خوبي ندارد. مهم‌ترين برنامه‌هايتان براي تيم چيست؟

بايد در كوتاه مدت شرايط تيم را بهبود ببخشيم. اگر پرسپوليس بتواند در مسابقات پيش‌رو بدون مشكل روحي و رواني به ميدان برود و نتيجه بگيرد، آرامش برقرار مي‌شود و با خروج از بحران مي‌‌توانيم كارهاي اساسي‌تري انجام دهيم.

اما به وجود آوردن اين فضا و حداقل آرام كردن طرفداران پرسپوليس با اين وضعيت كار ساده‌اي به نظر نمي‌رسد.

من به مردم حق مي‌دهم. قهرمان دوره پيش نبايد اينچنين بازي‌هايش را واگذار كند. بالاخره هواداران هم از پرسپوليس انتظارات به جايي دارند. سعي مي‌كنيم در همين مدت تغييرات روحي و رواني لازم را ايجاد كنيم تا اعضاي تيم با اطمينان خاطر و آرامش كار خود را دنبال كنند و بتوانند نتايج بهتري كسب كنند به اين ترتيب خواسته مردم هم برآورده شده و خيالشان از بابت پرسپوليس راحت خواهد شد.

كادر فني پرسپوليس تقويت خواهد شد؟

اين كار به مقداري زمان نياز دارد، من بايد با اعضاي كادر فني و بازيكنان مذاكره كنم، شرايط را بيشتر از اين بررسي كنم و از نزديك صحبت‌هاي همه را بشنوم و بعد بهترين تصميم را بگيرم.

اگر بتوانيم از تمام سرمايه‌ها و پتانسيل‌هاي موجود استفاده كنيم، جاي نگراني‌ خاصي براي پرسپوليس وجود ندارد

در اين شرايط هيچ تغيير و تحولي بعيد نيست. انتخاب سرمربي خارجي را هم رد نمي‌كنم؛ اما از شخص خاصي نمي‌توانم اسم ببرم. حتي ممكن است نفراتي به جمع ما اضافه شوند، اما همان طور كه گفتم فرصت مي‌خواهيم تا بهترين تصميم را بگيريم.

شايعه حضور لوكا بوناچيچ چطور؟

همان طور كه گفتيد، در حد شايعه مسائل زيادي مطرح مي‌شود. در آينده اگر قرار باشد كاري انجام دهيم، حتما اعلام مي‌كنيم. در حال حاضر طرح چنين حدس و گمان‌هايي فقط تمركز پرسپوليس را برهم مي‌زند و به تيم لطمه خواهد زد.

قرعه پرسپوليس در ليگ قهرمانان آسيا را چطور مي‌بينيد؟

به حضور در اين رقابت‌ها خوش‌بين هستم. اگرچه معتقدم از همان ابتدا نبايد هيچ مسابقه‌اي را دست‌كم گرفت. بي‌شك اگر قهرماني مي‌خواهيم بايد تمام مسابقات را به چشم فينال ببينيم.

2 باشگاه پرسپوليس و استقلال با وجود منابع مالي كه در اختيار دارند و حمايت‌هاي دولتي هميشه از مشكلات مالي رنج مي‌برند. براي بهبود اين شرايط چه بايد كرد؟

هميشه گفتيم راه‌حل اين مشكل حركت 2 باشگاه به سوي درآمدزايي است؛ به طوري كه اگر مشكلي هم وجود دارد بدون اين كه به جايي يا كسي وابسته باشد آن را حل كنند. البته در همه جا و هر مجموعه نقاط ضعفي وجود دارد. پرسپوليس هم از اين امر مستثنا نيست؛ اما اگر طرز نگاه‌ها و تفكرات را تغيير دهيم و از ظرفيت‌هاي موجود نهايت بهره را ببريم مي‌توانيم به سمت اهداف بزرگ حركت كنيم و در واقع پرسپوليس را صاحب تشكيلاتي در حد نام و اعتبارش كنيم، ما كه مي‌خواهيم در اين راه قدم برداريم و اميدواريم كه موفق شويم.

حضور افرادي مثل حسين هدايتي مي‌تواند به برآورده شدن اين اهداف كمك كند؟

در 2 دوره گذشته كه مسووليت مديريت پرسپوليس را داشتم، هميشه دوست داشتم از همراهي فردي كه پشتوانه مالي قوي براي باشگاه باشد، در راستاي عملي كردن برنامه‌ها سود ببرم. البته حضور چنين افرادي در باشگاهي مثل پرسپوليس نبايد سبب شود تا از خودكفايي مالي غافل شويم. بايد با استفاده از تمام منابع مالي شرايط خوبي را براي باشگاه ايجاد كنيم.

با تغيير مديريت در پرسپوليس در هر مقطعي بحث بدهي‌هاي ميلياردي مطرح مي‌شود. اين بار هم اين مسائل وجود دارد؟

اين رقم‌ها در حدي نيست كه گفته مي‌شود. در آينده نزديك با بررسي لازم رقم واقعي بدهي‌ها را اعلام مي‌كنيم.

شما علاوه بر مديرعاملي، عضو هيات مديره باشگاه پرسپوليس هم هستيد؟

بله. يكي از اعضاي هيات مديره هم هستم و اميدوارم تا پايان فصل با تعامل و همكاري لازم با ديگر اعضا بتوانيم پرسپوليس را به جايگاهي كه شايسته آن است و مردم انتظار دارند برسانيم.

پرسپوليس با توجه به بضاعت كنوني و مشكلاتي كه پشت‌سر گذاشته است، پتانسيل لازم را براي قهرماني در ايران و آسيا دارد. به هر حال شما يك تيم منتخب مديرعامل قبلي را تحويل گرفته‌ايد.

درست است كه پرسپوليس مشكلاتي داشته است؛ اما اين مسائل براي تمام تيم‌ها وجود دارد. پرسپوليس هم مهره‌هاي خوبي در اختيار دارد و هم پشتوانه بزرگي به نام هواداران را همراه خود دارد، اگر بتوانيم از تمام اين سرمايه‌ها بهره ببريم، جاي نگراني وجود ندارد.

به هواداران پرسپوليس چه قولي مي‌دهيد؟

فقط مي‌توانم بگويم كه براي خروج پرسپوليس از بحران با سرعت وارد عمل مي‌شويم و در اين راه از هيچ كوششي دريغ نمي‌كنيم تا پرسپوليس روز به روز شرايط مطلوب‌تري پيدا كند و با آمادگي كامل براي ادامه مسابقات برنامه‌ريزي كند. از آنها مي‌خواهيم كه صبور باشند و به ما فرصت دهند.

سارا احمديان
 سه شنبه 1 بهمن 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن