تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دنيا سراى بلا و گرفتارى و محل گذران زندگى و زحمت است خوشبختان از آن دل كنده‏اند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819639179




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

طي 30 سال اخير؛سطح زير كشت محصولات كشاورزي در قزوين 18 درصد افزايش يافت


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: طي 30 سال اخير؛سطح زير كشت محصولات كشاورزي در قزوين 18 درصد افزايش يافت
خبرگزاري فارس: رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان قزوين گفت: طي 30 سال اخير، سطح زير كشت محصولات كشاورزي در استان قزوين 18 درصد افزايش يافته است.


به گزارش خبرگزاري فارس از قزوين به نقل از روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي استان قزوين، محمدرضا صفري اظهار داشت: طي 30 سالي كه از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي مي‌گذرد، موفقيت‌هاي چشمگيري را در بخش‌هاي مختلف كشاورزي شاهد هستيم.
وي افزود: طي اين مدت توليد گندم از 160 هزار تن در ابتداي انقلاب به 360 هزار تن رسيده است كه در سال 83 پس از 40 سال سعي و تلاش، كشور در زمينه توليد گندم به خودكفايي دست يافت كه استان قزوين در خودكفايي اين محصول استراتژيك نقش بسزايي داشته است.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان قزوين اضافه كرد: اين استان در زمينه توليد ساير محصولات كشاورزي همچون برنج، جو، ذرت با به كارگيري روش‌هاي مناسب كاشت، داشت و برداشت افزايش در توليد را داشته است به طوري كه سطح زيركشت استان قريب به 23 هزار و 80 هكتار افزايش داشته كه حدود 18 درصد رشد را نشان مي‌دهد.
وي خاطرنشان كرد: در توليد محصولات باغي نيز سطح زيركشت باغات بارور 18 هزار و 349 هكتار افزايش داشت كه در مقايسه با ابتداي انقلاب 40 درصد رشد داشته و بر اين اساس توليد محصولات باغي از 310 هزار تن در سال 57 به 619 هزار تن در سال 87 رسيده كه طي اين مدت 247 هزار تن توليد اين محصولات رشد داشته است.
صفري تصريح كرد: توسعه 92 واحد در سطح 32 هكتار و چهار شهرك گلخانه‌اي، توليد كمپوست و قارچ خوراكي در سطح 22 واحد صنعتي و 21 واحد سنتي با توليد بيش از 3 هزار و 600 تن در سال قارچ و 200 هزار تن كمپوست قارچ، راه‌اندازي 15كيلينيك گياه پزشكي و جذب 30 نفر كارشناس كشاورزي از جمله اقدامات صورت گرفته در 30 سال اخير است.
وي ادامه داد: انجام مبارزات غير شيميايي با آفات و بيماري‌ها در سطح 42 هزار هكتار، واگذاري فعاليت توليد بذر اصلاح شده، فعاليت‌هاي تحقيقاتي، طرح‌هاي اجرايي به بخش خصوصي، به كارگيري بيش از 220 كارشناس ناظر در زمينه‌هاي باغباني و حفظ و نباتات، معرفي و توسعه مصرف كودهاي ريز مغذي و بيولوژيك، توسعه كشت در اراضي خارج از شبكه آبياري به ويژه اراضي كم‌بازده شيبدار در مناطق محروم، تكيه بر توان كارشناسان داخلي و بيمه محصولات كشاورزي زراعي و باغي در سطح 114هزار و 523 هكتار از ديگر طرح‌هاي مهم جهاد كشاورزي استان بعد از پيروزي انقلاب است.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان قزوين معرفي و شناسايي ارقام برتر داخلي و خارجي، تبديل وضعيت كشاورزان از كارگري كشاورزي به مدير مزرعه، توسعه كشت‌هاي گياهان دارويي، معرفي و استفاده از دستگاه‌هاي مكانيزه نشاكار و كمباين برداشت برنج و كسب رتبه برتر در مكانيزاسيون برنج در كشور را از ديگر طرح‌هاي مهم بخش كشاورزي طي اين 30 سال دانست.
وي با اشاره به وضعيت مكانيزاسيون بخش كشاورزي اضافه كرد: از سال 78، 2 هزار و 600 تراكتور سبك، متوسط و سنگين، 30 دستگاه كمباين برداشت گندم، 40 دستگاه نشاكار برنج، 800 دستگاه تيلر و يك كمباين برداشت برنج در استان به كشاورزان واگذار شده است.
صفري افزود: با واگذاري اين تعداد دستگاه ضريب مكانيزاسيون كشاورزي از 2/0 در صد اسب بخار در هكتار به 68/0 درصد اسب بخار در هكتار بدون احتساب تراكتورهاي فرسوده افزايش يافته است.
وي اعلام كرد: همچنين طي اين مدت تعداد 13 شركت خدمات مكانيزاسيون و 240 فقره مجوز تأسيس صنايع تبديلي، تكميلي و غذايي صادر شده كه 43 فقره از مجوزهاي صنايع پروانه بهره‌برداري دريافت كرده و زمينه اشتغال 795 نفر در استان فراهم شده است.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان قزوين عمده طرح‌هاي صنايع تبديلي را فرآوري زيتون، پسته، كشمش و محصولات گلخانه‌اي عنوان كرد.
وي در ادامه راه‌اندازي 71 مورد از كيلينيك‌هاي دامپزشكي بخش خصوصي، 20 داروخانه دامپزشكي، مراكز مايه‌كوب دامپزشكي، واكسيناسيون دام‌ها را از مهم‌ترين طرح دامپزشكي پس از انقلاب برشمرد و گفت: توسعه واكسيناسيون دام در استان قزوين كه در زمان انقلاب فقط توسط دو اكيپ دامپزشكي صورت مي‌گرفت، در دهه نخست انقلاب به پنج اكيپ و در سال‌هاي بعد و با واگذاري بخشي از خدمات به بخش خصوصي به بيش از 40 اكيپ با 120 نفر و 11 مركز مايه‌كوبي افزايش يافته است.
صفري تصريح كرد: طي اين مدت با توجه به اقدامات صورت گرفته تعدادي از بيماري‌ها مانند طاعون گاوي كه زماني سبب مرگ بسياري دام‌ها مي‌شد كه با اجراي طرح‌هاي مبارزه ريشه‌كن شده است.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان قزوين ارائه خدمات دامپزشكي به واحدهاي آبزي پروري، نظارت بهداشتي بر فرآورده‌هاي خام دامي، بسته‌بندي و توزيع فرآورده‌هاي دامي توسط 947 واحد عرضه و بسته‌بندي فرآورده‌هاي خام دامي، راه‌اندازي دو كشتارگاه صنعتي بهداشتي طيور و راه‌اندازي سه كارخانه توليد دارو و لوازم دامپزشكي را پس از پيروزي انقلاب اسلامي از مهم‌ترين دستاوردهاي اين بخش دانست.
انتهاي پيام/ح10
 سه شنبه 1 بهمن 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 264]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن