تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):چه چيزى مانع توست كه زندگى پسنديده و مرگ با سعادت را داشته باشى، چرا كه من براى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820683177




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دور از پايتخت


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: دور از پايتخت
بهره برداري از 8 طرح بزرگ آبرساني در چهارمحال و بختياري
شهركرد- خبرنگار ابتكار- حشمت ا... هاشمي مديرعامل شركت آب و فاضلاب چهارمحال و بختياري در گزارشي اعلام كرد 8 طرح بزرگ آبرساني شامل 5 مخزن ذخيره آب با گنجايش 7000 مترمكعب همراه با تاسيسات جانبي شيرخانه ايستگاه كلرزني و شبكه هاي انتقال آب در شهرهاي شهركرد (حاشيه ميرآباد) ناحيه غرب، نافچ و مال خليفه و طرح آبرساني به سودجان همزمان با سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي به بهره برداري مي رسند. مهندس هاشمي افزود: علاوه بر اين طرح ها 4 پروژه آبرساني ديگر در شهرهاي شهركرد، فارسان و سودجان در حال انجام است و عمليات اجرايي پروژه آبرساني به لردگان نيز در دهه مبارك فجر آغاز مي شود كه با تكميل و بهره برداري از اين طرح ها تا افق درازمدت ساكنين اين مناطق از آب شرب بهداشتي بهره مند مي شوند. وي خاطر نشان ساخت براي اين طرح ها مجموعا 20 ميليارد ريال هزينه شده است. مهندس هاشمي افزود طرح بزرگ آبرساني چشمه موسوم به باغ رستم به شهرستان اردل و ناغان نيز در حال اجرا است و تاكنون 25 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.

شهردار شاهرود استعفا مي دهد
شاهرود- خبرنگار ابتكار- بنابر ناسازگاري هايي كه در شهرداري شاهرود با شهردار وجود دارد ناصر حاج محمدي اعلام نمود بزودي اين شهر را ترك خواهد كرد. در حالي كه شهردار شاهرود ناصر حاج محمدي از بدو مسئوليت شهري تاكنون توانسته است نسبت به تغيير ساختار و سيماي شهري و آباداني شهر اقدامات بسزايي را انجام دهد. دوام، پويايي و توسعه پايدار يك شهر مستلزم ايجاد تناسب و توازن و هماهنگي ميان ساختارهاي گوناگون و متنوع آن است. شهردار شاهرود ضمن بيان اين مطلب افزود: عمران و آباداني يك شهر امري است كه پيش از هر چيزي نظرها را به سوي خود معطوف نموده و اهميت و عمق عملكرد واحدهاي عمراني را عيان مي كند در اين رهگذر نبايد از نظر دور داشت كه واحد عمران شهرداري شاهرود با استفاده از تجارب روز و نيروهاي توانمند و با توجه به امكانات و زمينه هاي موجود در حوزه كاري خود خوش درخشيده و در عرصه عمل به عرض اندام پرداخته است. ناصر حاج محمدي در ادامه تاكيد كرد: امروز همه كوچه ها و معابر شاهرود به يك كارگاه عمراني تبديل شده است. امام جمعه شاهرود نيز در گفتگويي اعلام داشته اند كه برخي از اقدامات شهرداري از آرزوهاي ديرينه مردم اين شهر بوده است.

59 طرح راه روستايي با پيشرفت 100 درصدي آماده بهره برداري است
اهواز - خبرنگار ابتكار-59 طرح راه روستايي اداره كل راه و ترابري استان خوزستان با پيشرفت 100 درصدي آماده بهره برداري است. به گزارش روابط عمومي اداره كل راه و ترابري استان خوزستان مهندس خيراله خادمي با اعلام اين خبر طرح هاي آماده افتتاح بخش راه روستايي استان را در 20 شهر استان دانست و افزود: در اين ميان شهرستان هاي ايذه، اهواز، باغملك، شادگان، بهبهان هر كدام 6 و 5 طرح بيشترين ميزان طرح هاي آماده افتتاح را به خود اختصاص داده اند. مدير كل راه و ترابري استان خوزستان مهمترين طرحهاي آماده افتتاح راه روستايي استان را شامل تكميل جاده كل چندار- انجه در شهرستان ايذه به طول 14 كيلومتر و با هزينه 150 ميليون تومان، احداث جاده لهبيد به حاجي كمال در شهرستان ايذه به طول 12/5 كيلومتر و با هزينه 176 ميليون تومان، احداث جاده سرحاني- محمدآباد در شهرستان باغملك و به طول 13/6 كيلومتر و با هزينه 150 ميليون تومان، احداث جاده روستايي بحاث به طول 8 كيلومتر در شهرستان شادگان با هزينه 180 ميليون تومان، مرمت بازسازي و روكش آسفالت جاده روستايي گرگر- گمبزون در شهرستان ماهشهر به طول 12/5 كيلومتر و با هزينه 609 ميليون تومان اعلام كرد و افزود: از جمله دلايل بالا بودن آمار پروژه هاي افتتاحيه راه روستايي در استان افزايش اعتبارات اين بخش از سوي رياست محترم جمهوري كشورمان است كه باعث تحول جدي در بخش راه روستايي استان خواهد شد. مهندس خيراله خادمي در پايان اظهار اميدواري كرد با بهره برداري كامل از اين پروژه ها كه بزودي شاهد آن خواهيم بود 173 كيلومتر راه به سر جمع راه هاي روستايي افزوده: در 209 كيلومتر از راه هاي روستايي استان عمليات روكش و بهسازي و 3 دستگاه پل جديد به سر جمع پل هاي روستايي استان افزوده خواهد شد. وي هزينه كلي اجراي اين طرح ها را بيش از 13 ميليارد و هفتصد ميليون تومان از محل اعتبارات استاني دانست و افزود: اميدواريم با بهره برداري از اين طرح ها شاهد افزايش ايمني حمل و نقل در راه هاي روستايي استان باشيم.

جشنواره بزرگ اينترنتي انقلاب در استان مركزي برگزار مي شود
اراك -مدير سازمان ملي جوانان استان مركزي از برگزاري جشنواره بزرگ اينترنتي با موضوع انقلاب به مناسبت سي امين سالگرد پيروزي انقلاب در اين استان خبر داد. محمد جمال باقري در گفتگو با فارس اظهار داشت: اين مسابقه براي نخستين بار در استان مركزي و به همت سازمان ملي جوانان استان مركزي برگزار مي شود. وي افزود: هدف از برگزاري اين مسابقه اطلاع رساني پيرامون سي امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي و فرهنگ سازي استفاده صحيح از تكنولوژي و فناوري جديد است. مدير سازمان ملي جوانان استان مركزي تصريح كرد: اين مسابقه از 12 بهمن ماه جاري به مدت 10 روز برگزار مي شود و هر روز يك برنده دارد.

معاون استاندار اصفهان:
مازاد درآمد استان اصفهان به 95 ميليارد تومان رسيد
اصفهان - خبرنگار ابتكار-معاون برنامه ريزي استاندار اصفهان گفت: مازاد درآمد اين استان به مرز 95 ميليارد تومان رسيد. به گزارش پايگاه اطلاع رساني استانداري اصفهان، عليرضا صالح اعتبار جاري و عمراني امسال استان را 115 و 211 ميليارد تومان برشمرد و اظهار داشت: با گذشت 9 ماه از سال جاري، حدود 75 درصد اعتبارات جاري و 70 درصد بودجه هاي عمراني از محل تملك دارايي هاي سرمايه اي تامين شده است. وي تصريح كرد: با توجه به وضعيت درآمدهاي استان و با تصويب اصلاحيه لايحه بودجه و در صورت اختصاص 50 تا 60 ميليارد تومان از مازاد درآمد استان به بودجه هاي استاني، مشكلي براي تامين اعتبار جاري و عمراني دستگاه ها وجود ندارد. معاون برنامه ريزي استانداري اصفهان تعداد طرح هاي عمراني در دست اجراي استان را حدود 4 هزار طرح اعلام كرد و گفت: اولويت اصلي استان بر به پايان رساندن طرح هاي ناتمام به ويژه مصوبات سفر رياست جمهوري و سفرهاي شهرستاني استاندار تعيين شده است.

معاون استاندار بوشهر:
گمرك لاور ساحلي آماده بهره برداري است
بوشهر-معاون امور عمراني استاندار بوشهر گفت: گمرك لاور ساحلي در دشتي با اعتباري بالغ بر 350 ميليون تومان اعتبار آماده بهره برداري است. مسعود نصوري در حاشيه بازديد از اين پروژه در گفتگو با فارس اظهار داشت: اين گمرك داراي 800 متر زيربنا، دو سالن و 7 هزار و 500 متر محوطه سازي است. وي افزود: اسكله لاور ساحلي نيز با 3 ميليارد ريال اعتبار 56 درصد و موج شكن نيز 75 درصد پيشرفت فيزيكي دارد. معاون عمراني استاندار بوشهر با اشاره به وضعيت راه دولت آباد به زيارت گفت: با احداث اين جاده شهرستان دشتي به بزرگراه پارس شمالي متصل و مركز شهرستان نيز به دريا وصل مي شود. نصوري گفت: اعتبار پيش بيني شده براي اين طرح تا مرحله تكميل 10 ميليارد تومان است. وي تصريح كرد: طول اين جاده 42 كيلومتر است و درصد پيشرفت فيزيكي آن نسبت به اعتبار در نظر گرفته شده 96 درصد و نسبت به كل پروژه 25 درصد است.

يك كارشناس ميراث فرهنگي:
عامل انساني عمده ترين آسيب ها را به آرامگاه كوروش وارد كرده است
شيراز -يك كارشناس ميراث فرهنگي گفت: عامل انساني عمده ترين آسيب ها را به اتاقك آرامگاه كوروش وارد آورده است. به گزارش فارس، علي راهسازه در جمع خبرنگاران افزود: آسيب هاي گل سنگ، ترك خوردگي، شكستگي، پوسته شدن و ورقه شدن رسوبات نارنجي رنگ، آسيب هاي ناشي از مواد و مصالح رستي گذشته، از عمده آسيب هايي است كه به آرامگاه كوروش وارد شده است و آسيب هايي كه به اتاقك آن نيز وارد شده، توسط انسان ها بوده است. وي در ادامه با بيان اينكه براي مرمت آرامگاه پس از شناسايي قطعات با همان روش هاي قديم از طريق اهرم، سنگ ها را در جاي خود قرار داديم، افزود: براي استحكام بخشي نيز از شيره آهك در مرمت استفاده كرديم. راهساز ادامه داد: تنها بناهاي باستاني كه از بستر بسيار استوار برخوردارند، بناهاي مجموعه پاسارگاد است كه زلزله هيچگونه تاثيري بر آن ندارد اماجابجايي ريشه درخت انجير مي تواند برروي آن اثرگذار باشد.
 دوشنبه 30 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 137]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن