تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819848049




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

محيط زيست كرج: معاينه فني خودروها 20 درصد آلودگي هوا را كاهش مي دهد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: محيط زيست كرج: معاينه فني خودروها 20 درصد آلودگي هوا را كاهش مي دهد
كرج - رييس اداره حفاظت محيط زيست كرج گفت: معاينه فني خودروها و استفاده از سوخت مناسب بيش از 20 درصد در كاهش آلودگي هوا موثر است .


حسن پسنديده روزدوشنبه درحاشيه بازديد از مركز معاينه فني "خودرو حامي" در منطقه پيشاهنگي كمالشهر كرج در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: معاينه فني از ساده ترين و ضروري ترين و كم هزينه ترين روش هاي كاهش آلودگي هوا و صرفه جويي در مصرف سوخت است.
وي خاطرنشان كرد: اكنون دراين شهرستان چهارمركز معاينه فني خودرو درحال فعاليت است كه با توجه به تعداد بالاي خودروها، جوابگوي نياز اين كلانشهر نيست .
پسنديده گفت: براي حل اين معضل بايد زمينه توسعه اين مراكز در كرج ايجاد شود و بايد زمينه سازي لازم در جهت مشاركت بخش خصوصي و شهرداريها صورت گيرد.
وي اظهارداشت: در كلانشهرهايي همچون كرج بايد طرح جامع كاهش آلودگي هوا به اجرا درآيد كه در اين طرح هفت محور بررسي مي شود.
پسنديده افزود: محور اول اين طرح برروي خودروهاي جديد است و بايد تحقيقات علمي كاربردي برروي كاركرد موتور و سيستم احتراق آن ها و استفاده از مبدل كاتاليزوري و بهره گيري از ادوات جانبي كاهنده آلاينده ها و لزوم رعايت استانداردهاي گازهاي خروجي اگزوزها مورد توجه قرار گيرد.
وي، محوردوم اين طرح را خودروهاي مستعمل عنوان كرد وگفت : خودروهايي كه مدل پايين هستند و از عمر آنها سالها گذشته است و در عين حال در خيابانها تردد مي كنند، نحوه رانندگي و كيفيت پايين قطعات، اتلاف سوخت و افزايش آلودگي صوتي و هوا را به دنبال دارد.
رييس اداره حفاظت محيط زيست كرج خاطرنشان كرد: همچنين محور سوم اين طرح بر حمل و نقل عمومي تاكيد دارد كه افزايش كمي ناوگان و بهره گيري از سوخت گاز طبيعي در تاكسي ها، ميني بوسها و اتوبوسهاي شهري و تسريع در احداث خطوط مترو علاوه بر كاهش مصرف سوخت، نقش مهمي در كاهش آلودگي هوا دارد.
وي افزود: محور چهارم سوخت بوده كه تقريبا تمامي آلودگي هواي شهري ناشي از مصرف سوخت فسيلي است و حذف سرب از بنزين و تقليل گوگرد موجود در گازوييل نقش مهمي در كاهش آلودگي هوا ايفا مي كند.
پسنديده محور پنجم را معاينه فني عنوان كرد و گفت : معاينه فني خودروها علاوه بر افزايش ايمني خودروها، كاهش آلودگي هوا، كاهش تصادف و مصرف سوخت را درپي دارد.
وي محور ششم را ترافيك دانست و افزود: ترافيك برمي گردد به نحوه تردد خودروها در شهر و نوع استفاده از معابر ، پاركومترها و چراغهاي هوشمند كه همانطور كه در روان شدن ترافيك موثر هستند دركاهش انتشار انواع آلاينده هاي ناشي از تردد خودروها نيز موثر مي باشند.
وي گفت: آموزش همگاني و مشاركت عمومي محور هفتم اين طرح است چراكه آگاهي عمومي و آموزش از عوامل مهم موفقيت برنامه هاي اجرايي براي كاهش آلودگي هوا است .
وي افزود: شاخص استاندارد آلاينده ها درسيستم PSI شامل NO2,O3,SO2,PM10,CO است كه ميزان 50 -PM0 نشان دهنده وضعيت پاك، 100 -50 وضعيت سالم ، 200 -100 وضعيت هشدار، 300 -200 وضعيت اضطراري و بالاتر از 300 وضعيت بحران است .
وي گفت: نتايج وضعيت آلاينده هاي ايستگاه سنجش آلودگي هواي كرج از اول دي ماه الي 28 دي ماه نشان مي دهد كه هواي اين شهر داراي 10 روز سالم ، 16 روز هشدار، يك روز اضطراري و يك روز بحران بوده است .
وي افزود: البته اين نتايج را نمي توان به كل كرج تعميم داد ضمن اينكه عدم وضعيت پايداري اوضاع جوي در افزايش رقيق سازي آلودگي هوا بسيار موثر است .
در بازديد از مراكز معاينه فني خودرو حامي تعدادي از مسوولين شهري همچون دادستان عمومي و انقلاب كرج ، رييس دادگستري كرج ، مسوولين حمل و نقل و ترافيك كرج و راهنمايي و رانندگي كرج با هدف توسعه فرهنگ معاينه فني خودرو حضور داشتند.ك /3
561/693/ 684
 دوشنبه 30 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن