تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820628598




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس سازمان آموزش و پرورش خراسان شمالي: ايفاي نقش موثر آموزش و پرورش در گروي مشاركت‌هاي مردمي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رييس سازمان آموزش و پرورش خراسان شمالي: ايفاي نقش موثر آموزش و پرورش در گروي مشاركت‌هاي مردمي است


خبرگزاري دانشجويان ايران - بجنورد
سرويس: شهرستان‌ها

رييس سازمان آموزش و پرورش خراسان شمالي گفت: ايفاي نقش موثر آموزش و پرورش در جامعه در گروي مشاركت‌هاي مردمي است.

به گزارش خبرنگار ايسنا، علي باقرزاده فاروجي در همايش شوراهاي آموزش و پرورش استان بيان داشت: منشا نهضت علم و فناوري، در سرزمين كهن ايران بوده و هر آنچه مربوط به ملت ايران است همواره توام با عزت و شرف بوده و ما با اين پيشينه با دنيا گفت‌وگو مي‌كنيم.

وي ادامه داد: عزتمندتر از عصر طلايي شكل گيري انقلاب اسلامي در تاريخ ما وجود نداشته است و تشكيل حكومت اسلامي آروزي ديرينه تمام انبيا و آزادمردان تاريخ بوده است كه اميد است اين حكومت اسلامي به حكومت جهاني مهدي موعود (عج) متصل شود.

وي اضافه كرد: در اين دوران طلايي ابلاغ سند چشم انداز 20 ساله جمهوري اسلامي نقطه عطفي بود كه بايد براي تحقق آن با تمام توان تلاش كرد.

باقرزاده فاروجي ادامه داد: با وجود اينكه بيش از سه سال از تاريخ ابلاغ اين سند گذشته است اما شايد توده مردم در واقع آنچنان كه بايد شناختي از سند توسعه نداشته باشند تا مناسبات خود را با اين سند تعريف كنند و نقش خود را در تحقق آن بارز نمايند.

اين مسوول بيان داشت: در افق 1404 هدف اين است كه كشور به قدرت اول اقتصادي، علمي، بين‌المللي و غيره در منطقه تبديل شود كه اين مهم را شخصي در قامت مقام معظم رهبري بيان كرده‌اند و محكي است براي همه آنها كه در نظام كار مي كنند.

وي افزود: نقش جامعه علمي كشور، مهندسي فرهنگي، نهضت توليد علم، جنبش نرم افزاري و تحول و نوسازي در نظام آموزشي از مواردي است كه مقام معظم رهبري در اين سند بر آن تاكيد كرده‌اند.

باقرزاده گفت: تمام اركان نظام اگر بخواهند به نقطه سند چشم انداز 20 ساله نظام برسند ناگزير بايد از محصولات آموزش و پرورش استفاده كنند.

وي تاكيد كرد: براي توسعه ناگزير بايد به آموزش و پرورش بپردازيم و يونسكو هم تاكيد كرده است كه هيچ كشوري از سطح معلمانش بالاتر نمي‌رود.

وي بيان داشت: اما متاسفانه آموزش و پرورش همواره با كسري اعتبار مواجه بوده و با اين وضعيت هيچ گاه نتوانسته به تقاضاي واقعي در درون پاسخ دهد و در نتيجه نتوانسته آنچنان كه بايد پاسخگوي انتظارات بيروني باشد.

باقرزاده ادامه داد: اين در حالي است كه اين نهاد مهم وظيفه دارد گرايش فطري را در درون افراد تقويت كند و فضايل اخلاقي را در انسان رشد دهد.

وي گفت: آموزش و پرورش وظيفه دارد فرهنگ ايراني و اسلامي را توسعه دهد ولي با مشكل مواجه است كه در اين زمينه چند راهكار مدنظر است.

وي اظهار داشت: يكي از اين راهكارها اين است كه بودجه آموزش و پرورش با افزايش منابع ورودي جبران شود كه با توجه به وضعيت نفت در بازارهاي جهاني، آنچنان كه بايد در اين زمينه شرايط فراهم نيست.

رييس سازمان آموزش و پرورش خراسان شمالي تاكيد كرد: راهكار اساسي در اين زمينه كه در برخي از كشورهاي دنيا نيز اجرا شده است، افزايش مشاركت‌هاي مردمي نه تنها از لحاظ مالي بلكه از لحاظ كمك‌هاي فكري، ارايه انديشه، ايده و حمايت‌هاي معنوي است.

وي افزود: طلايه داران اين حركت شوراهاي آموزش و پرورش هستند زيرا موفقيت آموزش و پرورش در گرو موفقيت شوراهاي آن است.

وي گفت: جلسات شوراهاي آموزش و پرورش بايد پربار و هدفمند برگزار شود و شوراها به بهترين نحو از اختيارات خود براي تحقق اهداف آموزش و پرورش بهره گيري كنند.

به گزارش ايسنا، معاون سياسي امنيتي استاندار خراسان شمالي نيز در اين همايش گفت: اگر بخواهيم زيرساخت‌ها و پايه‌هاي امنيت در جامعه محقق شود اولين گام براي تحقق اين هدف افزايش آگاهي در جامعه است.

محمدابراهيم كاظمي افزود: با توسعه آگاهي و افزايش خرد جمعي در جامعه مي‌توانيم اساس يك امنيت پايدار را محقق كنيم.

وي بيان داشت: در اين زمينه دانش آموزان و دانشجويان مهمترين گروه هدف هستند بنابراين عرصه آموزش و پرورش در اين زمينه عرصه اي حايز اهميت است.

معاون سياسي امنيتي استاندار خراسان شمالي تاكيد كرد: آموزش و پرورش از اركان مهم ايجاد امنيت در جامعه است و حتي در عرصه توسعه سياسي مي توان از اين امكان به خوبي استفاده كرد.

وي گفت: براي مديريت افكار اجتماعي بايد در عرصه آموزش و پرورش سرمايه گذاري كرد و مبناي ارزشي را در جامعه توسعه داد.

كاظمي ادامه داد: در نظام جمهوري اسلامي به عنوان نظام اسلامي بايد به عنوان اولين اولويت، ارتقاي ارزش‌ها و توجه به معارف ديني اصل باشد.

وي بيان داشت: اگر انقلاب اسلامي به ثمر رسيد حاصل فعاليت امام (ره) در عرصه‌هاي مختلف و تشكيل حوزه هاي فكري در جامعه بود كه سبب بيدارگري در جامعه شد.

معاون استاندار خراسان شمالي بار ديگر تاكيد كرد: توجه به آموزش و پرورش مهمترين اصل براي توسعه است و اگر به اين امر توجه نشود آينده جامعه به مخاطره مي افتد كه امام راحل نيز همواره در فرامين خود به اين امر تاكيد كرده اند.

مدير مشاركت‌هاي مردمي سازمان آموزش و پرورش خراسان شمالي نيز گفت: آموزش و پرورش از مهمترين نهادهايي است كه در فرهنگ سازي در جامعه تاثيرگذار است.

يوسفي افزود: از آنجايي كه آموزش و پرورش با افرادي سر و كار دارد كه آينده سازان ميهن هستند بهترين و جايگاه و موقعيت براي جهت دهي به فرهنگ جامعه است.

وي ادامه داد: شوراي آموزش و پرورش به عنوان بالاترين و مهمترين جايگاه تصميم گيري و تصميم سازي در سازمان و در تحقق اهداف ياري رسان است.

به گزارش ايسنا در اين جلسه از فعالان شوراهاي آموزش و پرورش خراسان شمالي تقدير شد.

انتهاي پيام
 دوشنبه 30 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 326]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن