تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند عزو جل كه فرموده است: از صبر و نماز كمك بگيريد، صبر، روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820411452




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شكارچيان انگليسي فيلهاي زيمباوه را از بين مي برند/ مرگ كودك 6 ساله بر اثر پرتاب آشغال در ورزشگاهي در واشنگتن/ حمله 150 فيل گرسنه به روستايي در هند/ 620 كنگويي توسط شورشيان اوگاندا كشته شدند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: شكارچيان انگليسي فيلهاي زيمباوه را از بين مي برند/ مرگ كودك 6 ساله بر اثر پرتاب آشغال در ورزشگاهي در واشنگتن/ حمله 150 فيل گرسنه به روستايي در هند/ 620 كنگويي توسط شورشيان اوگاندا كشته شدند
شكارچيان انگليسي در يك شكار دسته جمعي در زيمباوه به قتل عام صدها فيل بزرگسال و بچه فيل پرداخته اند و يك پسر بچه 6 ساله امريكايي بر اثر پرتاب آت و آشغال شركت كنندگان در يك نمايشگاه كاميون در واشنگتن جان خود را از دست داد و يك گله 150 تايي از فيل هاي گرسنه به روستايي در شمال شرقي هند حمله كرده و موجب ويراني چندين خانه و مرگ يك نفر شدند شورشيان اوگاندا طي يك ماه اخير دست كم 620 نفر را در شرق كنگو به قتل رساندند.


به گزاش باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري تايمز، مقامات زيمباوه اي براي راحت شدن از شر گله هاي بزرگ فيل در اين كشور ده ها شكارچي ازانگليس استخدام كرده اند.

بنابراين گزارش، شكارچيان انگليسي با دريافت هزاران پوند حقوق به رديابي گله هاي فيل پرداخته و آن ها را مي كشند.

اين گزارش حاكيست، شكارچيان در حال قتل عام جمعيت 80 تا 100 هزار تايي فيل ها دراين كشور هستند كه به گفته بسياري از حافظان حيات وحش كاري غير ضروري است .

گفتني است،بسياري ازحاميان محيط زيست كشتار اين فيل ها را ضروري مي دانند زيرا معتقدند اين حيوانات موجب نابودي اكوسيستم ها مي شوند و كشتن آنها تنها راه حل كنترل جمعيت آنهاست.

ياد آور مي شود، برخي از حاميان حيات وحش نيز معتقدند به جاي كشتار اين حيوانات بايد زيستگاه آنها را وسعت داد يا جاي زيست آنها را تغيير داد كه اين موضوع به هينه بسيار بالايي نياز دارد.

***********مرگ كودك 6 ساله بر اثر پرتاب آشغال در ورزشگاهي در واشنگتن

بنابراين گزارش، مقامات واشنگتن و شاهدان عيني نمايشگاه كاميون در واشنگتن اعلام كردند بر اثر پرتاب آشغالبه سوي جايگاه هاي سرپوشيده ورزشگاهي كه در آن كاميون هاي عظيم الجثه در معرض ديد عموم قرار دارد يك كودك 6 ساله كشته و يكي ديگر از تماشاچيان مجروح شدند.

بنابراين گزارش،با وجود اين كه حفاظ هاي امنيتي به ارتفاع 2 تا 5 متر اطراف جايگاه ها را پوشانده بود آشغالي كه از سوي مردم به طرف جايگاه ها پرتاب شده موجب بروز اين فاجعه شده است.

اين گزارش حاكيست،بسياري از مردم براي آنكه فيلم آنها توسط ايستگاه هاي تلويزيوني گرفته شود با پرتاب فنجان به سوي جايگاه ها اظهار وجود كرده اند كه اين موضوع موجب حادثه مذكور شده است.

*********حمله 150 فيل گرسنه به روستايي در هند

بنابراين گزارش پايگاه خبري فاكس نيوز، يكي از مقامات حيات وحش هند روز گذشته اعلام كرد: حدود 150 فيل گرسنه كه از شدت گرسنگي رم كرده و به روستايي در منطقه دور افتاده در شمال شرقي اين كشور حمله ور شده بودند موجب ويراني چهار منزل روستائيان شده و مرگ يك مرد جوان را كه داخل كلبه اش در خواب بود به همراه داشت.

بنابراين گزارش، تعداد فيل ها تا حدي زياد بوده كه روستائيان قادر به انجام هيچ كاري نبودند تا از اين فاجعه جلوگيري كنند.

گفتني است، اين گله گرسنه دو هفته قبل يك جنگل حفاظت شده دراين منطقه را رها كرده و در جستجوي غذا به روستاي كاربي آنگلونگ در ايالت آسام حمله كرده اند.

ياد آور مي شود، نگهبانان اين جنگل براي بازگرداندن گله مذكوربه جنگل از مشعل و مواد محترقه استفاده كرده اند اما نتيجه اي دربر نداشته است.

بعلاوه اين منطقه زيستگاه حدود 5 هزار فيل وحشي است كه در 17 سال گذشته بيش از 700 نفر از ساكنان ايالت اسام را به قتل رسانده اند قتل انسان ها در اين منطقه موجب شده مردم از زندگي كردن در آن بپرهيزند به همين دليل جمعيت انساني منطقه بسيار كم است.

********** 620كنگويي توسط شورشيان اوگاندا كشته شدند

بنابراين گزارش خبرگزاري آسوشتيد پرس،گروه هاي حقوق بشر روز گذشته اعلام كردند طي يك ماه گذشته شورشيان اوگاندا در شرق كنگو دست كم 620 نفر را به طرز بي رحمانهاي به قتل رسانده اند.

بنابراين گزارش، اغلب اين حملات و كشتارها توسط شورشيان ارتش مقاومت لورد انجام شده كه آنها پس از قتل قربانيان جمجه هاي ْآن را نيز با تبر و چماق هاي چوبي خرد و متلاشي كرده اند.

اين گزارش مي افزايد،محققان سازمان هاي مختلف با جمع آووري شواهد و مدارك مستدل طي يك ماموريت دو هفته اي در منطقه مذكور اين اطلاعات را جمع آوري كرده اند.

گفتني است، يكي از نجات يافتگان از دست شورشيان خود به صورت عيني شاهد مرگ همسر كودكان و نوه اش در كريسمس بوده گفته است شورشيان پس از قتل عام ساكنان روستايشان غذايي را كه آنها براي عيد تهيه كرده بودند خورده و در ميان جنازه ها خوابيده اند.

ياد آور مي شود، حدود 18 هزار نفر از ماموران سازمان ملل در كنگو حضور دارند تا از شهروندان كنگويي حمايت كنند اما اغلب اين افراد در شهرهايي همانند گوما كه در جنوب كنگو است مشغول مبارزه هستند.
 يکشنبه 29 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 148]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن